Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias ei anna puhelinta pois ruokailujen ajaksi, miten välttää jatkuva taistelu aiheesta?

Vierailija
13.09.2020 |

"Kaveritkin saa pelata pöydässä" selitystä tulee aina vaan. Jos en anna puhelinta, ei yksinkertaisesti syö. Olen istuttanut pöydässä pahimmillaan neljä tuntia kun on vaan tuijottanut lautasta eikä syönyt. Kun sai puhelimen, söi kaiken ja otti vielä vähän lisää. Aamuisin varsinkin on pakko päästä liikkeelle niin ei olisi aikaa tapella aamupalan kanssa. Kaikki keinot ja vinkit otetaan vastaan?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturi pois .. akku loppuu mitä mustalla kapulalla enää sitten tekee ?

Vierailija
22/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen kanssa olisi oma yksiselitteinen vastaus, puhelinta ei tule, ennen kuin loppuu tuollainen pelleily ja käyttäytyy muutenkin kunnolla. Kyllä lapsi äkkiä tietää oletko tosissasi vai ei. Eli sen sijaan että puhelin menisi määräajaksi pois, opeteltaisiin selkeät periaatteet sen käytölle. Ei kannata palkita huonoa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi koko ajan puhelimella? Tekeekö mitään muuta? Todella huolestuttavaa.

Vierailija
24/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin kokonaan pois esimerkiksi kuukauden ajaksi. 

Kuusivuotias ei määrää perheessä.

Vierailija
25/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kiteytyy hyvin nykyvanhemmuus. Ensin annetaan taaperolle kännykkä että vanhemmat saa olla rauhassa. Muutaman vuoden päästä ollaan ihmeissään kun penska on kasvanut siihen luuriin kiinni.

Vierailija
26/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti??! Olisiko aika alkaa kasvattaa sitä lasta. Ei meillä mihinkään käy selitys "mutta kun kaveritkin".

Vierailija
27/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni todellakin paras että jos vaikka kantaisikin miksi taistella kun voi ratkaista paljon helpommalla asian, ilman yhtään huutoa tai itkua.

Otat laturit pois .. siinä pitäköön kapulan hän itse luovuttaa lopulta sen pois, tunnissahan akku on tyhjä .. sitten voit nätisti pistää sen pois kuukaudeksi.

Vierailija
28/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan ei ole lapsen puhelimen vaatiminen, vaan se, että annatte lapselle periksi kun hän vaatii jotain ja käyttäytyy huonosti.

Jos vanhempi päättää, että puhelinta ei oteta pöytään, sitä ei sinne oteta, piste. Ja miksi ihmeessä lapsi muka istuisi pöydässä neljä tuntia, ei kyllä se on normaali aika mitä ruokaa on tarjolla, jos ei maistu niin ei maistu ja pois pöydästä. Tokihan nyt sitten varmaan lapsi kokeilee oikein kunnon itkupotkuraivaria seuraavaksi puhelimen saadakseen kun on oppinut että kun sitkeästi vaan vänkää, saa tahtonsa läpi.

Aamuihin toimii ihan sama kuin muutenkin, jos lapsi kieltäytyy syömästä ja vaatii puhelinta, sitä ei anneta vaan muistutetaan että ruoka on tarjolla vielä esim. 10 minuuttia. Viiden minuutin kohdalla uusi muistutus. Parin.minuutin kohdalla taas että nyt ruokatarpeet kerätään kahden minuutin kuluttua pois, vielä on aikaa tehdä itselleen syötävää. Kun aika on täynnä, ruuat jääkaappiin ja kohti eskaria. So simple.

(Tosin tässä tuoksahtaa vähän perinteinen lasutrolli; "en voi jättää lasta ilman ruokaa kun sitten esikoulusta tehdään lasu" tms. Esikoulua/PK.ta kannattaakin tiedottaa asiasta että tälläinen taistelu on menossa, ollaan aiemmin mokattu ja annettu periksi, nyt opetellaan sitä että vanhempi pitää sen minkä lupaa. Ei tipahtele lasuja kun tilanne on tiedossa. Jos taas tilanteesta ei tiedota, on ihan ymmärrettävää että asia voi ulkopuolisia kiinnostaa jos lapsi itkee aamulla nälkää "kun kotona ei saa ruokaa")

Vierailija
29/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen ruuturiippuvuuteen pitää vaan havahtua hyvissä ajoin, ja totaalisesti ruudut pois hetkeksi aikaa.

Ja ymmärsinkö oikein, että istui neljä tuntia syömättä ja annoit lopulta luurin pöytään? Mietin, että oppiko tuossa sitten vain sen, että sinnikkyys palkitaan.

Vierailija
30/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on kyllä pakko olla provo.

Vierailija
31/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin 6-vuotias edes tarvitsee omaa puhelinta?

Vierailija
32/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v lapsen kanssa ei neuvotella.

Hyvästä käytöksestä palkitaan, huonoa ei noteerata mitenkään.

Vierailija
33/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää. Mä oon ihan sanaton. Täytyykö tuollaista edes miettiä.... kyllä on kurja tulevaisuus edessä koko perheellä, jos eletään tuollaisessa rajattomuudessa.

Vierailija
34/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus kertoo kuinka surkea vanhempi olet.

Vierailija
35/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa, että ostat uuden ja kalliimman puhelimen jos tulee syömään kiltisti.

Vierailija
36/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni todellakin paras että jos vaikka kantaisikin miksi taistella kun voi ratkaista paljon helpommalla asian, ilman yhtään huutoa tai itkua.

Otat laturit pois .. siinä pitäköön kapulan hän itse luovuttaa lopulta sen pois, tunnissahan akku on tyhjä .. sitten voit nätisti pistää sen pois kuukaudeksi.

Tämän kuukauden jälkeen sitten tehdään porkkana tarjous että saa käyttää 1h / tuona päivänä.

Pitää tehdä jotain , kerätä lelut pois lattialta huoneestaan tai jotain vastaavaa sitten saa aina pelata.

Vierailija
37/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mä taas luin... kapula lukkojen taakse ja ruoka tarjolla vaan annetun ajan, jos ei syö ei syö, ruoka kaappiin, eikä myöskään tule sitä puhelinta.

Vierailija
38/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vinkki että ostat pajavasaran ja lyöt sen puhelimen katukivien päällä säpäleiksi.

Vierailija
39/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin viikon puhelinjäähylle. Ihan oikeasti.

Minä laittaisin noin 6-7 vuoden puhelinjäähylle.

Vierailija
40/101 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on paha, jos noin nuorella on jo kännykkä riippuvuus.