Muistatko kun Facebook tuli ja kavereiden määrä kertoi trendikkyytesi tason?
Osa "keräsi" kavereihin mahdollisimman paljon ja kohta oli 500 tyyppiä kaverina. Sitten kaverilista julkiseksi, niin kaikki näki miten suosittu tyyppi kyseessä. Itseni kaltaiset, ei suositut tyypit saivat tyytyä alle sataan kaveriin, mikä oli masentavaa. Someahdistuksen esiaikoja. Semmoinen ahdistus jäi, että Instaan en edes uskalla mennä, kun se sama peli varmaan jatkuu siellä potenssiin tuhat.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Muistan ja sama leikki jatkuu. Lisänä näille idiooteille on tullut vielä instagram.
Omien havaintojeni mukaan meininki facessa on kyllä rauhoittunut, se on nykyään enemmän vanhemman väestön sekoilupaikka. Instaan en tosiaan edes uskalla mennä.
Laitan tähänkin tämän jonka laitoin jo toiseen ketjuun, koska liippaa mielestäni hyvin myös tätä keskustelua:
Menin instaan, ja poistun facesta juuri siitä syystä, että halusin aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. En kertonut instaan menemisestäni kenellekään, ja nimeni on hieman muunneltu siellä myös. Seuraan siellä ketä haluan, ja profiilini on julkinen, joten se ei vaadi keneltäkään erityistä seuraamista. Silti ne samat tyypit löysivät minut sieltä nopeasti, ja alkoivat seuraamaan, ne samat joiden takia lähdin facesta. Muutamakin heistä on kysynyt miksen seuraa takaisin, olen sanonut että päätin jo alusta asti että instani on julkinen, ja katselen sieltä vain julkisia profiileja, jotka näen kyllä seuraamattakin.
Kaikilla näillä seuraajillani on yksityiset instat. En laita omaani kuin storyjä, koska näin näen ketkä instaani seuraavat, ja kyllä sekunneissa on tarinani katsoneet ensimmäisenä juuri nämä, jotka faceaikoinani eivät koskaan tykänneet, eivätkä kommentoineet päivityksiäni. Eli kyllä he nekin näkivät silloin, mutta eivät halunneet ilmaista nähneensä.
Minulle tämä tapa sopii parhaiten, enkä stressaa tai koe oloani enää sivuutetuksi. Storyjeni kommentointi näkyy myös vain minulle, joten en ole enää mikään "hahaa, nyt kaikki näkee ettei tuosta kukaan tykkää"- tyyppi, joka tahallaan jätetään huomioimatta SOMESSA niin että "kaikki" näkee.
Kyllä, koen että minua kiusattiin facen puolella, ei hyväksytty pyyntöjäni, viestini jätettiin huomioimatta, ei onniteltu synttäreinäni, jne.
Mikä pakko sinne instaan on hyväksyä ketään. Tili yksityiseksi ja hyväksyy kenet huvittaa jos huvittaa.
En, en muista. Kylläpä some sinua tänään taas ahdistaa. Oletko ajatellut, että kävisit juttelemassa ihan jollekin asiantuntijalle tuosta ahdistuksestasi?
Vierailija kirjoitti:
En, en muista. Kylläpä some sinua tänään taas ahdistaa. Oletko ajatellut, että kävisit juttelemassa ihan jollekin asiantuntijalle tuosta ahdistuksestasi?
Sun kannataisi varmaan availla jotain muita ketjuja kuin näitä? Eller hur? Ei ihan terveeltä vaikuta...
Muistan ja sama leikki jatkuu. Lisänä näille idiooteille on tullut vielä instagram.