Mitä tekisit, jos miehesi palkka olisi 3000€/kk?
Kommentit (34)
Jatkaisin opintoni loppuun ja alkaisin tienaamaan.
Mitäkö tekisin? Suomalaisena naisena todennäköisesti makaronilaatikkoa. Ja viikonloppuna uunilohta.
Mihin se mies ne rahat käyttäisi? Omiin juttuihin vai yhteisiin?
Tulomme tippuisit, toisin sanoen alkaisin katsomaan tarkemmin, mitä ostaisin.
No en alunperinkään olisi edes ottanut miestä jolla on noin surkea palkka.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:48"]
Käteen?
[/quote]
Hehee, taas täällä joku idiootti ei erota bruttoa ja nettoa.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:48"]
Käteen?
[/quote]
Hehee, taas täällä joku idiootti ei erota bruttoa ja nettoa.
[/quote] Ei, vaan kysymys kuuluu, mitä miehellä jäisi käteen? Tiedän kyllä mikä brutto on. Ja sen perusteella ei vielä tiedä paljollako pääsisi mälläämään.
http://www.vauva.fi/keskustelu/3882735/ketju/mita_teksit_jos_miehesi_palkka_olisi_7000_kk
Vastaus 15.... noilla rahoilla se tuskin ostaa jalasmökkiä. Mutta parannusta hänen nykyiseen palkkaansa tämäkin olisi. Minä en vieläkään tekisi mitään erilailla kuin nyt.
Olisin iloinen. Nykyään tienaa bruttona lähes tonnin vähemmän. Järkyttävää (av-mittapuulla) sinänsä, mutta me ollaan onnellisia eikä koeta rahan olevan tiukalla, vaikka mä olenkin kotona kotihoidontuella. :D
No, jos miehen tulot noin tipahtaisivat, niin varmaan sitten maksaisin isomman osan perheen yhteisistä menoista. Nyt mies saa vain n. 500 euroa kuussa vähemmän palkkaa kuin minä, joten menot pistetään puoliksi.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:30"]
Bruttopalkka
[/quote]
itkisin! harmittelisin, että en ole valinnut koulutetumpaa ja kunnianhimoisempaa miestä. Onneksi tilanne on aivan toinen.
Mä saan akateemisella alalla ton verran itse palkkaa ja mielestäni olen koulutukseeni nähden erittäin ALIpalkattu. Onko toi ap:n mielestä siis jotenkin erikoinen palkka?
Tuskailisin, miten pärjätään tän pesueen ja näiden lainojen kanssa, kun nykyäänkin saa laskeskella euroja, vaikka miehen palkka on yli 4000e.
No eihän tuo mikään kovin hyvä palkka ole, mutta ihan ok. Tekisin tietenkin itsekin töitä.
Joutuisin varmaan menemään kokoaikatyöhön, että saataisiin pidettyä elintaso suunnilleen kunnossa. Pitäisi karsia lomamatkoista, ravintoloista ja shoppailusta. Pärjättäisiin kuitenkin, kun ei lapsia, lainaa, autoa tms. rahasyöppöä ole.
Ei vaikuttaisi minuun mitenkään, miehellä jäisi vähemmän rahaa omaan käyttöön, brutto hänellä nykyisin n.4500€. Yhteiset kulut maksetaan puoliksi, muuten molemmilla omat rahakirstut ;)
Leikkaisin menoja rankalla kädellä.
Ansaitsisin itse melkein saman verran. Tekisin töitä ja pari lasta. Jos talous olisi kunnossa ja töitä riittäisi, niin ehkä saisimme kolmannenkin lapsen, iltatähden.