Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin isä tienaa 15000/kk, ei ihme että niillä on hieno talo ja uudet autot!

Vierailija
01.11.2013 |

Nyt täytyy tunnustaa, että pikkuisen kateutta on ilmassa... Kaverini isällä on oma yritys ja viimeisimpien verotietojen mukaan vuodessa on tullut lähemmäs kaksisataa tuhatta euroa sekä palkka- että pääomatuloja. En enää yhtään ihmettele, kuinka heillä on varaa asua uudessa vimpan päälle laitetussa omakotitalossa, kustantaa hienot merkkivaatteet ja harrastusvälineet kolmelle lapselleen, matkustella ympäri Eurooppaa ja ajaa kahdella uudella Volvolla. Parasta tässä on se, että kaverin mies on tällä hetkellä opiskelija :D

Kyllä toisia onnistaa...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, paitsi että en tunne hitustakaan kateutta. Olen onnellinen heidän puolestaan.

Kyseessä siis tyttäreni kaveri joka asuu aivan käsittämättömässä lukaalissa. Silmät meinasi pullahtaa ulos kun ekan kerran kävin siellä kylässä :D Ja taisin todetakin ihan spontaanisti että "Täällä sitä tilaa riittää" tmv.

Ovat vielä kaikenlisäksi todella mukavia.

Vierailija
2/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, meiläl mies on noilla listoilla mutta kaverimme tienasi viime vuonna yrityskaupoissa 2 miljoonaa ja risat. Silti en osaa olla yhtään kateellinen, omalla työllään hän on rahansa ansainnut ja hyvä juttu niin! Hyvä että meiltä löytyy uusien ideoiden keksijiä ja niitä jotka omalla työllään pystyvät työllistämään muitakin. Ja tämä kaveri vielä tuli meidän kesäjuhliin vaatimattomasti fillarilla ja muutama halpisolut mukanaan, ei ole näkynyt Bemareita ja muita killuttimia ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:00"]

Pyh, meiläl mies on noilla listoilla mutta kaverimme tienasi viime vuonna yrityskaupoissa 2 miljoonaa ja risat. Silti en osaa olla yhtään kateellinen, omalla työllään hän on rahansa ansainnut ja hyvä juttu niin! Hyvä että meiltä löytyy uusien ideoiden keksijiä ja niitä jotka omalla työllään pystyvät työllistämään muitakin. Ja tämä kaveri vielä tuli meidän kesäjuhliin vaatimattomasti fillarilla ja muutama halpisolut mukanaan, ei ole näkynyt Bemareita ja muita killuttimia ;)

[/quote]

keksijöitä, pahoittelen murrettani ;D

Vierailija
4/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja maksaa varmasti verojakin aika reilusti. Ja niillä veroilla tehdään paljon yhteistä hyvää ja elätetään monta perhettä.

Vierailija
5/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:00"]

[/quote]

No onhan se nyt ihan eri asia itse tienata rahansa - varmasti kova palkka näkyy myös työhön käytetyssä ajassa, joka puolestaan on pois perheen yhteisestä ajasta. Tässä onkin nyt kyse siitä, että kolmas osapuoli (eli kaverin isä) tekee työt ja uhraa aikansa, kun taas kaverin perhe pääsee näistä työn hedelmistä nauttimaan ilman omaa ajallista panosta. Kuten sanottu, kaverin mies on tällä hetkellä opiskelija ja muutenkin sellaisessa työssä, jossa kesät on aika pitkälti lomaa...

Vierailija
6/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh, kateus...... jos noin harmittaa niin MITÄ JOS ITSE PYRKISIT SAMAAN etkä tekisi keskustelua tänne???? suomalaiset on kyllä niin jäätävää porukkaa........

Vierailija
7/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:05"]

Niin, ja maksaa varmasti verojakin aika reilusti. Ja niillä veroilla tehdään paljon yhteistä hyvää ja elätetään monta perhettä.

[/quote]

Kyllä, kaverin isä maksaa varmasti paljon veroja ja ylläpitää yhteiskunnan tukiverkkoa. En kuitenkaan usko, että kaverini perhe maksaa veroa isäpapan kustantamista lomamatkoista tai lapsille ostetuista Canada Gooseista, tai siitä että he ajelevat isin ostamalla autolla (joka on tietenkin verotuksellisista syistä todennäköisesti isin firman nimissä). Eli ilman omaa ajallista panosta tai verojen maksua, tämä muuten täysin tavallinen perhe pääsee elämään luksuselämää. Siitä olen kateellinen.

Vierailija
8/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:11"]

huoh, kateus...... jos noin harmittaa niin MITÄ JOS ITSE PYRKISIT SAMAAN etkä tekisi keskustelua tänne???? suomalaiset on kyllä niin jäätävää porukkaa........

[/quote]

Pyrkisin samaan eli hankkisin itselleni rikkaan isän?! Ja miten se onnistuu?

Vierailija
9/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytännössä onnistuu noin valtavan suuri lapsen avustaminen? Meneekö tyyliin niin, että isä rakennuttaa talon, johon lapsi muuttaa " vuokralle"? Ja ostaa autot, joihin lapsilla on käyttöoikeus? Eikö tuo ole veronkiertoa ihan parhaasta päästä, ei kai tuollaiseen pysty edes puuttumaan mitenkään kun kyse ei kuitenkaan ole lahjoista?

Vierailija
10/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:14"]

[/quote]

[/quote]

hanki ihan itsellesi rikkauksia, suksi ulkomaille, hanki hyvä ammatti ja työ, kirjoita kirja, keksi jotain uutta, hanki rikas mies.. vauva-palstalta et rikkauksia löydä

Vierailija
11/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, se pieni ruma sana.

Meillä menee taloudellisesti todella hyvin ja miehellä tätä nykyään menestyvä firma, jonka vuosien työllään ja ahkeruudellaan nosti pohjamudasta. Ei se raha meille siis kultalusikalla ole tullut.

Ostimme vanhan talon, jota remppaamme mieleiseksi. Matkustelemme nyt enemmän ja nautimme elämästä. Mutta joillekin tämä elämäntapamme on ilmeisesti liikaa. Olen huomannut kateutta ystäväpiirissäni, jopa sukulaisissani. Uskomatonta!

Vierailija
12/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:18"]

[/quote]

[/quote]

hanki ihan itsellesi rikkauksia, suksi ulkomaille, hanki hyvä ammatti ja työ, kirjoita kirja, keksi jotain uutta, hanki rikas mies.. vauva-palstalta et rikkauksia löydä

[/quote]

Sulta menee pointti ohi niin että viuhu vaan kuuluu. Kyseinen perhe ei siis ITSE joudu käyttämään aikaansa varallisuutensa hankkimiseen (kuten minä ja kaikki muut omalla työllään rikastuvat), vaan heille kaikki tulee isän tilipussista. Mielestäni tässä on suuri ero.

Vierailija
13/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NEWS FLASH!!!!!!!!!!!!!!

tienaa hyvin, olet rikas, voit ostaa mitä haluat

katteelliset suomalaiset on neroja

Vierailija
14/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli, itsekin menetin monta "kaveria", kun kateus oli näemmä oli niin ylivoimaista että ei kestä uutta taloa muusta puhumattamaan.

Vierailija
15/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:20"]

Kateus, se pieni ruma sana.

Meillä menee taloudellisesti todella hyvin ja miehellä tätä nykyään menestyvä firma, jonka vuosien työllään ja ahkeruudellaan nosti pohjamudasta. Ei se raha meille siis kultalusikalla ole tullut.

Ostimme vanhan talon, jota remppaamme mieleiseksi. Matkustelemme nyt enemmän ja nautimme elämästä. Mutta joillekin tämä elämäntapamme on ilmeisesti liikaa. Olen huomannut kateutta ystäväpiirissäni, jopa sukulaisissani. Uskomatonta!

[/quote]

Miehesi on itse omalla panoksellaan rakentanut teille rikkauden. Se on hatunnoston arvoinen suoritus! Ja varmasti näkynyt myös siinä ajassa, jota olette yhdessä perheenä viettäneet. En todellakaan kadehdi tällaista rikastumista.

Tässä ketjun aloituksessa kyse on siitä, että kaverini perhe pystyy elämään lähestulkoon vapaaherran elämää laittamatta tikkua ristiin asian eteen. Mielestäni tässä on suuri ero.

Vierailija
16/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sulta menee pointti ohi niin että viuhu vaan kuuluu. Kyseinen perhe ei siis ITSE joudu käyttämään aikaansa varallisuutensa hankkimiseen (kuten minä ja kaikki muut omalla työllään rikastuvat), vaan heille kaikki tulee isän tilipussista. Mielestäni tässä on suuri ero.

[/quote]

no voi kyynel :'( onko sulta pois? jos olisin huomattavan rikas niin aivan varmasti jakaisin rahani perheeni kanssa, miksi en jakaisi? miten se liittyy millään tavalla SINUN elämääsi että joku jakaa rahansa lapsilleen? sulla on oikeesti varmaan erittäin loistava elämä kun ihan tosissaan jaksat kuluttaa aikaasi tälläieseen, sillä aikaa kun nämä rikkaat nauttivat elämästä... säälittävää....

Vierailija
17/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni isä tienaa yli 1,5 miljoonaa vuodessa ja kaveri asuu vuokralla - kaikilla rikkailla ei tarvetta pröystäillä, riittää kun tulee toimeen. :)

Vierailija
18/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitä suomalaista mentaliteettia, elämän tulisi olla täytttä tuskaa ja raatamista, jos jollain on kultalusikka syvällä peräsuolessa niin se on väärin, koska elämän tulisi olla tuskaa ja raatamista. onneksi ihanat duunari vanhempani kasvattivat minut niin, ettei koskaan tulisi mieleenikään olla kateellinen jollekkin vaikka uisi rikkauksissa eikä tarvitsisi tehdä sen eteen mitään. ei ole millään tavalla pois minun onnestani :) kateus, se on ihmisluonteen piirteistä pahin.

Vierailija
19/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako joku vaivata yleensä päätänsä noiden rikkaiden tuloilla? Meikää ei kyllä kiinnosta kiveä enempää.

Nyt on ihan sopivat tulot emmekä tarvi mitään jättitaloja ja uusia Mersuja pihaan. Elämän sisältöä ei saa rahalla.

Vierailija
20/38 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:15"]

Miten käytännössä onnistuu noin valtavan suuri lapsen avustaminen? Meneekö tyyliin niin, että isä rakennuttaa talon, johon lapsi muuttaa " vuokralle"? Ja ostaa autot, joihin lapsilla on käyttöoikeus? Eikö tuo ole veronkiertoa ihan parhaasta päästä, ei kai tuollaiseen pysty edes puuttumaan mitenkään kun kyse ei kuitenkaan ole lahjoista?

[/quote]

Käytännössä se tapahtuu niin, että taloa varten perhe ottaa lainan omille nimilleen ja maksaa kunnolla lyhennyksiä, koska elämiseen ei tarvitse jäädä omaa rahaa. Kaikki perheen sisustusjutut, vaateostokset ja lomamatkat maksetaan isän antamalla käteisellä tai netissä isän Visalla. Samoin ruokaostokset on ihan helppo tehdä kerran viikossa isän piikkiin. Autot ovat firman nimissä, mutta käytännössä täysin perheen hallinnassa. Bensarahatkin kierrätetään kätevästi firman kautta. Koskaan ei verottaja tällaiseen tule puuttumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän