Tuttavani on työttömänä,lapsi pk:ssa ja äiti valittaa väsymystä!
Tekis mieli sanoa että miten kehtaat? onpa kamalaa kun lapsi välillä heräilee yöllä ja valvoo tunnin nuhaisena/painajaisista, oikeasti sä olet kotona joka pv perse homeessa ja lapsi hoidossa, sulla on aikaa levätä. Ja kun siivotakkin pitäs ja tehdä ruokaa niin ei ehdi illalla mitään..haloooo,tee sillon päivällä kun se lapsi siellä hoidossa.Siis ihan uskomatonta ja niin raivostuttavaa. Kun oikeesti tällänen työssäkäyvä yksin lapsen kanssa arjen elävä nainen kuulee tuollaista niin voi huh huh että raivostuttaa. Toiset kuitenkin ihan hoitaa nuo hommat työnteon _lisäksi_ Tiedän että väsymystä on erilaista ja jokaisella on ne omat murheet ja murut kannettavana, mutta vähän suhteellisuuden tajua. Itse voisin ihan mieluusti vaihtaa työt kotona lorvimiseen jos se rahallisesti olisi mahdollista(lapsi jo 5v) ja ilsta riemuiten siivoaisin ja hoitaisin asiat silloin kuin lapsi hoidossa ja illan viettäisin sitten hänen kanssaan..
Kommentit (12)
No huh huh, kuule yksinäinenkin työtön/eläkeläinen voi olla niin väsynyt ettei jaksa huolehtia edes itsestään. Miten kehtaat!
Tajuatko, että väsymys voi olla myös henkistä? Etpä tietenkään, sinä kaikenjaksava työssäkäyvä sankariäiti. Koitapa asettua edes hetkeksi toisen ihmisen asemaan, se masennus ja nöyryytys siitä kun ei ole sitä työpaikkaa...
Ole onnellinen siitä, että sinulla on töitä, älä arvostele muita. Sitten voit pahastua hänen väsymyksestään jos hän pakottaa sinut kotiaan/lastaan hoitamaan.
Voi haloo olet niin oikeassa ap! Joidenkin tarvii jaksaa että saadaan elätettyä nämä toiset ja meidän toisten pitää vaan elättää itsemme, lapsemme, ja ne toiset...
Joo mutta tämä onkin ihan tyytyväinen oloonsa näin,haluaa töihin ja niitä töitä olisi,mutta ei stressaa,tekee välillä pimeenä sukulaiselleen töitä,saa noin 200-400e ylimääräistä tukien päälle..että näinä. ja oikeesti juoksee shoppailemassa,kyläilemässä,kampaajalla jne kun lapsi tarhassa. shoppailu väsymystä en oikeen hyväksy syyksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 09:41"]
Joo mutta tämä onkin ihan tyytyväinen oloonsa näin,haluaa töihin ja niitä töitä olisi,mutta ei stressaa,tekee välillä pimeenä sukulaiselleen töitä,saa noin 200-400e ylimääräistä tukien päälle..että näinä. ja oikeesti juoksee shoppailemassa,kyläilemässä,kampaajalla jne kun lapsi tarhassa. shoppailu väsymystä en oikeen hyväksy syyksi. Ap
[/quote]
Taas se ruma niljake nimeltään kateus, nostaa päätään. Jos nyt luetaan hieman rivien välistä: "tuttava" = ystävä, koska olet noinkin perillä hänen yksityiselämänsä pienistä yksityiskohdista. Tiedät kaikki pimeät liksat sentilleen ja sitä rataa. Eikö sinulla ole muita ystäviä? Ehkä sun oloas helpottaa, että vietät aikaa muiden ihmisten kanssa ja lopetat kaksinaamaisen oleilun tämän henkilön seurassa. Ei raukkaparka varmaan edes tajua, että olet ihan sairaan kateellinen hänelle: työttömyydestä, uupumuksesta ehkä masennuksestakin. Katso peiliin. Ei ole nätti näky.
En ole kateellinen :) Huomaa että täällä on kirjottau monta samanlaista matalimman aidan ali menijöitä. Uskon siihen että ihminen kasvaa vahvemmaksi kun tekee itse ja selviytyy itse omine nokkineen ongelmistaan, tämä tuttavani (tuttavani siksi kun ei ole kovin hyvä ystävä) takertuu aina ex mieheensä,vanhempiinsa, ihan pienissäkin asioissa. Joskus koittaa se pv kun he sanovat että eivät auta,tuttavani on lirissä.
No yhtä hyvin sulle voisi sanoa, että mitäs et huolehtinut lapsellesi ydinperhettä.
Itse jäin keväällä työttömäksi. Olen nukkunut puoli vuotta väsymystä pois. Työpaikalla oli hirveä tunnelma kymmenen vuotta ennen tätä. Nyt kaikki stressi on purkautunut.
Tällaisilta lusmuilta pitäisi kieltää lisääntyminen. Pakkosterilisaatio.
Vaihda sanan väsymys tilalle masennus, boreout tai tylsistyminen.
Vaihda sanan väsymys tilalle masennus, boreout tai tylsistyminen.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 10:16"]
En ole kateellinen :) Huomaa että täällä on kirjottau monta samanlaista matalimman aidan ali menijöitä. Uskon siihen että ihminen kasvaa vahvemmaksi kun tekee itse ja selviytyy itse omine nokkineen ongelmistaan, tämä tuttavani (tuttavani siksi kun ei ole kovin hyvä ystävä) takertuu aina ex mieheensä,vanhempiinsa, ihan pienissäkin asioissa. Joskus koittaa se pv kun he sanovat että eivät auta,tuttavani on lirissä.
[/quote]
Seliseli. Jos se on sun "tuttava", niin mitä ihmettä sen ongelmat sua viime kädessä liikuttaa? Mikä siinä sua oikein riipoo niin paljon, että täällä pitää tilittää?
Niin et siis usko että työtön voi olla väsynyt?