Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

iPad hankinnassa

Vierailija
06.11.2013 |

Moi!

Tarkoitus on hankkia iPad lähinnä itselle reissukoneeksi. Nyt mietin miten tarpeellinen tuo sim-korttimahdollisuus on.

Kotona on langaton. Puhelimessa ei ole nettiliittymää.

Useissa kahviloissa, hotelleissa, lentokentillä jne. on ilmainen verkko.

Kokemuksia kaipaisin: millaisia kustannuksia on tullut ulkomailla surfatessa omaan piikkiin? En haluaisi hankkia liittymää, josta tulee turhia kustannuksia (tarkoitan siis nyt kuukausittaisia maksuja kun Suomessa on varmaan juurikaan käyttäisi tuota sim-korttia). Enkä tietysti maksamaan kallista ulkomaan surffailua..

Muutkin vinkit tervetulleita. Mietinnässä nimenomaa iPad mini -noita lisäominaisuuksia, muistinkokoa jne. vielä arvon.

Kiitos.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tämä auttoi jo paljon :)

En todellakaan tiedä paljon tableteista, mutta iPadia minulle suositeltiin siksi että applellä olisivat parhaimmat/eniten applicationeita saatavana. Kotoa ei löydy mitään muuta Applen tuotetta entuudestaan. Olisiko joku muu tabletti yhtä pätevä tarpeisiini?

Vierailija
2/27 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta iPad, on kokemuksella mukavampi kuin Windows- ja Android-tabletit. Kannattaa maksaa SIM-mallista se satanen lisää ja ottaa tuo mainittu Saunalahden muutaman euron netti, niin voit kotimaassa milloin vain surffata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:16"]

Kiitos vastauksista. Tämä auttoi jo paljon :)

En todellakaan tiedä paljon tableteista, mutta iPadia minulle suositeltiin siksi että applellä olisivat parhaimmat/eniten applicationeita saatavana. Kotoa ei löydy mitään muuta Applen tuotetta entuudestaan. Olisiko joku muu tabletti yhtä pätevä tarpeisiini?

[/quote]Kokeile nyt ainakin ensin, että varmasti saat sen iTunesin (ilmainen ohjelma) ladattua koneellesi. Mulla meni asennukseen win7:lla 3h, sillä Applen sivuilta löytyvästä paketista puuttui pari tiedostoa eikä ohjelmaa voinut siis suorittaa. Niitä puuttuvia tiedostoja piti sitten metsästää ja ladata muualta, ja kylkiäisinä tuli liuta HYVIN ärsyttäviä haittaohjelmia.

Vierailija
4/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli osti juuri tabletin, merkki oli uusi. Tai liittyiköhän jotenkin IBM:ään? Joka tapauksessa Gigantin myyjä suositteli sitä, vaikka oli tosi halpa! Sisäänajossa, sen takia edullinen vaikka ihan yhtä hyvä kun mitkä tahansa Samsungit ja muut. 

Meidän perhe on niin Apple-vastainen, ettei ipadi tullut kysymykseen.

Vierailija
5/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ärsyttävyys vielä iPadista: akun lataus onnistuu vain suoraan verkkovirrasta, eikä usb:n kautta läppäriin tai pöytäkoneeseen kytkettynä. Ainakin kun kone on muu kuin Apple.

Vierailija
6/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:36"]

Kännykästä ipadiin jaettu verkko tökkii aika helposti, ainakin jos kännykkä ei ole iphone.

[/quote]

Ok, tuota en tiennytkään. Itselläni on iPhone 4S + iPad2 ja ei ole koskaan ollut tökkimis- tai pätkimisongelmia.

[/quote]

ihan Nokian puhelimesta haettiin verkkia useaan ipadiin viime ulkomaanlomalka ja hyvin toimi!

Vierailija
7/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:09"]

Saunaladelta saa rajattoman netinkäytön 3.99 € /kk

[/quote]Eikä saa.

https://kauppa.saunalahti.fi/#!/nettiliittymat/mobiililaajakaista/

https://kauppa.saunalahti.fi/#!/nettiliittymat/prepaid

Halvin Saunalahden tablettiin sopiva liittymä taitaa tällä hetkellä olla toi micro-sim prepaid, jossa käyttö 0,66e/vrk.

Vierailija
8/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 08:28"]

[/quote]Eikä saa.

Halvin Saunalahden tablettiin sopiva liittymä taitaa tällä hetkellä olla toi micro-sim prepaid, jossa käyttö 0,66e/vrk.

[/quote]Tai siis halvin riippuen tietenkin siitä, kuinka usein 3g:tä tarvitsee.

Vierailija
9/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 05:12"]

Mun veli osti juuri tabletin, merkki oli uusi. Tai liittyiköhän jotenkin IBM:ään? Joka tapauksessa Gigantin myyjä suositteli sitä, vaikka oli tosi halpa! Sisäänajossa, sen takia edullinen vaikka ihan yhtä hyvä kun mitkä tahansa Samsungit ja muut. 

Meidän perhe on niin Apple-vastainen, ettei ipadi tullut kysymykseen.

[/quote]

Aika surullinen tapa tehdä kulutusvalintoja. En itsekään tiedä olenko Applen suurin fani mutta tablettimarkkinoilta et vaan löydä millään yhtä hyvää tuotetta.

Vierailija
10/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu lataaminen muutenkin kuin verkkovirrasta, kun ostaa oikean välikappaleen. Silloin voi ladata mistä koneesta tahansa.

Vierailija
11/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 08:53"]

Onnistuu lataaminen muutenkin kuin verkkovirrasta, kun ostaa oikean välikappaleen. Silloin voi ladata mistä koneesta tahansa.

[/quote]Toi rahastamisen maksimointi ja kylkiästen "pakko"myynti ärsyttää Applen tuotteissa ehkä eniten. Miksei se pelkkä piuha voi riittää lataamiseen kuten lähes kaikkien muiden valmistajien kannettavissa laitteissa?

Vierailija
12/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 08:28"]

[/quote]Eikä saa.

[/quote]https://kauppa.saunalahti.fi/#!/matkapuhelinliittymat/Satakieli_Oiva

Vierailija
13/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla iPad ja tuo Saunalahden 3,99 sim-kortti. Euro päivässä. Ei mitään ongelmia ladatessa mistä vain.  Kun olen kotona, kortti on laatikossa, ettei mene vahingossa päälle, jos lapset käyttävät. Olen tosi tyytyväinen.

Vierailija
14/27 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 09:59"]

Minulla iPad ja tuo Saunalahden 3,99 sim-kortti. Euro päivässä. Ei mitään ongelmia ladatessa mistä vain.  Kun olen kotona, kortti on laatikossa, ettei mene vahingossa päälle, jos lapset käyttävät. Olen tosi tyytyväinen.

[/quote]Mikä ihmeen euro päivässä. 2.99 € kuukaudessa on Saunaladen rajaton netti eikä tarvi ottaa pois koneesta. hidas tosin mutta rajaton käyttö

Vierailija
15/27 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:27"]

Moi!

Tarkoitus on hankkia iPad lähinnä itselle reissukoneeksi. Nyt mietin miten tarpeellinen tuo sim-korttimahdollisuus on.

Kotona on langaton. Puhelimessa ei ole nettiliittymää.

Useissa kahviloissa, hotelleissa, lentokentillä jne. on ilmainen verkko.

Kokemuksia kaipaisin: millaisia kustannuksia on tullut ulkomailla surfatessa omaan piikkiin? En haluaisi hankkia liittymää, josta tulee turhia kustannuksia (tarkoitan siis nyt kuukausittaisia maksuja kun Suomessa on varmaan juurikaan käyttäisi tuota sim-korttia). Enkä tietysti maksamaan kallista ulkomaan surffailua..

Muutkin vinkit tervetulleita. Mietinnässä nimenomaa iPad mini -noita lisäominaisuuksia, muistinkokoa jne. vielä arvon.

Kiitos.

[/quote]

No mä en koskaa surffaa ulkomailla sillä simkortilla, koska hotellissa ja työpaikoilla on lähes aina wlan.

Sen sijaan mä tarvitsen sitä simmiä nimenomaan kotimaassa, koska ipad on käsittämättömän kätevä esim automatkoilla (kartat, gps, matkailutieto, aukioloajat, työmatkoilla työsähköposti, intrat), raksalla, mökillä, jne. ja oikeastaan Helsingin ulkopuolella monissakaan kahviloissa ei ole ilmaista wifiä.

Meidän perheessä on kaksi simmillistä (taannoinen ipadnew, joka siis ei enää ole uusi ja yksi mini) ja yksi simmitön ipad (mini). Kohta toi mun oma vanha retina menee vanhaksi ja hankin uuden enkä edes harkitse simmitöntä versiota.

Satasenhan se maksaa enemmän.

Vierailija
16/27 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykästä ipadiin jaettu verkko tökkii aika helposti, ainakin jos kännykkä ei ole iphone.

Vierailija
17/27 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla voi ostaa vielä paikallisen sim-kortin surffailua varten. Jos nyt ostaisin oman pädini ostaisin Sim-paikallisen.

Vierailija
18/27 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:34"]

No mä en koskaa surffaa ulkomailla sillä simkortilla, koska hotellissa ja työpaikoilla on lähes aina wlan.

Sen sijaan mä tarvitsen sitä simmiä nimenomaan kotimaassa, koska ipad on käsittämättömän kätevä esim automatkoilla (kartat, gps, matkailutieto, aukioloajat, työmatkoilla työsähköposti, intrat), raksalla, mökillä, jne. ja oikeastaan Helsingin ulkopuolella monissakaan kahviloissa ei ole ilmaista wifiä.

Meidän perheessä on kaksi simmillistä (taannoinen ipadnew, joka siis ei enää ole uusi ja yksi mini) ja yksi simmitön ipad (mini). Kohta toi mun oma vanha retina menee vanhaksi ja hankin uuden enkä edes harkitse simmitöntä versiota.

[/quote]

Itse käytän noihin tarkoituksiin älypuhelinta. Esim. navigaattoriksi sellainen on paljon kätevämmän kokoinen kuin iPad. Ja sillä pystyy myös hakemaan netistä tarvittavat.

Vierailija
19/27 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:36"]

[/quote]

Ok, tuota en tiennytkään. Itselläni on iPhone 4S + iPad2 ja ei ole koskaan ollut tökkimis- tai pätkimisongelmia.

Vierailija
20/27 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:34"]

[/quote]

Itse käytän noihin tarkoituksiin älypuhelinta. Esim. navigaattoriksi sellainen on paljon kätevämmän kokoinen kuin iPad. Ja sillä pystyy myös hakemaan netistä tarvittavat.

[/quote]

RIippuu paljosta. Mulla on paljon kirjoitusta sisältävä työnkuva ja en todellakaan voisi ryhtyä naputtelemaan töitäni ja sähköpostejani millään kännykällä. Mä myös tykkään suunnistaa niin, että näen kartalta laajemman alueen ympäristöä samalla, en siis pelkällä navigaattorilla. Mut kukin tavallaan.