Verkkokauppojen tilannepäivitykset... huoh
Mikä ihme verkkokauppoja nykyään vaivaa? Tein palkkapäivänä pari tilausta, ja siitä lähtien on tilannepäivityksiä sadellut sähköpostilaatikkoon jatkuvalla syötöllä. "Tilauksesi on vastaanotettu", ok, se on hyvä. Kiitos tiedosta. Mutta tämän lisäksi tulee sitten vielä "maksusi on vastaanotettu" (no totta kai, kun kerran tilaus onnistui?), "tilauksesi käsitellään seuraavana arkipäivänä", "tilauksesi on pian valmis käsiteltäväksi", "tilauksesi on käsittelyssä", "tilauksesi on pakattu", "tilaus odottaa kuljetusyhtiön noutoa", "tilauksesi käsittely on valmis", "tilauksesi on postitettu", jne. Ja osa tuleekin sitten sekä sähköpostina että tekstiviestinä!
Mitä tapahtui pelkälle tilausvahvistukselle/kuitille ja toimitusvahvistukselle seurantakoodeineen? Ne olisivat riittäneet minulle aivan mainiosti.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:53"]
Mikä ihme verkkokauppoja nykyään vaivaa? Tein palkkapäivänä pari tilausta, ja siitä lähtien on tilannepäivityksiä sadellut sähköpostilaatikkoon jatkuvalla syötöllä. "Tilauksesi on vastaanotettu", ok, se on hyvä. Kiitos tiedosta. Mutta tämän lisäksi tulee sitten vielä "maksusi on vastaanotettu" (no totta kai, kun kerran tilaus onnistui?), "tilauksesi käsitellään seuraavana arkipäivänä", "tilauksesi on pian valmis käsiteltäväksi", "tilauksesi on käsittelyssä", "tilauksesi on pakattu", "tilaus odottaa kuljetusyhtiön noutoa", "tilauksesi käsittely on valmis", "tilauksesi on postitettu", jne. Ja osa tuleekin sitten sekä sähköpostina että tekstiviestinä!
Mitä tapahtui pelkälle tilausvahvistukselle/kuitille ja toimitusvahvistukselle seurantakoodeineen? Ne olisivat riittäneet minulle aivan mainiosti.
[/quote]
Käy katsomassa, onko kaupassa mahdollista muuttaa omia asetuksia niin, että kaikista noista ei pistetä sähköposti-ilmoitusta.
Amazonilla tulee mielestäni sähköpostilla vain tieto tilauksen vastaanottamisesta ja tilauksen postittamisesta ja nuo muut näkyvät vain nettisivulla.