Naisilla ja miehillä on eri siivousstandardit
Ärsyttää kuunnella täällä jatkuvaa valitusta siitä kun nainen "joutuu" tekemään enemmän kotitöitä. Ja mies kuulemma löhöää vaan sohvalla.
Olisiko asia niin että naiset nyt vaan on niin paljon tiukkapipoisempia kodin siisteyden ja puhtauden suhteen, ja miehille taas riittää vähempikin? Minä en ainakaan ottaisi saman katon alle tuollaista pirttihirmua, joka haluaa päivittäin kuurata kämpän lattiasta kattoon ja jaksaa vielä muistuttaa siitä jatkuvasti. Vähempikin riittää.
Alapeukkuja odotellessa :)
Kommentit (17)
Noin juuri. Lisäksi toiset naiset arvostelevat ja syyllistävät naisia, jos koti ei ole tarpeeksi siisti.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, miten sellainen suhde toimii jossa naisen siisteyskäsitys on matalampi? Näitäkin löytyy. Valittaako mies vai siivoaako vain?
Sellainen pariskunta asuu sikolätissä, onhan noita kamalia asuntoja nähty.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, miten sellainen suhde toimii jossa naisen siisteyskäsitys on matalampi? Näitäkin löytyy. Valittaako mies vai siivoaako vain?
Valittaa ja siivoaa itse. Eli nalkuttaa ja uhriutuu.
Tiedän tuollaisia suhteita.
Av-mammat ja -papat on semi urpoja jos ne luulee, että toi on sukupuolesta kiinni.
Elätte tosi stereotypisissa ympäristöissä?
Ympärillänne vain jotain tylsiä keskivertoihmisiä?
Ainakin näistä yleistyksistä päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Valittaa ja siivoaa. Ainakin mun kokemuksen mukaan.
Oma mies ei siivoa ja olen itsekin laiskistunut siivouksen suhteen vuosien myötä. Tykkäisin asua siistissä kodissa, mutta meneehän tämä näinkin. Nyt ongelmaksi on muodostunut, mies joka huomauttelee, jos roskikset on täynnä tai seinäkellosta on loppunut patteri. Eteisessä on pihalta kantautunutta muraa ja mies sanoi, että tuo kannattaisi imuroida pois. Sitä odotellessa, sillä se siivoaa, jota sotku häiritsee, vai?
Mun kavereilla on lähes kaikilla miehet, jotka ovat tiukkapipoisempia siisteyden suhteen.
Kyllä paljon on sitäkin, että mies siivoaa ja on todella tarkka, mutta nainen makaa sohvalla eikä ole niin siisti.
Vierailija kirjoitti:
Mun kavereilla on lähes kaikilla miehet, jotka ovat tiukkapipoisempia siisteyden suhteen.
Minullakin on mies, joka on hyvin hyvin tarkka siisteydestä ja järjestyksestä. Vähän turhan millintarkkakin joissain asioissa. Itsekin kyllä pidän siisteydestä, mutta mies on se, joka tykkää hinkuttaa pikkutarkasti kaikki nurkat kerran viikossa. Hän ei minulle nalkuta siitä, etten ole niin tarkka, vaan tekee itse.
Ei se ole sukupuolesta kiinni. Itse olen huoleton boheeminainen, ja tunnon muita samanlaisia naisia. Jos tulee vieraita, saatan innostua siivoamaan, mutta muuten elämässä on muita paljon tärkeämpiä asioita. Parisuhteessa asiasta kannattaa minusta keskustella, koska siivousintoilijalle se saattaa syystä tai toisesta olla tosi tärkeää, eikä hän ymmärrä toisen prioriteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimollani ei juurikaan ole siisteyskäsitystä. Siivoan kun sille on tarvetta ja joskus kiroilen hiljaa mielessäni. Kerran jätin alakerran vessan siivoamatta ihan noin kokeilumielessä että jos en siivoa sitä niin tapahtuuko sille ikinä mitään. Ei tapahtunut. Parin kuukauden jälkeen siivosin sen kaikessa hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Elätte tosi stereotypisissa ympäristöissä?
Ympärillänne vain jotain tylsiä keskivertoihmisiä?
Ainakin näistä yleistyksistä päätellen.
-Älä yleistä.
Juuri näin. Naiset nyt vaan tiukkapipoisia ja säikkyy jokaista likatahraa valkoisessa sisustuksessaan.
Outoa sillä lähes kaikki miehet oppivat siivoamaan varsin tarkasti armeijassa. Ilmeisesti vuosi ei riitä pysyvän tavan oppimiseen.
Toisaalta kyllä armeijassakin oppi aika nopeasti tunnistamaan ne vaaranpaikat. Osasi pyyhkiä kaapin oven yläpinnan kun tiesi, että sieltä aina tarkastetaan löytyykö pölyä. Mutta hiekat lattialta saattoi potkia kaapin taakse kun sinne ei kukaan koskaan katsonut :D
Vierailija kirjoitti:
Outoa sillä lähes kaikki miehet oppivat siivoamaan varsin tarkasti armeijassa. Ilmeisesti vuosi ei riitä pysyvän tavan oppimiseen.
Toisaalta kyllä armeijassakin oppi aika nopeasti tunnistamaan ne vaaranpaikat. Osasi pyyhkiä kaapin oven yläpinnan kun tiesi, että sieltä aina tarkastetaan löytyykö pölyä. Mutta hiekat lattialta saattoi potkia kaapin taakse kun sinne ei kukaan koskaan katsonut :D
Se oli aika paha kun vaikka tupa olisi ollut putipuhdas niin joltain saattoi pudota munakarva tai muu lattialle juuri tarkastuksen aikana ja jos se löydettiin niin eikun uusiksi koko homma, haha.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vaimon kanssa eri asioista eri laatuvaatimukset.
Molemmat marisee ja hoitaa kuntoon sen mikä itseä ärsyttää.