Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä koira tietää tehneensä tuhmuuksia?

Vierailija
06.11.2013 |

.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/12 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 3 koiraa ja kyllä ne tietävät milloin tekevät pahaa. Kotiin tullessa koira aina tervehtimässä innoissaan, mutta jos on tehnyt jotain pahaa, koiraa ei näy missään. Yksi koiristani antoi kyytiä aina kukille, kun jäi yksin kotiin. Kerran vain mies lähti ja mä jäin kotiin. Koira hyökkäsi heti kukkasen kimppuun ja mä hiivin sen luo enkä edes ollut vihainen, nauratti vain aivan helkutisti ja kun koira näki mut, niin veti samantien maihin ja oli niin katuvaa että. Enkä mä kasvata koiria väkivallalla eli eivät voi pelätä mun satuttavan niitä.

Toinen "hauska" juttu on se, että koira saattaa lasten ollessa pölliä vaikka karkkipussin ja kun mä kävelen paikalle tietämättä asiasta mitään, koira tiputtaa pussin heti maahan ja esittää ettei edes nää karkkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:42"]

Ihmisen reaktioista, joko senhetkisistä tai aiemmista. Onhan koirallakin muisti, ja kyllä se muistaa jos sitä on kerran tai useamman aiemmin rangaistu jostain teosta, ja osaa siis pelätä rangaistusta jos jää kiinni taas samasta teosta. 

Ne tapaukset, joissa kyse on uudesta asiasta, josta koiraa ei ole rangaistu, koira reagoi ihmisen ilmeisiin ja eleisiin. Koirat tarkkailevat meitä, laumanjohtajiaan, jatkuvasti äärimmäisen tarkasti. Ja reagoivat kyllä ihmisten erilaisiin eleisiin, esim. tyrmistykseen ja harmistukseen,, joita seuraa vaikka siitä jos on tullut tehtyä tarpeet matolle.

[/quote]No joo, okei, eihän koiralla teitenkään ole samalla tavalla moraalia kuin ihmisellä, eli tietysti koiran teon pitää olla sellainen että se tietää jo että siitä tulee satikutia. Mutta väitteiden vastaisesti ainakin meillä koirilla on melko hyvä muisti ja niiden käytöksestä tietää että nyt on tehty jotain. Toinen koira selkeästi älykkäämpi ja reagoi myös selvemmin näihin pahuuksiin kuin toinen.

-6-

Vierailija
4/12 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset! Ei se koira mitään tiedä! Se on ehdollistunut yms. yms.. Jos se elukka kerran on niin viisas, niin kysykää, mitä sille tapahtui kuukausi sitten, ja mitkä on sen tulevaisuuden suunnitelmat kuukauden päähän. Odottelen innolla. (No cheating!)

Vierailija
5/12 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 10:33"]

Mulla on ollut 3 koiraa ja kyllä ne tietävät milloin tekevät pahaa. Kotiin tullessa koira aina tervehtimässä innoissaan, mutta jos on tehnyt jotain pahaa, koiraa ei näy missään. Yksi koiristani antoi kyytiä aina kukille, kun jäi yksin kotiin. Kerran vain mies lähti ja mä jäin kotiin. Koira hyökkäsi heti kukkasen kimppuun ja mä hiivin sen luo enkä edes ollut vihainen, nauratti vain aivan helkutisti ja kun koira näki mut, niin veti samantien maihin ja oli niin katuvaa että. Enkä mä kasvata koiria väkivallalla eli eivät voi pelätä mun satuttavan niitä.

Toinen "hauska" juttu on se, että koira saattaa lasten ollessa pölliä vaikka karkkipussin ja kun mä kävelen paikalle tietämättä asiasta mitään, koira tiputtaa pussin heti maahan ja esittää ettei edes nää karkkeja.

[/quote]

Heh... minkä rotuinen koira?

Vierailija
6/12 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-i, kyllä se koira on niin saakelin viisas eläin. Melk... eikun ihan ihminenhän se on!

Petaa!

Vierailija
7/12 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Koira ei ymmärrä tuollaisia asioita.

Vierailija
8/12 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tiedä. Se huomaa, että isäntä/emäntä näyttää vihaiselta, ja näyttää peloissaan "syylliseltä", jotta vihainen ihminen ei satuttaisi sitä.

Vierailija
9/12 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira nukkuu sängyssäni salaa päivisin. Kun tulen töistä, se tulee olohuoneesta venytellen mua vastaan. Ja kuitenkin sängyssäni on tyynyn kohdalla lämmin, koiran kokoinen kuoppa.

Siis varmaan tietää tekevänsä kiellettyä :)

Vierailija
10/12 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:35"]

Ei mistään. Koira ei ymmärrä tuollaisia asioita.

[/quote]

Höpönlöpö kyllä meillä koira ainakin ymmärtää jos on tehnyt jotain sellaista josta kielletty joskus aijemminkin. Esim. joskus koira levitellyt keittiössä roskia ja tullut vastaan anteeksi pyydellen ennen kun minä olen edes huomannut kaaosta keittiössä.

Vierailija
11/12 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku väittää että koira ei tiedä tehneensä pahaa, eikä muista mitä on tehnyt, mutta se on paska puhetta.

Kun meillä tullaan kotiin, niin koirat ryntää iloisesti tervehtimään, mutta kun on saatu päälysvaatteet pois päältä ja lähdetään portaita yläkertaan, niin siinä vaiheessa koirat luikahtaa portaiden alle piiloon, jos ovat tehneet jotain mitä ei saisi tehdä (syöneet elintarvikkeita, penkoneet roskiksen tai tehneet tarpeet sisälle). Jos eivät ole tehneet mitään tulevat iloisesti mukana portaita ylös. Koiran on siis aivan pakko muistaa että mitä on tullu tehneeksi ja että kohta sitä torutaan, ei siis mitenkään voi perustua ihmisen käytökseen, sillä ihminen ei alkerrasta voi tietää mitä ylhäällä on tapahtunut.

Vierailija
12/12 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen reaktioista, joko senhetkisistä tai aiemmista. Onhan koirallakin muisti, ja kyllä se muistaa jos sitä on kerran tai useamman aiemmin rangaistu jostain teosta, ja osaa siis pelätä rangaistusta jos jää kiinni taas samasta teosta. 

Ne tapaukset, joissa kyse on uudesta asiasta, josta koiraa ei ole rangaistu, koira reagoi ihmisen ilmeisiin ja eleisiin. Koirat tarkkailevat meitä, laumanjohtajiaan, jatkuvasti äärimmäisen tarkasti. Ja reagoivat kyllä ihmisten erilaisiin eleisiin, esim. tyrmistykseen ja harmistukseen,, joita seuraa vaikka siitä jos on tullut tehtyä tarpeet matolle.