Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten älykkövanhempi kestää sen, jos lapsesta ei tule älykkö?

Vierailija
03.11.2013 |

Ja en tarkoita välttämättä sitä, että lapsen pitäisi olla erityisen pitkälle kouluttautunut mutta tyyliin että vanhempi pitkälle akateemisesti koulutettu mutta lapsi taas ei jaksa käydä kouluja tai ei ole kiinnostunut oikein mistään.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kokemuksen mukaan aika huonosti

Vierailija
22/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että joku tarttuu tähän. Muotoillaan siis uudelleen: jos kielestä nauttiva sanataiteen, esiintymisen, puhumisen ammattilainen saa lapsen, joka ei koskaan opi kirjoittamaan, lukemaan tai puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai idealisti/maailmanparantaja/aktiivi saa lapsen, joka on vain omaan napaansa katsova kaikkeen tyytyväinen sopeutuja?:)

Onkohan tuo edes mahdollista jos kotona on ollut tietynlainen ilmapiiri?

Takinkääntämisilmiön ymmärrän taas tällaisissa kuvioissa paremmin, eli sen, että idealisti/maailmanparantaja/aktiivin lapsesta tuleekin porvarillinen oikeistokonservatiivi.

Ap

Vierailija
24/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 15:00"]

Tai jos kirjailija saa puhumattoman lapsen? Muusikko lapsen, jolla ei ole rytmitajua tai nuottikorvaa?

[/quote]

En mä tuota edellistä näe ongelmana mutta tuo jälkimmäinen on myös hyvä esimerkki. Tai klassisen musiikin tai jazzin parissa työskentelevä, jonka lapsi ei ole lahjakas haluaa soittaa jotain junttihumppaa tai jotain muuta keskinkertaista.:) Ap

[/quote]

Minua sen sijaan turhauttaa ja tuskastuttaa. On surullista ja tuskastuttavaa, kun lapsen ajatteluun ei pääse sisään.

Vierailija
25/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttämällä tietenkin puolisoa ja tämän sukulaisia.

Vierailija
26/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikkien pitäisi oppia rakastamaan ja ihailemaan lapsiamme juuri sellaisina kuin he ovat. Varmasti vanhemman omakin elämä on onnellisinta, jos hän jaksaa rakastaa lasta juuri sellaisena kuin tämä on - eikä vanhemman jatkeena tai statuksen tuojana. Jos lapsi tai nuori ei ole mistään innostunut, jotakin on todennäköisesti vialla. Rakastava vanhempi yrittää selvittää, mitä.

Vierailija
27/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä on tehtävä surutyötä. Lähipiirissä esimerkki, jossa isä ja poika, joilla kummallakin as-piirteistä häikkää, isällä lievemmin ja pojalla vähän enemmän. Isä selviää töistään tutkijana erinomaisesti, mutta pojalle matikka ja kielet aiheuttavat harmaita hiuksia. Poika on kuitenkin erittäin kiinnostunut luonnontieteistä ja keskustelee isänsä kanssa asioista sellaisella tasolla, että maallikot eivät ymmärrä siitä hölkäsen pöläystä. Toivottavasti poika löytää oman alansa, jolla pärjää ilman loistavia matikantaitojakin :).

Vierailija
28/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat kaikki valinneet itse omat mielenkiinnon kohteensa. Minä olen ylpeä heidän valinnoistaan ja kannustan täysillä, vaikka en itse ymmärräkään heidän harrastustensa päälle. Pahempi olisi, jos he eivät haluaisi harrastaa mitään.  Minä ja mies olemme taideihmisiä ja lapset  liikuntaihmisiä. 

Vierailija
29/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat kaikki valinneet itse omat mielenkiinnon kohteensa. Minä olen ylpeä heidän valinnoistaan ja kannustan täysillä, vaikka en itse ymmärräkään heidän harrastustensa päälle. Pahempi olisi, jos he eivät haluaisi harrastaa mitään.  Minä ja mies olemme taideihmisiä ja lapset  liikuntaihmisiä. 

Vierailija
30/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa pahasti korvaan tämä "älykkö". Kuka nyt sitten lopulta on älykkö, mitä se oikeasti tarkoittaa ja miten itsekeskeinen ja omahyväinen voi olla ihminen joka nimittää itseään "älyköksi"!?

Vierailija
31/33 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan älyköksi. Veljestäni "jäi" automekaanikko, vaikka molemmat vanhempani olivat kirurgeja. Eipä se heitä tuntunut haittaavan aikanaan, tuskin vieläkään.

Vierailija
32/33 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
33/33 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jääkiekkovanhemmat kestää sen jos lapsesta tuleekin älykkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme