Työttömien terveystarkastus nyt joku ei täsmää
En ole kehitysvammainen ja mut ohjattiin sinne toimintakeskukselle missä on vaik eesti vammasia😵? Siis joo nyt lopetan kaiken yhteistyön sossun kanssa en voi ottaa tätä muutenkuin loukkauksena. Normisti se on tehty työttömille sairaalassa.
Kommentit (20)
Kenenkään terveystarkastusta ei tehdä sairaalassa.
Sossu ja terveystarkastus ei liity toisiinsa.
No sossun touhut on aina perseestä joten kannattaa pysyä kaukana
Koetko vaikeasti vammaiset sinua huonompina ihmisinä?
Aijjj mulle laitettiin oikee lähete sossun kautta 😂heidän mielestään olen vammainen. Lol
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa miten ihmisiä kiusataan!
Miten ihmisiä kiusataan?
Miten terveystarkastus meni?
Teit alkukyselyt, punnittiin, verenpaine, juteltiin elintavoista. Sait terveysneuvontaa. Kävit labrassa. Ensin hoitajan vastaanotto, myöhemmin lääkärin vastaanotto.
Se, että kysellään asioita, ei ole kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Aijjj mulle laitettiin oikee lähete sossun kautta 😂heidän mielestään olen vammainen. Lol
Sossu ei päätä missä perusterveydenhuollon vastaanotot pidetään.
Vierailija kirjoitti:
kauheaa kun terveitä työnvälttelijäpummeja kiusataan maksamillani verorahoilla. MELKEIN käy sääliksi
Ihminen saa yhteiskunnalta maksutonta apua ja sitten valittaa, että väärin autettu?
Oliskohan ap tällä korona tilanteella vaikutusta asiaan. Eli terveitä ihmisiä ei juuri nyt haluta terveyskeskukseen taikka sairaalaan. Ja nämä terveystarkastukset on siirretty väliaikaisesti muualle. Joka nyt sattuu olemaan kehitysvammaisten toimintakeskus.
Kehareilta ne taudit tulee ku ne kuolaa vtusti ja ei osaa pestä ite ees käsiä Hyi vttu
Tätä en ole koskaan tajunnut että jotkut heittäytyvät täysin toisten armoille ja sitten valittavat.
Ei sinne toiintakeskukseen tms ole mikään pakko mennä. Vaihtoehtoja on muitakin, joita et ilmeisesti halunnut käyttää.
Lähetettiin minutkin aikanaan kuntouttavaan työtoimintaan paikkaan, jossa kaikki muut olivat edunvalvonnassa. Olin ainoa koko paikassa, joka hallitsi omaa pankkitiliään. Oli vähän friikki fiilis.
Muille jaettiin tilipäivinä pari kymppiä tupakkirahoiksi ruskeassa kirjekuorissa, mulle sanottiin et "sä et saa kun sä oot poikkeus, saat tililles". Päädyt pitkäaikaistyöttömänä kuntouttavaan työtoimintaan, mutta olet silti sosiaaliselta statukseltasi korkein koko paikassa, nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Lähetettiin minutkin aikanaan kuntouttavaan työtoimintaan paikkaan, jossa kaikki muut olivat edunvalvonnassa. Olin ainoa koko paikassa, joka hallitsi omaa pankkitiliään. Oli vähän friikki fiilis.
Muille jaettiin tilipäivinä pari kymppiä tupakkirahoiksi ruskeassa kirjekuorissa, mulle sanottiin et "sä et saa kun sä oot poikkeus, saat tililles". Päädyt pitkäaikaistyöttömänä kuntouttavaan työtoimintaan, mutta olet silti sosiaaliselta statukseltasi korkein koko paikassa, nauratti.[/qu
Itselläni aivan sama kokemus eli itsekkin pitkäaikaisen työttömyyteni vuoksi jouduin menemään karenssin uhkaamana sellaiseen kuntouttavan työtoiminnan ryhmätapaamiseen kerran viikossa, jossa meitä oli koottu alle kymmenen pitkään työttömänä olleita, ja syyt kaikilla meillä oli työttömyytemme ohella terveydelliset haittatekijät työllistymiseemme. Ryhmässä oli korkeasti koulutettuja ja ihan ammattikoulutason koulutuksen omaavia ja konkurssin takia pitkään kestäneestä työsuhteesta irtisanottuja pitkäaikaistyöttömiä. Homma oli aivan naurettavan itkettävää toimintaa. Itse en ole ikinä ollut vielä tähän ikään mennessä toimeentulotukiasiakkaana. Ja oletettavasti porukassamme oli joitakin vastaavia tapauksia, etteivät olleet edes sosiaalitoimiston asiakkaana olleet ikinä, kuten en minäkään. Kuitenkin kunnan sossutantat sotkeutuvat meidän pitkäaikaistyöttömien asioihimme, vaikka meillä on vaan se vakituisen työpaikan puute, kuten niin monella muullakin lyhyemmän aikaa työttömänä olevalla tässä maassamme.
Onnekseni pääsin sairaslomalle moisesta typerästä kerhosta, jossa aikuisille ihmisille alettiin opettamaan, mitä meidän pitäisi syödä terveellisesti ja pelautettiin erilaisia lautapelejä, hei haloo, ja meistä useimmilla osallistujista oli jo lapsenlapsiakin, ja monien vuosien työhistoriamme takanapäin. Erittäin loukkaavaa toimintaa yhteiskunnalta meitä pitkään työttömiksi jääneitä kohtaan. Myöhemmin jouduin osallistumaan työkykyarvioviikolle, ja se oli myös naurettavaa yhteiskunnan rahan tuhlausta ainakin minun kohdallani. Ei mitään hyötyä siitäkään, koska jos ja kun työeläkevakuutuslaitos ja tahi kela ei päästä työttömän sairausdiagnooseilla työtöntä raihnaista työkyvyttömyyseläkkeelle, jotka lääkäri on b-lausunnossaan todennut, niin minkäs työtön sille sitten mahtaa, muuta kuin että työttömyys vaan jatkuu, koska ei kukaan työnantaja ota ensinäkään jo työnantajan mittapuun mukaan ikääntynyttä työtöntä saatika että työttömällä on työkykyään alentavia ajan myötä tulleita sairauksia podettavanaan. Sitten te-toimiston virkailija hyppyyttää kaikenmaailman toimenpiteisiin, jotka eivät johda työttömän kohdalla mihinkään.
Tärkeää on että sekä fyysinen että psyykkinen terveys tutkitaan
Koska vain siten voidaan suunnitella jatkotoimenpiteet
Etsiydy opiskelemaan, pääset ikeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kauheaa kun terveitä työnvälttelijäpummeja kiusataan maksamillani verorahoilla. MELKEIN käy sääliksi
Sen jälkeen, kun olet maksanut verosi, ne rahat lakkaavat olemasta sun. Sulla ei siis voi olla minkäänlaista varmuutta siitä, mihin just ne sun maksamat pennoset käytetään.
Vaikeasti siis.