Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö hameita ja mekkoja ympäri vuoden

Vierailija
03.11.2013 |

arkisinkin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä muilla ole tätä palelemisongelmaa?

Vierailija
22/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte laadukkaita mekkoja? Mulla se ongelma etten kestä keinokuituja. Simppeleitä puuvillaisia vaatteita ei nykyisin tahdo löytää enää mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 19:46"]

Tykkäisin pitää mekkoja myös talvella. Mutta minkälaisia talvikenkiä mekkojen kanssa voisi pitää? Töissä tietty sisäkengät.

[/quote]

Riippuu vähän siitä millainen mekko ja millainen takki on käytössä. Mutta esimerkiksi korolliset nilkkurit tai saappaat sopii hyvin. Jos taas tykkää matalakorkoisista kengistä, niin sellaiset mokkapintaiset turkisvuoriset, mitä viime talvina on nähty farkkujen kanssa, on ihan ok vaihtoehto. Mene rohkeasti kenkäkauppaan ja katsele mikä vaihtoehto näyttää sinulle sopivimmalta. Tai pyydä myyjältä ehdotuksia, sitä varten se siellä kaupassa on.

Vierailija
24/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 19:50"]

Mistä te löydätte laadukkaita mekkoja? Mulla se ongelma etten kestä keinokuituja. Simppeleitä puuvillaisia vaatteita ei nykyisin tahdo löytää enää mistään.

[/quote]

Minä käytän pellavaa.

Vierailija
25/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä hame päällä. :)

Vierailija
26/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 19:46"]

Tykkäisin pitää mekkoja myös talvella. Mutta minkälaisia talvikenkiä mekkojen kanssa voisi pitää? Töissä tietty sisäkengät.

[/quote]

Minä käytän aina matalia nilkkureita nauhasaappaita. Muutkin saappaat näyttävät hyvältä hameen kanssa, mutta omaan jalkaan ei löydy tarpeeksi kapeavartisia.

Vierailija
27/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain "pakon" edessä. Lähinnä mekkoa muistuttava vaate on yöpaita, jota kyllä käytän joka yö, sillä en pidä pyjamista.

Vierailija
28/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein aina. Joskus saatan käyttää farkkulegginsejä tai muita legginsejä pitkähelmaisen paidan/ tunikan kanssa, mutta "oikeita" housuja en käytä koskaan, ei taida edes yksiäkään sopivia olla tällä hetkellä.

Vierailija
29/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Talvisin kyllä enimmäkseen hameita :) Kesällä enempi mekkoja

Vierailija
30/37 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina mekkoja ja hameita! Mekot ovat superhelppoja, kuten täällä moni jo mainostikin. Itsekään en pidä korkokengistä, joten käytän mekon mallista riippuen talvella joko maihareita (minulla on kolmet, upeat ja laadukkaat), saapikkaita (joissa pieni kiilakorko) tai ugg-tyylisiä kenkiä (sopivat lyhyiden hameiden kanssa rentoon päivään). Yhdet kivat kiilakorkoiset nilkkurit minulla on, jotka puen kynähameiden kanssa. Ovat yllättävän mukavat!

Mekot ja hameet eivät ole kylmiä, kun ne asustaa oikein. Lämpimät sukkahousut ovat ehdottomat, myös esim. Legginssit toimivat talvella, kun kengät peittävät tyhmän nilkkaosuuden. Kylminä päivinä voi käyttää polvisukkia vielä sukkisten päällä. Yksi hyvä vinkkini pitkille naisille on hankkia pitkä hame. Sinne alle voi laittaa vaikka kahdet sukkikset ja legginssit ;) myös villasukat sopivat omaan tyyliini, mutta vain yksiin maihareihini ne mahtuvat. Mekoissa on myös se kätevä puoli, että selkä ei ikävästi vilku, kuten housu-paita-yhdistelmässä usein. Lämmintä sekin! Mekkojen kanssa voi laittaa isoja kaulahuiveja, hartiahuiveja ja villatakkeja (toki housujenkin kanssa), jolloin ei kyllä palele. Mekkojen kanssa sopivat kaikki takit. 

Tärkeää on, että jalat ja pää pysyvät lämpiminä, silloin ei tule kylmä minimekossakaan :)

Vierailija
31/37 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän aina mekkoa tai hametta, ellen satu olemaan lenkkipolulla tai pihahommissa. Olen viimeksi omistanut farkut vuonna 1998. Housut vaan eivät ole minun tyyliäni.

Nuorempana pidin paljon pitkiä helmoja, mutta viime vuosina helma on lyhentynyt, eikä pitkä helma tunnu enää luontevalta. Minulla on sellaisia polvipituisia mekkoja ja hameita oikeastaan pelkästään. Hyvin olen tarjennut.

Vierailija
32/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vihaan housuja

Vierailija
33/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus housujen päällä. Ratsastushousujen päälle on ratsastushame. Ei miehet kyylää persausta kun on muuten tiukat.

Vierailija
34/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumistyylit menee mulla kausittain, eikä katso niinkään vuodenaikaa. Toki kovilla pakkasilla valitsen helmojen sijaan aina lahkeet, koska niiden alle saa pinon pitkiä kalsareita.

Vierailija
35/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Housuja käytän lähinnä kotioloissa, sellaisia rentoja kotihousuja. Muualla useimmiten hameita ja mekkoja, nyt talvella käytän usein pitkiä villahameita. Vähän sellaista 50-luvun arkityyliä.

Vierailija
36/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vain kesällä. Olen opettaja ja ulkovälituntivalvonnassa tulee kylmä. Aikaa vaihtaa vaatteita mennen tullen ei oikein ole.

Vierailija
37/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän. Housuja käytän lähinnä kotioloissa, sellaisia rentoja kotihousuja. Muualla useimmiten hameita ja mekkoja, nyt talvella käytän usein pitkiä villahameita. Vähän sellaista 50-luvun arkityyliä.

Ja minusta pitkät hameet sopivat hyvin lyhyellekin! Omat talvihameeni ovat kaikki midi-mittaa ja olen huomattavasti keskivertoa lyhyempi. Itseasiassa se on yksi syy miksi pidän hameista, hän helpompi löytää sopivia vaatteita eikä tarvitse kääntää tai lyhentää lahkeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi