Kiinteistökaupat ilman välittäjää, kokemuksia
Onko kukaan myynyt tai ostanut asuntoa/taloa ilman välittäjää?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ostin ja oli aivan kaaos, myyjät eivät osanneet hankkia kaikkia papereita, selvittää taloyhtiölainan tilannetta ym. Lopulta pankinkin ihminen haukkui minut kun ostin asunnon ilman välittäjää :( Ei enää koskaan.
Miksi kuitenkin mä aattelen just nyt Kaisa "kiinteistö kuningatar"Liskiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin ja oli aivan kaaos, myyjät eivät osanneet hankkia kaikkia papereita, selvittää taloyhtiölainan tilannetta ym. Lopulta pankinkin ihminen haukkui minut kun ostin asunnon ilman välittäjää :( Ei enää koskaan.
Miksi kuitenkin mä aattelen just nyt Kaisa "kiinteistö kuningatar"Liskiä...
Kaisa Liski joutui mielestäni perusteettomasti entisen työnantajansa mielivallan uhriksi. Työntekijällä on oikeus halutessaan perustaa oma yritys vaikka sitten kilpailemaan entisen työnantajan kanssa.
Olen ostanut talon ilman välittäjää. En näe välittäjää mitenkään tarpeelliseksi, jos vain jaksaa itse asioihin riittävällä tavalla perehtyä. Vaikka haastavimmissa kysymyksissä on syytä aina kysyä apuja, niin kyllä intrenetistä löytyy ihan asiantuntevaa tietoa avuksi. Esimerkiksi tämän lakitoimiston sivuilta löytyy ohjeita ja hyvän näköinen kauppakirjamalli:
https://www.kclaki.fi/blogi/kiinteiston-kauppakirjan-laatiminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ainakin ammattilainen (pankin lakimies tai välittäjä) tekemään kauppakirja.
Taas yksi turha rahareikä kolmannelle osapuolelle, ei kannata. Kunhan pankissa todistat rahojen siirtymisen, niin kauppa oli sitten siinä.
Kaupanvahvistajaakaan ei varmaan tarvita?
Kaupanvahvistaja on pakollinen ja sen saa pankin kautta kaupantekotilaisuuteen. Viimeksi maksoi 100e
Itse en halua ostaa ilman välittäjää. Kaksi kokemusta: Ostimme asunnon eronneelta pariskunnalta. Aviomies asui ostamassamme asunnossa eikä ollut tehnyt elettäkään uuden asunnon/ vuokrakodin hankkimisessa. Välittäjä etsi hänelle viime tipassa vuokra-asunnon. Mies muutti asunnon luovutuspäivän aamulla neljän aikaan työntämällä huonekalut alas rappusia.Ja silti jäi tavaraa vielä asuntoon ja autotalliin.
Seuraavan asunnon kohdalla niinikään avioeropariskunnan mies alkoi kiukutella pankissa, kun olimme tekemässä kauppoja. Välittäjämme sai pitkän veivaamisen jälkeen pankkivirkailijan kanssa hoidettua asian ja sainme lopulta kaupat tehtyä.
Ei se välittäjä tee epärehellisestä kaupan osapuolesta yhtään vähemmän epärehellistä.
Muista että välittäjä ei käytännössä ole vastuussa mistään. Myyjän kanssa saat tapella oikeudessa jos hän myy sinulle baskaa vilpillisesti. Välittäjä pesee kätensä.