Ympäri vuoden tennareissa kulkijat
Eikö teillä ole muita kenkiä? Eivätkö varpaanne palellu totaalisesti talvella (pelkät villasukat ei paljon pelasta)? Entä kuinka oikein selviätte syksyn rankkasateista?
Kommentit (10)
Mun mies kulkee läpi talven tennareissa. Ei kuulemma varpaat palele. Syy on se, ettei tykkää käyttää muunlaisia kenkiä eikä sillä niitä olisikaan.
Riippuu vähän siitäkin asuuko kaupungissa jossa matkat bussille lyhyitä, kulkeeko omalla autolla jne. Itsellä kahdetkin talvikengät.
No minä en kulje siellä ulkona kovin pitkiä matkoja. Kuljen autolla joka paikkaan, ja vain pieniä matkoja ulkoilmassa. Ne max 200 m matkat selviää kyllä tennareilla säällä kuin säällä.
No hyvinhän tennareilla pärjää kevään, kesän ja syksyn. Itse en rankkasateilla edes ulkoile.. Ja en siis käytä aina tennareita mutta kyllähän niillä pärjäisi. Talvellakin varmasti selviää jos ei pitkiä aikoja ole ulkona.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 22:37"]
Taasko yksi tennarivihaaja? Voi että, miten te jaksatte?
[/quote]
En vihaa tennareita, itsekin käytän joskus keväällä tai kesällä, kun sandaaleissa ei tarkene.
Olen nähnyt ihmisiä bussipysäkeillä ja juna-asemilla hytisemässä nilkat paljaana ohutpohjaisissa tennareissa ja mietin, että onko ne oikeesti niin parhaat kengät, ettei niistä raaski luopua edes silloin kun sää niin vaatisi. Itse olen niin mukavuudenhaluinen, että mulla on monet kengät ja vaihtelen niitä sään mukaan, ettei tule kylmä eikä kuuma eikä myöskään mene vesi läpi välittömästi.
Käytän nyt tennareita, paras tennarikeli on nyt. Meilläpäin ei ole juuri satanut ja lämpötila on lähellä kymmentä astetta. Kesällä en käytä tennareita yhtä paljon, ovat liian kuumat.
Jalkani eivät palele oikeastaan koskaan, mutta liukkailla en kyllä pysyisi tennareilla pystyssä.
mitä jos huolehtisit omista jaloista? haittaako sua jos hennan helsingistä jalois on paleltumia
Mulla on yhtä kokoa normaalia suuremmat korkeavartiset "talvi"tennarit, joissa on villapohjalliset. Ei palele varpaat, ei palele nilkat. Käytän kyllä talvella muitakin kenkiä, eihän samoja kenkiä edes kannata pitää perättäisinä päivinä!
Minä käytän tennareita talvella (en aina, riippuu mihin olen menossa).
Tennareilla pärjää hyvin, jos on kamala räntä/loska keli, silloin laitan jotain muuta jalkaan. Mutta pakkanen ei ole mikään "este", minulla on ns. "talvitennarit" jotka ovat tavalliset mutta kokoa suuremmat mitä normaalisti käytän. Noissa on pohjallisena sellainen villapohjallinen jonka alaosa on alumiinia(?)
tämäntapaiset: http://www.ad-turku.fi/verkkokauppa/imagecache/400x264_1018-00-99540-003-00M-39.JPG
Lisäksi jalassa on paksut villasukat joissa vartta polveen saakka.
Taasko yksi tennarivihaaja? Voi että, miten te jaksatte?
Käytän tennareita yleensä vain kesäisin, joten en osaa vastata kysymykseesi. Olettaisin kuitenkin, että a) on varmasti muitakin kenkiä (ja mitä sitten vaikka ei olisikaan?) b) eivät palellu totaalisesti, talvitennareita on olemassa eikä kaikki ole niin viluisia ja c) ihan hyvin varmaan selviää, ei niistä nyt heti vesi mene läpi. Kiitokset kuitenkin huolenpidostasi.