Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina yhtä ongelmallinen mitä ruuaksi?

Vierailija
04.11.2013 |

Toinen lapsi toivoo spagettikastiketta ja toinen ei. Toinen lapsi ei osaa sanoa mitä haluaisi syödä. Tykkää makaroonilaatikosta ja sitä syö. En vain jaksaisi itse sitä syödä. =)

Ei ole nyt rahaa eri ruokiin. Jos teen jotain uutta mitä itse haluaisin niin kukaan muu ei syö sitä. Lapset äärettömän nirsoja. Kouluruokaa kehuvat ja äiti ei osaa yhtä hyvää valmistaa. =/

Mä en nyt halua turvautua valmisruokiin. niitä ollut aika usein viime aikoina. Kotona löytyy monta purkkia tonnikalaa öljyssä ja tomaatissa. Taas ongelma ettei kumpikaan syö. 

hernekeittoa..sama ongelma. Perunoita. Sitten vihanneksia ja jauhoja ym.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh!! Kuinka usein teet eriä ruokaa?

Tulee mieleen nuoruudenaikaisen poikakaverini äiti, joka teki jokaiselle lapselle erit ruuat, jos ne niin halusivat (lapsia oli neljä). Kyllä siinä nuori tyttö katto hetken suu ymmyrkäisenä, kun meillä syötiin tasan sitä mitä oli tarjolla, ja jos ei maistunut niin mitään muuta ei tehty. Kummasti tämäkin nirsoilija oppi syömään.

Toisin kuin sitten se poikakakaverini. Päivästä toiseen syötiin, makaroonia ja jauhelihaa,ranskalaisia ja makkaraa, pitsaa, hampparia, riisiä ja marinettipihvejä (joita en voi vieläkään syödä). Kaikki vihannekset, marjat yms. oli hyi!

Parhain oli kun tämä äiti oli ostanut nuorimmalleen kaupasta "väärän" suklaalevyn, äiti hyppäsi autoon ja meni vaihtamaan sen. Kun pojalle tuli niin pahamieli.

Vierailija
2/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teepäs perunamuusia ja nakkikastiketta ja porkkanaraastetta.

Äläkä kysele lapsilta tuollasia, on sun vastuulla

Kerran viikossa voi ollalasten lempiruokapäivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä että loistavaa että lapsesi tykkää kouluruuasta ! niin minunkin lapset (keskimäärin). Ne on opetettu syömään monipuolisesti

Koulussa on liian monta mamman kultamussukkaa jotka ei syö juuri mitään kouluruokia, tai pienen herneen kokosen annoksen. Nämä ovat yleensä ne luokan pikkuisen tukevat. Olen nähnyt itse niin monta kertaa.  

Koulun jälkeen sitte vedetään vaaleaa leipää karkkia ja limua.

Vierailija
4/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hyvä keitto! Suikaloi perunat, porkkanat jne., kuullota sipulit hyvissä mausteissa (valkosipuli, paprika, curry vaikka), ruskista kanat ja lisää vedet ja perunat sekä kasviksia. Tarjolle voi laittaa myös sinihomejuustoa murusina. Teet vaan sinnikkäästi erilaisia ruokia, älä lapsilta kysele mitä haluaisivat, ei lasten tarvitse siitä päättää vaan se on sinun tehtäväsi!

Vierailija
5/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei ole rahaa, niin valmisruuat ovat ihan viimeinen vaihtoehto... Tee itse kerralla isompi satsi josta riittää pariksi päiväksi! Ja anna lasten olla syömättä jos ei kelpaa.

Vierailija
6/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä sinä ap, mitä ruoaksi laitetaan. Älä kysele lapsilta ja älä varsinkaan tee nirsoilun takia kahta eri ruokaa. Opeta lapsille hieman monipuolisempi ruokavalio. Jos et tee sitä silloin, kun ovat pieniä, ei se myöhemmin enää onnistu.

Vierailija
7/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sotkotusta.

Keitä riisiä, paista perunoita, sipulia, lisää tonnikalaa tai makaronia, jauhelihaa

Paista curryn mausteen kanssa paistinpannulla ja kaikki sekaisin. Nam

Vierailija
8/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota jonkin koulun viikkoruokalista netistä, tulosta se ja tee ruuat sen mukaan. omilla resepteillä tietenkin. ei tarvitse miettiä mitä ruuaksi valmistat ja lapsillekin voit sanoa, että nyt vain sattuu olemaan kanakastikepäivä, tarkista vaikka listasta, joten kenelläkään ei pitäisi olla mussuttamista. 

Vierailija
9/9 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei aina voi olla herkkuruokaa, MUTTA jokaisen herkkua on JOSKUS, eikö vaan? Tee tosiaan tuollainen ruokalista, missä on suurimmalle osalle teistä maistuivia ruokia sekä joitakin uusia. Yksi ruoka per päivä ja jos ei maistu, ei tule välipalaakaan sen sijaan!! Tiukka linja vaan ja jonkun ajan päästä kaikilla on helpompaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme