Mihin leikki-ikäinen tyttö tarvitsee rintaliivitoppeja?
Mun päähäni ei pälkähdä yhtäkään järkevää selitystä siitä, miksi kaupassa myydään 98/104cm alkaen rintaliivitoppeja tytöille. Siis minkä ihmeen takia niitä tarvittaisiin? Ilmeisesti niitä kuitenkin joku ostaa, kun niitä myynnistä löytyy. Voisitteko valaista minua tässä asiassa?
Kommentit (35)
12-vuotiaalla ei kasva rinnat? Tanssiiko hän balettia?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 08:54"]
Mun tyttöä ei haittaa hellokitty kuviot ainakaan:) parempi noinpäin kun että haluaisi jotain pitsi virityksiä esimerkiksi.
t.2
[/quote]
No hyvä niin, itse 12-vuotiaana kävin ostamassa ensimmäiset rintaliivini 75AA ja oli ihan mahtavaa ostaa aikuisten liikkeestä oikeat rintaliivit. Muistan vieläkin elävästi millaiset ne olivat. Kiiltävää satiinia, tummanvioletit ja niissä oli hieno pitsi reunassa. Tätä ennen käytin urheilutoppeja, kun ei ollut vasta kuin pienet arat nuput, jotka ei tarvinnut kuin suojaa.
Ap
[/quote]
niin me ollaan kaikki niin erilaisia ja hyvä niin;-)
Nyt selvisi... 12-vuotiaana jo rinnanympärys 75! Olen aikuinen ja mulla 70. Tyttäreni kulkee siis 104-topeissa... Osa meistä on kapeita, osa leveitä...
Minä käytän edelleen kokoa 75AA! Ja olen 40 v. Olemme totisesti kaikki erilaisia.
Keskimäärinhän tytön aikuistuvat fyysisesti nyt paljon aiemmin kuin 20 vuotta sitten. Siihen on syynä mm. juomaveden korkeampi estrogeenipitoisuus (kyllä, sitä oikeasti jää puhdistettuunkin juomaveteen, kun e-pillereitä käyttävät naiset pissaavat). Joidenkin teorioiden mukaan myös esim. hammastahnan fluori edesauttaa varhaista sukukypsyyttä. Minä ainakin huomaan eron siinä, että omassa nuoruudessani rinnat kasvoivat kaikille keskimäärin 13-vuotiaana ja nykyään tuo 11 tai 10 ei ole ollenkaan harvinaista.
Jos on rinnankasvua tai nännit alkavat nöpöttää, toppia on tietenkin suositeltavaa käyttää. Myös monet, joilla rinnoissa on luonnostaan näkyvä kaari (vaikkei itse rinta vielä kasvakaan) tykkäävät käyttää toppia, joka vähän piilottaa sitä muotoa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 09:09"]
Minä käytän edelleen kokoa 75AA! Ja olen 40 v. Olemme totisesti kaikki erilaisia.
[/quote]
näin on ja minulla oli 12 vuotiaana 70 dd
Ei kai niitä lasten toppeja tarvita kuin korkeintaan leikkiin...mutta on se leikkikin vähän hmmm arveluttava.
Mutta asiasta toiseen: citymarketissa ei ole tänävuonna lapsille valikoimissa lainkaan perinteistä hihatonta aluspaitaa? Vain niitä puolikkaita (siis toppeja) ja kerrastoja. Ei kiva. Pitäis laittaa palautetta...kun viitsisi/muistaisi.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 09:11"]
Jos on rinnankasvua tai nännit alkavat nöpöttää, toppia on tietenkin suositeltavaa käyttää.
[/quote]
Perustelut tähän? Kuka suosittelee ja miksi?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 09:18"]
Jos on rinnankasvua tai nännit alkavat nöpöttää, toppia on tietenkin suositeltavaa käyttää.
[/quote]
[/quote]
en halua että kaikki näkevät mun nöpöttävät nännit. Itse suosittelen.
Leikkeihin. Moni pikkutyttö haluaa leikkiä aikuista naista. Ennen 70-luvulla käytettiin äidin rintaliivejä ja äidin korkkareita, nyt voi lasten roolivaatearsenaalissa olla valmiina lastenkokoisia kenkiä ja niitä toppejakin sulassa sovussa miesten pikkutakkien, puvunliivien ym. kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 09:21"]
[/quote]
[/quote]
en halua että kaikki näkevät mun nöpöttävät nännit. Itse suosittelen.
[/quote]
Kiitos selvennyksestä. Minäkin suosittelen itselleni, mutta muut nöpöttäkööt minun puolestani vapaasti.
[/quote]
[/quote]
Ihan tytöt itse tuntevat olonsa itsevarmemmiksi. Minä en ainakaan halunnut tuossa tilanteessa luokan poikien tai pedofiilien huomiota, vaan nimenomaan ohjata huomion pois rinnoista. Jokainen toki päättää itse...
Joku ihmetteli, että eikö 12-vuotiaalla vielä rinnat kasva ja että harrastaako balettia.
No ei harrasta ja tyttö on kohta 12v. Harrastaa kestävyyslajeja ja on lahjakas niissä.
Ei minun 11-vuotiaani ainakaan suostu pitämään vielä muita kuin noita toppeja. Kappahlin mallistossa on ihan nätin värisiä ja napakoita, ilman mitään kuvioita.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 08:54"]
Mun tyttöä ei haittaa hellokitty kuviot ainakaan:) parempi noinpäin kun että haluaisi jotain pitsi virityksiä esimerkiksi.
t.2
[/quote]
No hyvä niin, itse 12-vuotiaana kävin ostamassa ensimmäiset rintaliivini 75AA ja oli ihan mahtavaa ostaa aikuisten liikkeestä oikeat rintaliivit. Muistan vieläkin elävästi millaiset ne olivat. Kiiltävää satiinia, tummanvioletit ja niissä oli hieno pitsi reunassa. Tätä ennen käytin urheilutoppeja, kun ei ollut vasta kuin pienet arat nuput, jotka ei tarvinnut kuin suojaa.
Ap