Varhaisultra. Sikiö ei aivan vastannut viikkoja?
Pitäisikö huolestua? Kävin ennen varhaisultraa neuvolassa ja siellä arvioin että viimeisimmät kuukautiseni alkoivat 5. heinäkuuta (en yleensä kirjoita ylös vaan muistan suunnilleen). Kätilö laski että minun olisi pitänyt olla raskausviikolla 9+0 varhaisultran aikaan. Varhaisultran mittauksessa (8. syyskuuta) sikiö vastasikin vain viikkoja 8+2. Nyt tosin kun mietin niin olen melko varma että viimeiset kuukautiseni alkvoivatkin 7-8. heinäkuuta. Kiertoni on yleensä 30 päivää mutta on joskus muutaman päivän pidempi ollut myös. Jos kuukautiseni alkovat 8 päivä ja kierto oli 32 päivää niin se täsmäisi tuohon 8+2:een. Sydän löi kumminkin niin kannattako tästä olla huolissaan?
Kommentit (4)
No eipä se huolissaan olo mitään auta. Toivottavasti kaikki menee superhyvin!
Ei tarvitse olla huolissaan, heitto on vaan vajaa viikko. Mulla heitti yhdessä raskaudessa 5 päivää, vaikka tiesin mistä kerrasta tulin raskaaksi ja terve lapsi syntyi. Noi heitot on oikeesti ihan normaaleita.
Kuulostaa ihan normaalilta heitolta, älä ole huolissasi!
En usko, että olisi syytä olla huolissaan! Helposti jos ovulaatio tullut vähän myöhemmin, voi hyvin tulla heittoa :) Onnea! Itsekin plussasin viikonloppuna :)