Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kantoliinan käytöstä!!!

Vierailija
02.11.2013 |

Osaisko kukaan neuvoa miten 2kk ikäistä vauvaa ois paras kantaa rengasliinassa? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on se vauva-lehden kylkiäisliina niin tarkista että siinä on ne renkaat oikeesti umpinaiset, ne lähetti aluks viallisia liinoja joissa ne metallirenkaat aukes venyttämällä. Ilmeisesti niillä ei ollu siä mitään käsitystä millanen liinan pitää olla, ja mun lapsi melkein tippui niiden avonaisten renkaiden takia.

Ne lähetti sit kai kaikille uudet liinat, sellaset missä ne renkaat on hitsattu kiinni. Se on ollu meillä käytössä ja on ollu mun mielestä kätevä! 

Mut sitä ei siis kannata käyttää missä on avoimet renkaat, vauvalehdellä ei oo oikein tiedetty millanen on turvallinen lapsenkantoväline...

Vierailija
2/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:05"]

jos se on se vauva-lehden kylkiäisliina niin tarkista että siinä on ne renkaat oikeesti umpinaiset, ne lähetti aluks viallisia liinoja joissa ne metallirenkaat aukes venyttämällä. Ilmeisesti niillä ei ollu siä mitään käsitystä millanen liinan pitää olla, ja mun lapsi melkein tippui niiden avonaisten renkaiden takia.

Ne lähetti sit kai kaikille uudet liinat, sellaset missä ne renkaat on hitsattu kiinni. Se on ollu meillä käytössä ja on ollu mun mielestä kätevä! 

Mut sitä ei siis kannata käyttää missä on avoimet renkaat, vauvalehdellä ei oo oikein tiedetty millanen on turvallinen lapsenkantoväline...

[/quote]

En minä vaan saanut mitään uutta liinaa tai renkaita. Itse asiassa sain vain sen pitkän kangassuikaleen, siinä ei ollut minkäänlaisia renkaita mukana. Käyttämättä jäi, kun en tajunnut, miten sitä käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen sitä kantoliinatukihenkilöä! Ne on ilmaisia neuvojia kantoliinan käyttöön, oon sähköpostitellut ja käynyt pari kertaa yhden ihmisen kotona joka opetti mulle eka eteen sitomisen ja sit selkään sitomisen kun mun lapsi oli isompi. Toi oli ainakin ihan mukava tyyppi joka sano että se ei oo mikään koulutettu ohjaaja vaan äiti joka oli käyttänyt kantoliinaa kaikilla lapsillaan ja oppinut netistä käyttöä ja halus nyt auttaa muita. Oli helpompi harjotella jonkn toisen kanssa eka. :)

Vierailija
4/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:05"]

[/quote]

En minä vaan saanut mitään uutta liinaa tai renkaita. Itse asiassa sain vain sen pitkän kangassuikaleen, siinä ei ollut minkäänlaisia renkaita mukana. Käyttämättä jäi, kun en tajunnut, miten sitä käytetään.

[/quote]

sieltä on saanut kahdenlaisia liinoja ainakin, niitä pitkiä sidottavia ja sit seuraavana vuonna rengasliinoja. :)

Vierailija
5/13 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin me elettäisiin jossakin kehitysmaassa jossa lapsia on pakko kantaa liinoilla:D

Vierailija
6/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyasennossa voi kantaa jo ihan vastasyntyneestä, kehtoasentoa ei nykyään enää suositella ollenkaan. Kantoliinayhdistyksen sivuilla on varmaan ohjeita? Ja youtubessa, rengasliina on ring sling, pitäis löytyä jos hakee sillä.

Vierailija
7/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:16"]

Pystyasennossa voi kantaa jo ihan vastasyntyneestä, kehtoasentoa ei nykyään enää suositella ollenkaan. Kantoliinayhdistyksen sivuilla on varmaan ohjeita? Ja youtubessa, rengasliina on ring sling, pitäis löytyä jos hakee sillä.

[/quote]

Mutta miten rengasliinalla kannetaan pystyasennossa? Mä kannoin kyllä vastasyntynyttä sidottavalla liinalla pystyssä.

Vierailija
8/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan niskan voi myös tukea rengasliinassa, kääräisemällä harson sinne liinan yläreunaan, mutta sitä on tässä vähän vaikea selittää.. Jos lähettäisit sähköpostia jollekin kantoliinatukihenkilöistä? Lista löytyy sieltä kantoliinayhdistyksen sivuilta.

Vierailija
9/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa ohje, ton voi tehdä rengasliinallakin: http://ipanainen.blogspot.fi/2013/06/molton-niksi-ihan-pienen-pienen-vauvan.html?m=1

tukee nukkuvankin vauvan päätä.

Löytyiskö kantoliinayhdistyksen ohjeista rengasliinaohjetta?

Vierailija
10/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos! mä oon saanu jostain kylkiäisenä tuon liinan ja aattelin et vois kokeilla. Tuntuu vaan jotenkin vaikealta tuo liinailu ja varsinkin tuohon kehtoasentoon on hankala vauva laittaa varsinkin yksin. 

Ap

Vierailija
13/13 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuon ikäiselle ole muuta vaihtoehtoa rengasliinassa kuin kehtoasento.