Facebookissa etsitty yhden yön suhde - isä löytynyt!
"Viestin mukaan poikani ei saa miehestä vastuullista isää, ja mies aikoo tarvittaessa kieltää kaiken"
:( Sellasia miehiä.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 21:04"]
Jos tää nainen olis kymmenen vuotta sitten tullut kertomaan tilanteen, olisi keskustelu ollut täynnä aborttia vastustavia ja nämä ihmiset jotka täällä nyt ovat olisivat olleet sitä mieltä että "nonni siitäs kasvatat nyt lapsen ku sellasen menit tekemäänkin, kärsi seurauksista jnejne". Siis en voi itse just 20 vuotta täyttäneenä uskoa millasia AIKUISIA naisia täällä palstoilla pyörii ja kaiken lisäksi vielä kuuluttavat ääneen näitä mielipiteitää.. mutta sairashan ihminen olisi jos ei omia mielipiteitään puolustas... huhhu, parasta saikku viihdettä kaikessa surullisuudessaan.
[/quote]
Miten tämä nyt liittyy mitenkään mihinkään?
Kannattaisi miestenkin pitää huolta siitä ehkäisystä ettei tulisi tällaisia yllätyksiä jälkikäteen.
Viestissä oli myös miehen koko nimi, ja nainen onkin tänään lähettänyt yksityisviestejä olettamilleen miehen sukulaisille, saman sukunimen omaaville ihmisille samassa kunnassa. Miehen nimellä FB-haku ei tuota tuloksia.
Mies ei ilmeisesti halua edes tavata poikaansa.- Viestin mukaan poikani ei saa miehestä vastuullista isää, ja mies aikoo tarvittaessa kieltää kaiken. Minulla ei ole kuitenkaan edelleenkään mitään vaatimuksia miehen suhteen; hän voi ottaa meihin yhteyttä.
Naisen mielestä tärkeintä on edelleen se, että poika saa nyt tietää isänsä nimen ja voi sitten myöhemmin itse ottaa yhteyttä isäänsä.
Voiko nolompaa olla?
Sääliksi käy poikaa, ja itse asiassa isääkin.
On siinä lapsiparalla kestämistä; molemmat vanhemmat täysiä tolloja. Lasta käy todella sääliksi.
Mielestäni isälläkin on kyllä oikeus tietää, että hänellä on lapsi. Outoa että sitä ei saisi kertoa. Tässä tapauksessa isää ei nyt sitten kiinnostanut, mutta luulisi että on paljon miehiä jotka tuon tiedon haluavat.
huomaa, että täällä ei ole suurimmalla osalla mitään hajua siitä millaista on elää ilman, että tietää biologisia juuriaan. Ei sitä tarvitse sen enempää kuin tietää mistä on tullut niin oloa jo helpottaa. Esim monella adoptiolapsella on aikuisiidessa ongelmia juurikin tämän samaisen syyn takia.
Tämä äiti todella rakastaa poikaansa, ei hän muuten viitsisi etsiä "nolollakin" tavalla lapsensa isää vain poikansa pyynnöstä. Ilmeisemmin suurin osa av mammoista ei sitten rakasta lastaan yhtä paljon, jos eivät olisi lapsensa puolesta valmiita moista tekemään.
Tietysti viisainta olisi ollut selvittää kyeisen iehen nimi heti kun tuli raskaaksi, mutta toisaalta, eihän sitä nuori äiti voi tajuta kuinka merkittävää lapselle on isonpana tietää isästään jotain.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 21:25"]
huomaa, että täällä ei ole suurimmalla osalla mitään hajua siitä millaista on elää ilman, että tietää biologisia juuriaan. Ei sitä tarvitse sen enempää kuin tietää mistä on tullut niin oloa jo helpottaa. Esim monella adoptiolapsella on aikuisiidessa ongelmia juurikin tämän samaisen syyn takia.
Tämä äiti todella rakastaa poikaansa, ei hän muuten viitsisi etsiä "nolollakin" tavalla lapsensa isää vain poikansa pyynnöstä. Ilmeisemmin suurin osa av mammoista ei sitten rakasta lastaan yhtä paljon, jos eivät olisi lapsensa puolesta valmiita moista tekemään.
Tietysti viisainta olisi ollut selvittää kyeisen iehen nimi heti kun tuli raskaaksi, mutta toisaalta, eihän sitä nuori äiti voi tajuta kuinka merkittävää lapselle on isonpana tietää isästään jotain.
[/quote]
ASIAA! Minä tapasin isäni vasta kun olin jo lähes 40, oli painanut minua koko elämäni ja itse asiassa asia painaa edelleen heikkoina hetkinä. Lapsella on todellakin oikeus isään ja äitiin ja jos jompi kumpi puuttuu tai molemmat niin aikuisena alkaa päässä ahdistaa. Minäkään en asiasta juurikaan huolta kantanut liiaksi asti ennen kuin täytin 20, sitä ennen joskus vaan mietin. Sitten kun sain oman lapsen niin kaikki kaatui niskaan ja tästä asiasta tuli suurin ja ahdistavin asia. Tapasin sitten isäni, helpotti, mutta silti asia painaa, että miksi minut jätettiin ja miksi minulla ei ollut isää jne.
Kai Kela ulosmittaa isältä elatusmaksut? Vituttaa maksaa veroista luusereiden elareita.
Äiti olisi voinut tehdä tämän henkilöllisyyden selvityksen JO AJAT SITTEN! Kun nyt kymmenen vuotta myöhemmin. Kyllä kymmenessä vuodessa on ollut aikaa miettiä asioita ja sitä miten kertoo lapselle, ETSIÄ se isä käsiinsä yms.. yms..
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 21:11"]
Jos tää nainen olis kymmenen vuotta sitten tullut kertomaan tilanteen, olisi keskustelu ollut täynnä aborttia vastustavia ja nämä ihmiset jotka täällä nyt ovat olisivat olleet sitä mieltä että "nonni siitäs kasvatat nyt lapsen ku sellasen menit tekemäänkin, kärsi seurauksista jnejne". Siis en voi itse just 20 vuotta täyttäneenä uskoa millasia AIKUISIA naisia täällä palstoilla pyörii ja kaiken lisäksi vielä kuuluttavat ääneen näitä mielipiteitää.. mutta sairashan ihminen olisi jos ei omia mielipiteitään puolustas... huhhu, parasta saikku viihdettä kaikessa surullisuudessaan.
[/quote]
En kyllä nyt saanut mitään selvää, mutta varmaan meni oikein!
[/quote]
Ai et saanut selvää koska 20 vuotias ei osaa tietenkään kirjottaa vai et itse ymmärrä sarkasmia? ja, kyllä, tämäkin oli sarkasmia...
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 21:37"]
Kai Kela ulosmittaa isältä elatusmaksut? Vituttaa maksaa veroista luusereiden elareita.
[/quote]
Maksaahan ne sunkin elarit, vaikutat todelliselta luuserilta. Mitä itikseen muuta kuuluu, onko mamu tullut jo steissiltä?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 21:39"]
[/quote]
Maksaahan ne sunkin elarit, vaikutat todelliselta luuserilta. Mitä itikseen muuta kuuluu, onko mamu tullut jo steissiltä?
[/quote]
Kerropa vielä, että mitä elatusmaksuja täysi-ikäinen ihminen voi saada? Siis elatusmaksujahan maksetaan lapsesta. Itiksessä en ole käynyt... ööö... kymmeneen vuoteen, enkä edes tiedä, mikä on steissi. Joku junantuomien sanonta, ilmeisesti.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 21:39"]
Äiti olisi voinut tehdä tämän henkilöllisyyden selvityksen JO AJAT SITTEN! Kun nyt kymmenen vuotta myöhemmin. Kyllä kymmenessä vuodessa on ollut aikaa miettiä asioita ja sitä miten kertoo lapselle, ETSIÄ se isä käsiinsä yms.. yms..
[/quote]
Ehkä se on se lapsi joka halusi että asia selvitetään? Moni kuule vetkuttelee kymmeniä vuosia ja jotku ei kerro koskaan. Yks kymmenen vuotta nyt on niin lyhyt aika, eikä tuossa näköjään suurempaa vahinkoa tullut, kun isää ei kerran vois vähempää kiinnostaa.
Nainen itse viime kädessä suojaa itsensä raskaudelta. Miten voi olla mahdollista, ettei tule mieleen hakea jälkiehkäisyä apteekista seuraavana päivänä, vaikka tietää nussineensa jonkun tuntemattoman kanssa ilman suojaa? Tätä asiaa en ymmärrä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 19:24"]
Nainen itse viime kädessä suojaa itsensä raskaudelta. Miten voi olla mahdollista, ettei tule mieleen hakea jälkiehkäisyä apteekista seuraavana päivänä, vaikka tietää nussineensa jonkun tuntemattoman kanssa ilman suojaa? Tätä asiaa en ymmärrä ollenkaan.
[/quote]
Ehkäisy voi pettää, jolloin ei välttämättä tiedä tarvitsevansa jälkiehkäisyä. Olisiko vielä muita kysymyksiä? Voin kyllä toimia tässä jonkinlaisena vapaaehtoistyöntekijänä ja vastailla näihin teidän mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Se on hyvä kysyä jos on tällaisia epäselvyyksiä elämästä. Ei ole tyhmiä kysymyksiä. Rohkeasti vaan kysymään niin asiat selviää.
missähän tv-ohjelmassa tämä nainen pian nähdään? enbuskessa tai sarasvuossa? miksi tätä pitää julkisesti edes puida? ja sotkea oletetun miehen oletetut sukulaisetkin asiaan. miettikää itse jos saisitte joltain serkkupojan hoidolta viestejä. mitä se luulee, että tapahtuu?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 19:24"]
[/quote]
Ehkäisy voi pettää, jolloin ei välttämättä tiedä tarvitsevansa jälkiehkäisyä. Olisiko vielä muita kysymyksiä? Voin kyllä toimia tässä jonkinlaisena vapaaehtoistyöntekijänä ja vastailla näihin teidän mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Se on hyvä kysyä jos on tällaisia epäselvyyksiä elämästä. Ei ole tyhmiä kysymyksiä. Rohkeasti vaan kysymään niin asiat selviää.
[/quote]
Oletko tapauksen nainen? Jos kaksi humalaista nuorta päätyy sänkyyn, niin kumpihan on todennäköisempää, että ehkäisy "pettää" vai sitä ei käytetä ollenkaan? Jos ei ole muistikuvia edes missä päin sitä on käyty nusasemassa ja mikä oli miehen nimi, niin miksi on niin hemmetin vaikeaa hakea se jälkiehkäisy edes kaiken varalta??
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 06:24"]
[/quote]
Ei voi. Katsos isä ei ole tiennyt että hänellä on lapsi. Äiti on velvollinen siitä kertomaan jos halajaa elatusmaksuja. Nyt voi olla että hän ei voi enää saada edes tulevista vuosista mitään koska on pimittänyt lapsen isältä.
Kyllä tässä on äiti täysin syyllinen tilanteeseen. Nussii niin montaa että ei edes tiedä lapsen isää. Tulee raskaaksi ja pitää lapsen yhden illan jutussa ja vielä salaa lapsen vuosien ajaksi. Siinä oikein äiti. Turha syyttää isää ollenkaan. Tässä tapauksessa hän on täysin syytön
[/quote]
Laki lapsen elatuksesta ei tunne mitään pimitys- tai salailupykälää. Elatusmaksuja voidaan määrätä maksettavaksi myös takautuvasti enintään viiden vuoden ajalta.
Eli haaveile vain vitun lassukkajankkaaja ihan miten paljon haluat. Asia ei muutu miksikään.
Tällä palstalla ei ole feministejä eikä setalaisia. Että jaksaa huvittaa tämän yhden lassukkaluuserin harhakuvitelmat tämän palstan demografisesta profiilista.
Vähän sama kuin väittäisi, että Hommafoorumilla käy älykkäitä ja komeita miehiä.
[/quote]
En kyllä nyt saanut mitään selvää, mutta varmaan meni oikein!