Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivinen työllistymisketju

Vierailija
06.11.2013 |

Nyt kun päivittäin saa lukea yt-neuvotteluista ja aina välillä julkisuudessa on juttuja ihmisistä, jotka ovat lähettäneet 200 hakemusta pääsemättä yhteenkään haastatteluun, olisi kiva lukea myös positiivia työllistymisuutisia. Onko sinulla omakohtaisia kokemuksia siitä, että olisit saanut hyvän työpaikan pitkään töitä haettuasi tai onko tuttavapiirissäsi tällaisia onnistumisia?

Omassa lähipiirissäni on yksi, joka oli kaksi vuotta työttömänä ja pääsi sen jälkeen koulutustaan ja aiempaa työkokemusta vastaaviin markkinointiviestinnän päällikkötehtäviin. Toinen tuntemani tapaus oli 60-vuotta täyttänyt nainen, jolta lähti työpaikka alta yt-neuvottelujen seurauksena. Oli vailla töitä puolisen vuotta ja pääsi vientipäälliköksi yhteen suht tunnettuun yritykseen. Oli aiemmin toiminut asiantuntijatehväissä, mutta nyt pääsi vielä nousemaan urallaan himpun verran ylöspäin. Nyt on jo yli 63-vuotias, mutta ei ole kai aikeissakaan jäädä vielä eläkkeelle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, aivan loistavaa! Tsemppiä haastatteluun!

Vierailija
2/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini sai työpaikan muutamassa viikossa, kun entinen firma meni konkkaan. Vaan siihen se ilo sitten loppuikin, ehti olla siellä vuoden verran kun tuli yt-neuvottelut ja kaikki alle 3v töissä olleet irtisanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut lasten kanssa kotona n. 10 vuotta (kolme lasta) ja välillä tein jonkun pienen työllistämis-satsin. En hakenut kovin aktiivisesti töitä ja tunsin huonoa omaatuntoa, kun sanottiin että "ei sua kukaan sieltä kotoa tule töihin hakemaan". No minutpa tultiin. Tai siis työnantaja oli nähnyt työkkärissä tietoni, soitti mulle ja kutsui työhaastatteluun. Se oli usean hakijan ryhmähaastattelu ja sain paikan. Siitä on nyt n. 10 vuotta ja olen tyytyväinen työpaikkaani. Kuten myös työnantajani minuun.

Vierailija
4/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta siitä onnellisestä tapahtumasta on jo kohta 20 vuotta, eikä sitä iloa kestänyt kauaa. Sen jälkeen ei ole onnistanut.

Vierailija
5/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lyhyt ketju.

Vierailija
6/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-vuotias. En ole koskaan ollut työpaikkahaastattelussa tai työtön. Minulle on aina tarjottu työtä. Nyt sain unelmien työpaikan ilman sen kummempaa hakemista - ja ainoana vielä jopa irtisanoutumispaketin vanhasta työpaikastani.

Vierailija
7/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittelin pari päivää sitten jossain toisessa ketjussa, että en ole päässyt edes haastatteluihin (tutkinto ja työkokemus ulkomailta). Tänään tuli kutsu haastatteluun avoimen hakemuksen perusteella, joten nyt ei ainakaan pitäisi olla kilpailua yhtä paljon kuin julkiseen työpaikkailmoitukseen vastatessa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän