Ystävällä 2 kuukauden ikäinen vauva ja polttaa kannabista
Kävin tänään ystävälläni kylässä ja ystävä sanoi käyvänsä polttamassa sätkän, olin ihan järkyttynyt koska en tiennyt ystäväni polttavan enään lapsen synnyttyä tai raskausaikana. En tiedä miten päitäisi suhtautua, sääliksi käy pientä vauvaa. Ystävälläni on siis takana raju päihde tausta ja luulin hänen päässen kuiville. Itse en koskaan ole huumeisiin koskenut ja olemmekin ihan eri maata, silti hän on minulle läheinen. Kysyin myös polttiko ystävä rasksusaikana ja kertoikin polttaneensa satunnaisesti tämä tieto järkytti myös, vauva vaikuttaa normaalilta ja terveeltä, mutta voihan ongelmia ilmetä myöhemminkin. Mitäköhän minun pitäisi tehdä en haluisi lastensuojeluunkaan ilmottaa.. Se varmasti katkaisi välimme, toisaalta lapsen kannalta se olisi parhaaksi. Mitä itse tekisitte tälläisessä tilanteessa?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 05:36"]
Se on pilveä, ei kokaiinia. Ja kaikille tiedoksi, että enemmän päätä sekoittaa monen nuoren äidin käyttämät masennuslääkkeet. Sun pitäisi ap hävetä, että kehtaat kutsua itseäsi ystäväksi. Mä en ikinä uhkaisi ystävääni sossulla. Jos sinua vaivaa niin sano, että jos et polttaisi minun aikana. Kehtaa vielä kutsua itseään ystäväksi.
[/quote]
Luuletko että ilkeyttäni menisin sossuille kertomaan pilvenpoltosta, voi herranjumala ystävä on masentunut ja menettämässä elämänsä hallinnan, tekisin hänelle enneminkin palveluksen. Aion kuitenkin puhua ystävälleni järkeä ennen minkään ilmotuksen tekemistä.
Tarjoa lapsenhoitoapua ja juttele, ota sitten yhteyttä lastensuojeluun jos tuntuu siltä. Toki voit tehdä nämä kaikki samalla kertaa.
Kertokaapa einsteinit minulle, miten kannabiksen käyttö vahingoittaa syntynyttä lasta tai millä perusteella se antaa aihetta ls-ilmoitukseen?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 22:28"]
Kävin tänään ystävälläni kylässä ja ystävä sanoi käyvänsä polttamassa sätkän, olin ihan järkyttynyt koska en tiennyt ystäväni polttavan enään lapsen synnyttyä tai raskausaikana. En tiedä miten päitäisi suhtautua, sääliksi käy pientä vauvaa. Ystävälläni on siis takana raju päihde tausta ja luulin hänen päässen kuiville. Itse en koskaan ole huumeisiin koskenut ja olemmekin ihan eri maata, silti hän on minulle läheinen. Kysyin myös polttiko ystävä rasksusaikana ja kertoikin polttaneensa satunnaisesti tämä tieto järkytti myös, vauva vaikuttaa normaalilta ja terveeltä, mutta voihan ongelmia ilmetä myöhemminkin. Mitäköhän minun pitäisi tehdä en haluisi lastensuojeluunkaan ilmottaa.. Se varmasti katkaisi välimme, toisaalta lapsen kannalta se olisi parhaaksi. Mitä itse tekisitte tälläisessä tilanteessa?
[/quote]
En tekisi yhtään mitään, jos vauvalla ja kotona asiat ovat kunnossa. Typerää myös luulla, että ls-suojelutoimenpiteet olisivat tässä vaiheessa lapsen hyväksi. Millä lailla? Haluatko, että vauva otetaan huostaan vai mitä? Varsinaiselta "ystävältä" tosiaan kuulostat...
Kyllä jokainen ajatteleva ihminen tekee ilmoituksen tuollaisesta, sehän on jokaisen velvollisuus. Lapsia on suojeltava, erityisesti pieniä vauvoja.
Ei mitkään huumeet ole hyvästä ja kuka tietää mitä käyttää ja miten kovia on jo menossa tai tulossa. Hävetkää te jotka ette pidä tuollaista minään, ette voi olla tosisanne ettei lapsia tarvitse suojella. Tee ilmoitus heti aloittaja, sillä voi olla suuri merkitys lapsen tulevaisuudelle, sinä sentään välität! Joku sanoi että puhu tuon äidin kanssa, voihan sitä puhua mutta kuka luulee että huumeiden käyttäjä kuuntelee kaverin puhetta, turha kuvitella.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 05:36"]
Se on pilveä, ei kokaiinia. Ja kaikille tiedoksi, että enemmän päätä sekoittaa monen nuoren äidin käyttämät masennuslääkkeet. Sun pitäisi ap hävetä, että kehtaat kutsua itseäsi ystäväksi. Mä en ikinä uhkaisi ystävääni sossulla. Jos sinua vaivaa niin sano, että jos et polttaisi minun aikana. Kehtaa vielä kutsua itseään ystäväksi.
[/quote]
haha! Ai masennuslääkkeet sekottaa enemmän päätä kuin kannabis. Juupajuu en menis sanomaan.