Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI mulle tulee kahdesta eri paikasta sähkölasku??? En tajua, auttakaa tyhmää

Vierailija
14.09.2020 |

Tein sähkösopparin jonkun firman kanssa ja sieltä tulee sähkölasku kuten odotan, mutta nyt tulee myös sähkönsiirtolasku JA kulutuslasku toiseltakin firmalta. Kuuluuko tän mennäki näin vai olenko nyt mokannut jotain ja mulla on kaksi sähkösopimusta? Ymmärrän sen sähkönsiirtomaksun, mutta sieltä tuli myös kulutusmaksu. Voisiko joku vääntää rautalangasta kodin sähkö , kuin 5 vuotiaalle selittää kiitos.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa älkääkä alapeukuttako kiitos. Olen oikeasti ihan uuno enkä ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
2/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vitsailla, mutta paikalliselta sähköyhtiöltä tulee aina sähkönsiirtolasku (ei voi kilpailuttaa) ja kulutuslasku siltä yhtiöltä, mistä sen hankit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut siis jo useampi lasku kahdelta eri laskuttajalta? Vai olisiko tuo "ylimääräinen" lasku jonkinlainen loppu/tasauslasku entiseltä sähköfirmalta? Kun oman kokemuksen mukaan ei kai ole edes mahdollista olla vahingossa kahden eri firman asiakkaana yhtäaikaa?

Vierailija
4/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat vitsailla, mutta paikalliselta sähköyhtiöltä tulee aina sähkönsiirtolasku (ei voi kilpailuttaa) ja kulutuslasku siltä yhtiöltä, mistä sen hankit.

Taidat vitsailla, mutta lueppa aloitus uudelleen.

Vierailija
5/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDD

Vierailija
6/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kulutuslasku siltä firmalta mistä ostin sähkön, ja paikalliselta tuli siirtomaksu SEKÄ kulutusmaksu. Niin mietin että miten on mahdollista, miksi molemmista tuli kulutusmaksu?? En vitsaile, olisi aika tylsä vitsinaihe.

Vierailija
7/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko soitto sinne sähköyhtiöön. Mä kilpailutan nämä niin harvoin että en oikein tunne kuvioita mutta mietin että olisko sitten mahdollista sellainen että sulla on määräaikainen sopimus sen siirtofirman kanssa myös kulutussähköstä?

Vierailija
8/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulee maksaa vanhalle sähköyhtiölle sekä siirrosta ja sähkön määrästä sopimuksen viimeinen erä/lasku kunnes sopimus loppuu. Tämän jälkeen saat toisesta firmasta siirtomaksun ja toisesta laskun sähkön määrästä.

Vierailija
9/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sähkönsiirtomaksu riippuu kulutetun sähkön määrästä. Eihän se ole hämännyt niin, että kuvittelet kysymyksessä olevan kulutusmaksu?

Vierailija
10/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa älkääkä alapeukuttako kiitos. Olen oikeasti ihan uuno enkä ymmärrä mistään mitään.

En näe mitään peukkuja missään.

Vierailija
11/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönsiirtolasku on kyllä niin sairasta ja ahnetta paperifantasiaryöstöä että huhhuh.

Vierailija
12/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulen, että siinä siirtolaskussa vaan lukee kulutus, koska maksat kulutetun määrän mukaan sitä siirtomaksua. 

Vierailija
13/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida nyt mennä ihan oikein. Kuuluisi saada 1kpl kulutusmaksuja ja 1kpl siirtomaksuja.

Nyt saat siis 2kpl kulutusmaksuja. 

Eli jossain, jollakulla, on mennyt jotakin vikaan. 

Vierailija
14/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että paikalliselta tuli myös kulutusmaksu. Onko kaikissa laskuissasi myös sähkövero, joka pitää myös maksaa?

Vierailija
15/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap luet ne laskut mitä saat, saat vastaukset kysymyksiisi. Niissä lukee millainen sopimus sulla on ja mille ajalle, ja myös miltä ajalta laskut ovat. 

Ei kannata mennä paniikkiin, vaan ottaa selvää.

Arvaan että toinen on ns. loppulasku, mutta lukemalla selviää.

Vierailija
16/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliselta tuli sopimuksen viimeinen kulutusmaksu ja uudelta firmalta tuli kulutusmaksu tämän jälkeisestä sähkönkulutuksesta? Oletko tarkastanut laskujen päivämäärät miltä ajoilta laskujen kulutukset ovat?

Vierailija kirjoitti:

Tuli kulutuslasku siltä firmalta mistä ostin sähkön, ja paikalliselta tuli siirtomaksu SEKÄ kulutusmaksu. Niin mietin että miten on mahdollista, miksi molemmista tuli kulutusmaksu?? En vitsaile, olisi aika tylsä vitsinaihe.

Vierailija
17/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkönsiirtolasku on kyllä niin sairasta ja ahnetta paperifantasiaryöstöä että huhhuh.

Ai meinasit, että sähkö siirtyy maagisesti voimalaitoksesta pistorasiaan ja infra on vain silmänlumetta?

Mutta ei hätää. Sähkönsiirtomaksu tullaan pian nimeämään uudelleen...

Vierailija
18/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönsiirtolaskussa näkyy myös kulutettu Sähkön määrä, Koska siirtohintaan vaikuttaa se, paljonko sähköä siirretään. Se voi siis näyttää kulutuslaskultw, mutta ei silti ole sitä.

Vierailija
19/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä mennä kilpailuttamaan. Jollei ymmärrä.

Vierailija
20/26 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi juuri noin. Onko se eräs pk-seudun iso firma toisena kyseessä? Eli ensin kaikki sähkö tuli sieltä. Sitten siirsin kulutuksen muualle, mutta tästä  kyseisestä firmasta laskutettiin silti jatkuvasti edelleen se kulutuslasku myös. Huomasin, että asiassa on jotain mätää vasta n. puolen vuoden jälkeen. Olin melko hiljattain muuttanut, ei ollut vertailukohtaa laskun tasoon ja kulutuslaskuni on muutenkin aina pieni, isossa laskussa varmaan olisi huomannut nopeammin.

Asiaa oli todella vaikea selvittää, eivät aspasta uskoneet/myöntäneet. Jouduin soittamaan lukuisia puheluita ja jonottamaan aspaan, ja minua vain palloteltiin ties minne. Jankuttivat vain, että sähkänsiirrosta kyse. Eipä ollut, olivat itse mokanneet. Asiakaspalvelu oli tosi huonoa, ja syyttivät sitä toista sähköfirmaa, jonne olin kulutuksen siirtänyt. Laittoivat minut itse selvittämään asiaa jne. ja soittelemaan sinne toiseen firmaan, vaikka se toinen firma oli toiminut koko ajan oikein. Lopulta asia sitten selvisi, mutta kesti tosi pitkään. Sain liikaa maksetut rahat takaisin ja lisäksi jonkun ihan naurettavan hyvityksen (n.15e) kaikesta vaivasta ja puhelujen hinnasta.