Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä synttärikahvitarjoilusta?

Vierailija
01.11.2013 |

Pidämme pienet synttärikahvittelut viikonloppuna, ja tarjolla on:

- porkkanakakkumuffinsseja tuorejuusto-limettikuorutteella

- coctailpiirakoita munavoilla

- feta-pinaattitäytteisiä tuulihattuja

- mahdollisesti jotain keksejä

Juotava kahvia, vichyä, hanavettä, limsaa, tai teetä. Kutsutaan sukulaisia (60-80v). En oikein itse välitä kermakakuista, siksi sen tilalla on meheviä ja kosteita muffinsseja. Kaikki on laktoositonta. Stressaan itseäni aina tämmöisillä, kun haluaisin kaikkien viihtyvän.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksille pullaa lisäksi, jos on vain yksi makea tarjottava ja se sisältää limeä, niin ei ole kiva. Kaikki tuon ikäiset ei tykkää "voimakkaasta" mausta.

Vierailija
2/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te oikein kuvittelette senioreista? Vaikka me leivomme korvapuusteja lastenlasten kanssa, se ei tarkoita sitä ettemme muka ymmärtäisi muun päälle.

Monilla ikäihmisillä on kolesteroliongelmia ja liialliset syöttämiset eivät sovi verisuonille. Pitää olla varovaisena kahvipöydässä. Jokin kevyt täytekakku sopii pienenä annoksena. Rasvaiset pikkuleivät jäävät koskematta. T. Palstamummo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvät. Kekseiksi suosittelen Geisha-keksejä, anteeksi mainos, mut kun ne on vain niin hyviä!

Vierailija
5/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muffinit on arkisia. Kakku kuuluu juhlapöytään. 

Vierailija
6/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miten muffinssit, kuorrutetut vieläpä, ovat arkisia?

Vierailija
7/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne olekaan.

Vierailija
8/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen perustuu käsitys, että mummoille pitää olla pullaa? Nyt eletään vuotta 2013 ja nykyajan "mummot" ikäluokassa 50+ ihan varmasti syövät muutakin kuin pullaa.

Itse olen 47 ja ikäni puolesta voisin kai olla mummo, mutta en todellakaan syö enkä itsekään leivo pullaa.

Hyvät tarjottavat ap:lla.

Vierailija
9/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkein kivat, kyllä vanhempikin väki vähän erikoisemmasta tykkää (muustakin kuin pullasta), Voisit tehdä oikein kunnon cup cakeseja!

Tuulihatut kuulostaa hassuilta, mutta ovat varmaan ihan hyviä. LÄhtisin itse esim lohi-kermajuusto täytteellä liikkeelle noiden kanssa.

Vierailija
10/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen kakku vois kyllä olla paikallaan? :)

Vierailija
11/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset syö ihan tavallista pullaa yms eikä mitään limekuorruteita. 

Vierailija
12/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvältä kuulostaa. Tosin en myöskään ole varma, mahtaako vanhempi väki innostua noista muffinseista. Yleensä tosiaan tuppaavat tykkäämään ihan perinteisestä pullasta. Mutta voi olla, että tekevät hyvin kauppansa silti =)

Vierailija
13/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muffinit on arkiruokaa. Tee edes kakkuversiona tuo porkkanakakku.

Ja sama koskee kyllä noita pakaste-cocktailpiirakoitakin...

Tuulihatut kuulostaa hyviltä.

Vierailija
14/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on itsetehtyä, ei pakastekamaa. 

Hmm. Kai sitä voisi tavallista pullaakin leipoa, jonkun mehevän pitkon. Jos tarjoaisi muffinssit kavereille ensi viikonloppuna. Oiski sit tavallinen täytekakku sittenkin? Vaikken itse nauti. väliin jotain .. vadelmamoussea. Päälle kermaa. 

Täytekakku. Pullaa. Karjalanpiirakoita. Tuulihattuja. 

Ap

Vierailija
15/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta noi on hyvät kahvitarjoilut.

Vierailija
16/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät tarjoilut. Jonkun pullapitkon voi lisätä jos haluaa, ja kaneliässiä. :) Etupäässä tulevat synttärisankaria tapaamaan, ei kahvipöytää.

Ei kai muffinssit ole kenenkään arkiruokaa, kuten ei muutkaan makeat herkut?

Vierailija
17/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun käsityksen mukaan yli 60v. ihmiset tykkää muustakin kuin pullasta. Omat vanhempani kuuluvat tuohon ikäryhmään ja kyllä nuo tarjoilut maistuisivat! Itse tein juhliin cup cakeja värikkäillä kuorrutuksilla ja kyllä vanhukset tykkäs, kehuja tuli.

Vierailija
18/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat tarjoilut. Itse vähän kyllä sitä kakkua odotan syntymäpäiväjuhlilla, eihän sen tarvitse olla perinteinen kermakakku, miten olisi esim. valkosuklaa-limejuustokakku?

Mutta eihän kakku ole pakollinen, minusta oikein hyvät tarjoilut. Mummoille vielä pullaa, niin avot :-)

Vierailija
19/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa tuo alkup. lista. Ei kaikki vanhukset ole konservatiiveja. Sitäpaitsi cocktailpiirakat edustaa perinteikästä linjaa. Miksi synttärisankarin pitäisi tarjota pullaa ja täytekakkua jos ei yhtään niistä itse välitä?

Vierailija
20/20 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakku on juhlava ja ainakin itse odotan juhlissa sitä saavani. Lisäksi siitä riittää monelle ja on lopultakin helpompi valmistaa kuin pienet leivonnaiset. Täytekakku voi olla tuorejuustokakku, sachertorttu tai joku mousse-tyylinen. Se on samalla myös juhlapöydän koriste.