Oletko joskus käyttänyt mielialalääkkeitä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että mielialalääkkeet laittaa naiset nussiin ympäriinsä? Kuulin tällaista asiantuntevasta lähteestä.
Kai se joillakin voi poistaa estot, samoin kuin alkoholi. Itselläni kuitenkin seksuaalisuus vain kärsi lääkityksestä, enkä kyennyt edes itsetyydyttämään koska ei tuntunut miltään.
Mutta kaiketi lääkittynä tekee vain asioita mitä tekisi muutenkin, ei ne koko persoonaa ja omaa arvomaailmaa muuta. Jos muuttaa niin lääke on väärä.
Itse sain lääkkeistä apua jännittämiseen ja paniikkihäiriöön, jotta pystyin käymään töissä. Ei ne mitään ihmeitä tehnyt, mutta auttoi pahimman yli. Olen jo vuosia pärjännyt ilman.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että mielialalääkkeet laittaa naiset nussiin ympäriinsä? Kuulin tällaista asiantuntevasta lähteestä.
Kai se riippuu. Minulla lisäsi haluja merkittävästi. Olen oikeasti aseksuaali. Halut pikkuhiljaa hävisi kokonaan lääkityksen lopetuksen jälkeen ja palauduin takaisin itsekseni.
Essitalopraamia syön, koska lääkehoitoa edellytettiin, jotta pystyi hakemaan kela-tuettua psykoterapiaa. Halut lähti, mutta ei haittaa. Koen saavani lääkkeen avulla voimia puhua traumaattisista asioista.
Pari kertaa syönyt venlafax orionin versiota 3-6/kk. Auttoi pääsemään masiksesta eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se joillakin voi poistaa estot, samoin kuin alkoholi. Itselläni kuitenkin seksuaalisuus vain kärsi lääkityksestä, enkä kyennyt edes itsetyydyttämään koska ei tuntunut miltään.
Mutta kaiketi lääkittynä tekee vain asioita mitä tekisi muutenkin, ei ne koko persoonaa ja omaa arvomaailmaa muuta. Jos muuttaa niin lääke on väärä.
Itse sain lääkkeistä apua jännittämiseen ja paniikkihäiriöön, jotta pystyin käymään töissä. Ei ne mitään ihmeitä tehnyt, mutta auttoi pahimman yli. Olen jo vuosia pärjännyt ilman.
Sitten on muistettava vielä sekin, että moni käyttää lääkkeitä väärin. Niiden kanssa ei saisi juoda alkoholia muista päihteistä puhumattakaan. Eikä tarkoitus ole, että niitä otetaan vain silloin tällöin vaan päivittäin. Kyllä niillä saa pään sekaisin jos lähtee perseilemään niiden kanssa.
Ja kaikista oudoista oireista pitää keskustella lääkärin kanssa, ei vain jättää lääke ottamatta. Tässäkin moni sählää.
Liian helposti näitä määrätään. En siis tuomitse käyttäjiä mutta ainakin jotain viitteitä on että nämä harvemmin parantavat mitään, vaan kroonistavat ongelman. Mutta onhan kai heitäkin jotka ovat oikeesti saaneet elämänsä näillä takaisin.