Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 30 minuuttia vievä ajomatka pitkä työmatka?

Vierailija
13.09.2020 |

Onko sinun mielestäsi puoli tuntia vaativa autoajomatka pitkä työmatka?

Kilometrimäärän saa kertoa.

Tai sitten vain vastata otsikon kysymykseen, eli että onko puoli tunti pitkä aika matkustaa töihin.

Harkitsen nimittäin hakemista puolen tunnin matkan päähän, matka noin 30 kilometriä, ja mietin että onko se pitkä matka vai jopa lyhyt. Vaikuttaa varmaan paikkakuntakin; esimerkiksi Helsingissä tällainen matka saattaa olla ihan normi ja todella lyhyt (ainakin ajan puolesta).

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rivi puuttuu! Eli pyydän kertomaan sinun työmatkasi pituuden ja että onko se mielestäsi pitkä vai lyhyt.

Ap

Vierailija
2/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt aika työmatkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman mittakaavassa todella lyhyt. Lontoossa matkustan tunnin/suunta ja se on lyhyt.

4/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopiva, n. 40km + se 4,5km, jonka veivaan pyörällä paikkaan, josta tämän kylän kimppakyytiläiset poimitaan mukaan. Yhteensä siis jotain 45min.

Vierailija
5/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia on ihan tavallinen aika jollekin joka asuu helsingissä ja käy helsingissä töissä.

Vierailija
6/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellista. Miehen työmatka on 40km moottoritietä toiseen kaupunkiin. Mun 30min polkupyörällä oman kaupungin sisällä. Bussilla menisi 45 minuuttia.

Vierailija
7/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi pitkä matka. Kuljen julkisilla ja haluan päästä puolessa tunnissa ovelta ovelle.

Jos auto ei ole molemmissa päissä lämpimässä autotallissa ja ihan työpisteen lähellä, puoleen tuntiin saa lisätä kulkemiseen kuluvaa aikaa, pysäköintipaikan etsimistä, varsinkin talvisin auton putsaamista jne. Mitä pidempi matka, sitä enemmän mahdollisuuksia, että jossain kohtaa on ruuhkaa, tietyö tms poikkeusjärjestelyjä ja käytännössä joutuu varaamaan aina ylimääräistä aikaa ehtiäkseen.

Vierailija
8/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole pitkä. Itselläni on 30 min, kilometrejä hieman alle 40 km. Asun pikkukaupungissa ja työpaikka läheisessä suuremmassa kaupungissa. Matka menee moottoritietä pitkin nopeasti omalla autolla. Itselleni sopii hyvin, hetki omaa aikaa.

Vierailija
9/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vastataan sitten sen mukaan, mihin kukin on tottunut. Mulle ei olisi pitkä matka, nykyisen työmatkan kuljen pyörällä tunnissa ja bussilla 25 minuutissa. Aiempi työmatkani oli noin 40 minuuttia bussilla. Isäni on kulkenut eri kaupunkiin työmatkansa julkisilla niin, että lähtö bussilla juna-asemalle aamukuuden aikaan ja sitten vielä tunti junassa.

Vierailija
10/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ei paha, mutta onko oma auto ainoa vaihtoehto vai pääseekö tarvittaessa myös julkisilla? Itselle olisi stressaavaa jos ei mahdollisuutta julkisiin, esim auton yllättäen hajotessa tai oikein ikävällä ajokelillä.

Vierailija
11/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30min on aika sopiva vielä. Itselläni 45min ja se on liian pitkä. Tosin nyt korona-aikana teen vain etätöitä, joten ei mene minuuttiakaan hukkaan työmatkoihin. Näin sen pitää olla.

Vierailija
12/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole pitkä. Itselläni on 30 min, kilometrejä hieman alle 40 km. Asun pikkukaupungissa ja työpaikka läheisessä suuremmassa kaupungissa. Matka menee moottoritietä pitkin nopeasti omalla autolla. Itselleni sopii hyvin, hetki omaa aikaa.

Minulla itse asiassa toisin päin: asun isommassa kaupungissa ja olen hakemassa pienempään. Muuten lähes sama tarina.

Tuo oma aika oli hyvä pointti. Hyvä aika hiljentyä tai laulaa radion mukana täysillä.

Ap

Vierailija
13/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla PK-seudulla työmatka julkisilla 1h 45 min suuntaansa, autolla 25-40 min riippuen ruuhkasta.

Vierailija
14/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla PK-seudulla työmatka julkisilla 1h 45 min suuntaansa, autolla 25-40 min riippuen ruuhkasta.

Joo tää on huvittavaa. Helvetillinen määrä julkista liikennettä ja monissa tapauksissa silti käyttökelvotonta. Itsellä aika sama juttu Helsingissä, enkä koskaan aio luopua autosta. Yksityisautoilu on parasta ihmisen vapaudentunteen kannalta.

Vierailija
15/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tää on huvittavaa. Helvetillinen määrä julkista liikennettä ja monissa tapauksissa silti käyttökelvotonta. Itsellä aika sama juttu Helsingissä, enkä koskaan aio luopua autosta. Yksityisautoilu on parasta ihmisen vapaudentunteen kannalta.

Ja tähän vielä lisätään se että nuo julkiset tietenkin menee siten että olet joko todella liian aikaisten töissä tai myöhässä. tästä menee 2 bussia tunnissa ja työpaikalle pääsee kombolla bussi-bussi-juna tai bussi-metro-juna...  eli kävelyä aina pirusti vaihtojen yhteydessä.

Vierailija
16/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ei paha, mutta onko oma auto ainoa vaihtoehto vai pääseekö tarvittaessa myös julkisilla? Itselle olisi stressaavaa jos ei mahdollisuutta julkisiin, esim auton yllättäen hajotessa tai oikein ikävällä ajokelillä.

Just näin.

Vierailija
17/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 km körötellään hiekkatietä suuntaansa töihin mualkylille miehen kanssa omin kyyteinemme joka päivä.

Vierailija
18/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkä matka. Mulla on 23km/30min, talvella kestää pitempään. Työkavereita on kulkenut jopa 120-140 km päästä, joten talvella menee se 1h30min kevyesti eikä riitäkään.

Ylipäätään Ouluun kuljetaan Raahe, Kemi, Pudasjärvi linjalta.

Vierailija
19/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pääsee julkisilla! 8 minuuttia bussipysäkille, tunti bussilla ja 5 minuuttia perillä.

Ap

Vierailija
20/31 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki kestää bussillakin 40min mennä joku 8km matka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi