Sinä, joka olet saman sukupuolen avioliittoa vastaan
Asiassa on myös positiivisia puolia. Tilastojen mukaan puolet avioliitoista päättyy eroon, eli tilastollisesti todennäköisempää on, että avioliitto päättyy eroon kuin tavallinen pitkä parisuhde ilman avioliittoa. Tällöin ei ole niin paljon enää saman sukupuolen pareja, mutta tasa-arvo toteutuu. Kaikki siis voittavat!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto solmitaan miehen ja naisen välille.
Tai naisen ja naisen tai miehen ja miehen :) sun mielipiteesi on yhtä pätevä kuin kaupan kassa leikkaussalissa, laki on mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kyllä muutenkin aikamoinen ihmispaska saa olla, jos ei hyväksy kahden AIKUISEN ihmisen molemminpuolista rakkautta, oli housuissa sitten mikä elin tahansa.
Mitä ihmettä avioliitolla on muka rakkauden kanssa tekemistä, lasten takiahan liittoon mennään, eikä lapsia tule saman sukupuolisille, syytä siitä vaikka sitten luontoa, ei ainakaan oo mun vika. T. Shaisse.
Mitä teemme erisukupuolisille aviopareille, jotka eivät halua tai saa lasta?
Miksi niiden pitäisi avioon mennä?
Ilmeisesti sinä et yhdistä avioliittoa rakkauteen mutta kai tajuat että se on yleisin syy miksi ihmiset ylipäätänsä ovat yhdessä? Ai et. No ei sitten jatketa tätä keskustelua kanssasi.
No miksi pitää mennä avioliittoon, voihan sitä vaan homostella muuten, kun ei lapsia kuitenkaan tuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kyllä muutenkin aikamoinen ihmispaska saa olla, jos ei hyväksy kahden AIKUISEN ihmisen molemminpuolista rakkautta, oli housuissa sitten mikä elin tahansa.
Mitä ihmettä avioliitolla on muka rakkauden kanssa tekemistä, lasten takiahan liittoon mennään, eikä lapsia tule saman sukupuolisille, syytä siitä vaikka sitten luontoa, ei ainakaan oo mun vika. T. Shaisse.
Ilmeisesti sinä et yhdistä avioliittoa rakkauteen mutta kai tajuat että se on yleisin syy miksi ihmiset ylipäätänsä ovat yhdessä? Ai et. No ei sitten jatketa tätä keskustelua kanssasi.
No miksi pitää mennä avioliittoon, voihan sitä vaan homostella muuten, kun ei lapsia kuitenkaan tuu.
Kuten jo sanoin et pysty ymmärtämään kahden ihmisen välistä rakkautta niin kanssasi aiheesta keskusteleminen on turhaa.
Harmi että se yleensä on niiden kanssa jotka vastustaa saman sukupuolen liittoja.
En ole vastaan, mutta mikä vika siinä rekisteröidyssä parisuhteessa oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto solmitaan miehen ja naisen välille.
Tai naisen ja naisen tai miehen ja miehen :) sun mielipiteesi on yhtä pätevä kuin kaupan kassa leikkaussalissa, laki on mikä on.
Kauheen suvaitsevaisia ollaan, mutta kaupan kassat dissataan täysin, ei oo reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanoin et pysty ymmärtämään kahden ihmisen välistä rakkautta niin kanssasi aiheesta keskusteleminen on turhaa.
Harmi että se yleensä on niiden kanssa jotka vastustaa saman sukupuolen liittoja.
onhan se turhaa, mutta kyllä mä rakkauden ymmärrän, en vaan ymmärrä näitä turhia avioliittoja.
Miksi ei haluta keskustella ketjussa, jossa nimenomaan halutaan keskustella otsikon mukaan henkilön kanssa, joka on saman sukupuolen liittoja vastaan, aika outoa?
Homoliitot, Paavinpallit ja nunnannännit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua lapsia, eikä myöskään kosimani nainen halua lapsia. Halusin hänen kanssaan naimisiin ihan siitä syystä, että se olisi taloudellisesti järkevintä. Rakkauden kanssa sillä ei tosiaan ole mitään tekemistä, hän on minulle rakas ihan ilman avioliittoakin. Avioliitolla on itselle ainoastaanse merkitys, että hän on juridisesti minun lähin omainen ja mm. perintövero on pienempi.
Avioliitto on juridinen sopimus, jolla on Suomessa mm. perintöoikeudellisia seuraamuksia. Näinhän edellä joku jo totesikin. Demokraattisessa yhteiskunnassa voivat vapailla vaaleilla valitut edustajat päättää laista, jolla poiketaan vuosisataisesta perinteestä ja joka mahdollistaa samaa sukupuolta olevien avioliiton, kuten Suomessa on tapahtunut. Ajatus siitä, että rakkaus ja avioliitto ovat aina kuuluneet yhteen, ei pidä paikkaansa. Esim. yläluokkaiset naiset olivat vielä 1800-luvullakin kauppatavaraa, joita hyödynnettiin suvun aseman turvaamiseen ja vaurauden lisäämiseen. Lasten hankkiminen avioliitossa ei ole pakollista eikä lapsettomuus mitätöi avioliiton juridista sitovuutta.
Mutta Suomessa myös miehen ja miehen tai naisen ja naisen, jos itse niin valitsee.