Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monelle hengelle teillä riittää 400g jauhelihaa?

Vierailija
03.11.2013 |

?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:29"]

Jauhelihakastikkeeseen mulle ja miehelle  3x2 annosta ainakin. Eli 2-3 päivää.

Lihamakaroonilaatikkoa tuleekin sitten myös iso satsi. Monelle päivää.

Jauhelihakeittoa 3 päiväksi ellei neljä.

t. Kahden aikuisen talous.

[/quote]

No te ette paljoa syö. Mies kuulostaa "pikkupojalta" jos tolla elää.

Vierailija
22/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 paketti riittää makaronilaatikkoon tai lasagneen tai havaijinpataan. Lihapulliin tai jauhelihapihveihin. tai jauhelihakastikkeeseen. riittää siis yhdelle aterialle.

2 lasta ja 2 aikuista.

Just sen kokoinen että yksikin ylimääräinen syömässä niin jollekin jää nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan jauhelihapaketin aina kahtia. Esim. makaronilaatikkoa ja lihapullia/jauhelihapihvejä siitä puolikkaasta jauhelihapaketista tulee aina neljä annosta, kun tykkään tunkea sekaan tosi paljon muutakin kuin vain lihaa (kasviksia siis). Eli kokonaisesta paketista sitten 8 annosta.

Näin meillä 2 aikuisen taloudessa.

Vierailija
24/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa. Luulin että meidän perhe syö vain vähän lihaa. Mutta joillakin riittää tuosta monelle aterialle... 

23

Vierailija
25/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä tekee.

Jos vaikka ajatellaan jauhelihakastiketta ja spaghettia, niin tuon voi tehdä niin monella eri tavalla...! Kärjistäen: vain jauheliha+mausteet+ruskeakstiketta tilkka, tai sitten jauheliha+mausteet+porkkanaa/kasviksia+paljon tomaattikastiketta. Joten tottakai se "jauheliha" riittää eri tavalla riippuen siitä mihin ja miten sitä käyttää...

Samoin se vaikuttaa miten perheessä on tapan syödä. Joillain syödään kevyesti muu päivä ja sitten lämmintä ruokaa syödään todella paljon. Toisilla taas syödään pikku aterioita useasti, ja se lämmi ruokaki on vain pieni annos. Lisäksi se vaikuttaa mitä muuta on tarjolla, joku syö lautasmallin mukaan ja toinen ottaa vain pikkuisen makaroonia ja monta kauhallista kastiketta päälle jne.

Vierailija
26/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:35"]

[/quote]

[/quote]

Se liha ei ole pääosassa. Peruna, pasta, riisi ja kasvikset.

t. kahden aikusien talous.

Vierailija
27/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:25"]

Minulla menee yksin tuo 400g. Vaimo ja 2 lasta pärjäävät toisella 400 grammalla.

terveisin,

raavas mies

[/quote]

Mulla 17v poika ja pistelee myös helposti 400grammaa jauhelihaa ihan yksinään. Tuon ikäinen kuluttaa paljon. Mitä ihmeen "hiiiriä" näitten miesporukka täällä oikein on kun eivät syö oikein mitään?   ;)

Vierailija
28/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soosia kun tekee niin kolmelle, mies on isoruokainen ja minä pieniruokainen, ja tehdään ruokaa vain kerran päivässä. Monta kertaa tuntuu että jos mies pääsee ekana ottamaan niin ottaa kauhean kuupanon perunoita, ja sitten lappaa sen soosin lähes kaikki, me muut sitten ravaillaan mitä reunoille jäi. Nyt kun on tytär jo aikuinen ja lisäksi tullut kaksospojat, pitää ostaa jo 700g paketti jauhelihaa, ja tuosta kun pojat kasvaa teini-ikään niin ei varmaan toikaan riitä mihinkään.

Vierailija
29/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:35"]

[/quote]

[/quote]

Se liha ei ole pääosassa. Peruna, pasta, riisi ja kasvikset.

t. kahden aikusien talous.

[/quote]

Peruna, pasta ja riisi vaan ovat aika köyhää ravintoa.Vihannekset tietty on hyvä juttu! Mut joo, sorry kun ihmettelen!  :) Ei millään pahalla siis.

Vierailija
30/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yksin tuo 400g. Vaimo ja 2 lasta pärjäävät toisella 400 grammalla.

terveisin,

raavas mies

[/quote]

Toinen mies, ei tosin välttämättä edes raavas. Tekaisen vaikka kastikkeen: 400g lihaa, iso sipuli, purkki tomaattipyrettä, pari rkl jauhoja, juustonjämät, porkkana tai pari  juustohöylättynä, purkki ruokakermaa ja loraus-pari vettä, kasa ryöpättyjä sieniä tähän aikaan vuodesta, mausteita, mitä nyt käteen sattuu. Lautaselle 3-5 normikokoista keitettyä perunaa ja soosista on 2/3 menee niiden kuorruttamiseen. Viimeinen kolmannes menee viimeistään iltapalana leivän päällä.

Vierailija
31/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 osa mulle, toinen osa miehelle ja kolmas osa jää seuraavaan päivään jommalle kummalle. Oli mikä tahansa ruoka, pihvit, lihapullat (makaronilaatikko) yms. Hiilarilisukkeiden sijaan on yleensä kasviksia, koska peruna/pasta/riisistä menee mahat helposti sekasin. Tai sitten joskus juuri tuota täysjyväpastaa. Joten kun ei ole energiarikasta lisuketta, niin tarvii sitä lihaa sitten enemmän. 

Vierailija
32/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ärsyttävä koko etten niitä valmispaketteja juurikaan osta.

Meitä on 2 + eskari.

1 päivän jauheliharuokaan ostan 300g ja 2 päivän minimissään 500g paketit. Vähän riippuu mitä siitä tulee. Esim lihapullataikinaa en jatka korppujauhoilla tai muulla hötöllä. Kastikkeessa taas saatta olla papujakin.

Vierailija
33/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:45"]

terveisin,

raavas mies

[/quote]

Toinen mies, ei tosin välttämättä edes raavas. Tekaisen vaikka kastikkeen: 400g lihaa, iso sipuli, purkki tomaattipyrettä, pari rkl jauhoja, juustonjämät, porkkana tai pari  juustohöylättynä, purkki ruokakermaa ja loraus-pari vettä, kasa ryöpättyjä sieniä tähän aikaan vuodesta, mausteita, mitä nyt käteen sattuu. Lautaselle 3-5 normikokoista keitettyä perunaa ja soosista on 2/3 menee niiden kuorruttamiseen. Viimeinen kolmannes menee viimeistään iltapalana leivän päällä.

[/quote]

Niinpä! Onkohan täällä monenkin mies oikeesti tosi nälkäinen kun pärjäävät noin vähällä. Itse olen tottunut siihen että mä syön vähän ja poika 4x sen mitä minä :)

Miehet , keskimäärin, kuluttaa reippaasti enemmän kuin naiset!

Vierailija
34/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mitä tekee. Esim lihapullat menee kyllä kerralla jos noin pienen määrän tekee. Chili con carnesta riittää kahdeksi päiväksi, samoin jauhelihakeitosta. Jauhelihakastikkeesta riittää kahdeksi päiväksi kos sitä toisena päivänä jatkaa esim pavuilla. 

Meitä on2aikuista ja kaks leikki-ikäistä

Vierailija
35/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle 60 kiloiselle naiselle ruoaksi ja pieneksi iltapalaksi. Runsaalla vihannespedillä. Tänään viimeksi. En syö mitään välipaloja ja syön 2 1/2 kertaa lämpimän ruoan päivässä. Puolikas on tuo iltapala.

Vierailija
36/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-8 hengelle meidän perheessä.

Jos jauheliha on naudanlihaa, niin se on kyllä melkoinen ympäristöteko syödä vähemmän kerralla. Samoin esim. syöpäjärjestöjen ohje on, että punaista lihaa ei syötäisi yli 300 g per henkilö viikossa. 

Mihinkähän tämä kansakunta menee, jos noin monen mielestä tuo on yhden henkilön normaali lihamäärä yhdellä aterialla? Tuskin on heidän ainut liha-ateria viikossa?

Vierailija
37/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulee n. 10 annosta jauhelihakastiketta 5-vuotiaalle. Laitan kastikkeeseen sipulia,  porkkanaa, selleriä ja tomaattimurskaa. Mies ja minä olemme kala-kasvissyöjiä (silti mies kykenee esim. treenaamaan tavoitteellisesti salilla ja on varsin lihaksikas, tämä vaan tiedoksi muutamille edellisille).

Vierailija
38/54 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:32"]

Yhdelle. Minulle, tykkään jauhelihasta.

[/quote]

J.Perälä? :D

Vierailija
39/54 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää pitkäksi aikaa monelle hengelle. Yhdellä aterialla, kahdelle henkilölle.

Vierailija
40/54 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan uskomattoman pieniä määriä ihmiset syövät..meillä menee tuo kahdelle..yleensä en kyllä edes osta noin pientä määrää kerralla kun meillä koirakin syö kaksi kertaa tuon määrän, raakana tosin. Koira on iso mutta me ihmiset emme!

Lisukkeita meillä on aina, myös jos jauhelihakastike lisään sieniä, tom. kermaa, paljon sipulia, purjoa yms. on myös perunaa, salaattia yms maun mukaan.

Lihapullia en edes ala noin pienestä määrästä vääntämään.

Ihmekös kun meillä vieraita syömässä niin syövät todella paljon..on kuulema niin hyvää..mutta jos heillä kotona noin vähäset tarjottavat, en enää ihmettele!