Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko 20-25-vuotiaat vielä lapsiäitejä?

Vierailija
31.10.2013 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 vuotias ja odotan esikoistamme. En koe olevani "lapsiäiti" ;o

Vierailija
2/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, ikis löysi taas palstalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Monilla on tuossa iässä jo avioliitto, talo, auto ja koulut käytynä. Minusta parinkympin tienoilla on hyvä ikä lisääntyä, kun on vielä voimia ja palautuu paremmin raskaudesta. Eikä ole myöskään ehkä ehtinyt niin jumahtaa siihen vapaaseen elämään, että lapsen saaminen olisi kamala shokki.

Vierailija
4/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Alle parikymppiset on. Siis sellaiset jotka nippanappa pääsee ikänsä puolesta ravintolaan. 25- vuotias on jo kaukana teinimammasta.

Itse sain 24- vuotiaana esikoiseni. Minulla oli silloin ammatti, vakityö ja maksettiin omasta kodista pankkiin lainaa. 18- kesäsenä oli vähän eri mallissa elämä. ;)

Vierailija
5/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 13:55"]

Ei ole. Alle parikymppiset on. Siis sellaiset jotka nippanappa pääsee ikänsä puolesta ravintolaan. 25- vuotias on jo kaukana teinimammasta.

Itse sain 24- vuotiaana esikoiseni. Minulla oli silloin ammatti, vakityö ja maksettiin omasta kodista pankkiin lainaa. 18- kesäsenä oli vähän eri mallissa elämä. ;)

[/quote]Lapsiäiti on huono sanavalinta. Virallisesti 13-19-vuotiaat ovat TEINIäitejä. Vai pidätkö esim. 20-22-vuotiasta lapsiäitinä??

Vierailija
6/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään: Olen koulut käynyt (AMK), ollut pari vuotta työelämässä, ollut avoliitossa 3v (josta puoli vuotta kihloissa), olemme ostaneet oman asunnon (josta toki lainaa) ja miehellä vakityö. Haluaisin kuulla perustelu, miksei tässä vaiheessa olisi hyvä aika perheenlisäykselle?

T: Nro 2, 25v

Vierailija
7/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu sä ikis oot rasittava.

Vierailija
8/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 25 vuotias nyt ei ainakaan ole enää mikään lapsi.. Toki poikkeuksiakin on, mutta eiköhän suurin osa tuossa iässä ole jo ihan vastuullisia ja järkeviä aikuisia. 20 vuotias saattaa vielä ollakin aika nuori.. ainakin kun vertaan itseäni kun sain ensimmäisen lapsen parikymppisenä ja toisen 25 vuotiaana. Mutta ei se maailmanloppu ollut saada sitä lasta silloin 20 vuotiaanakaan.. elämä opettaa. Ja lapset. 

Vierailija
9/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 35-vuotias on jo mummoäiti, niin kyllä 25 on sitten lapsiäiti.

Harmi vaan kun sen lapsen saamiseen alusta aikuiseksi menee se 19+ vuotta.... Ei millään ehdi tuossa 25-35 välillä hoitaa edes yhtä lapsukaista leimautumatta.

Vierailija
10/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 14:33"]

No 25 vuotias nyt ei ainakaan ole enää mikään lapsi.. Toki poikkeuksiakin on, mutta eiköhän suurin osa tuossa iässä ole jo ihan vastuullisia ja järkeviä aikuisia. 20 vuotias saattaa vielä ollakin aika nuori.. ainakin kun vertaan itseäni kun sain ensimmäisen lapsen parikymppisenä ja toisen 25 vuotiaana. Mutta ei se maailmanloppu ollut saada sitä lasta silloin 20 vuotiaanakaan.. elämä opettaa. Ja lapset. 

[/quote]Olit siis lapsiäiti, kun sait esikoisesi. Valitan.

Vierailija
11/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 20-22-vuotias on vielä ihan lapsi, todellakin. Mutta 25-vuotias on kyllä jo täysin vastuullinen aikuinen.

Vierailija
12/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 14:55"]

Joku 20-22-vuotias on vielä ihan lapsi, todellakin. Mutta 25-vuotias on kyllä jo täysin vastuullinen aikuinen.

[/quote]

Tästä tulee mieleen 9-vuotias, jonka mielestä kaikki 8-vuotiaat ovat pentuja.

Ap/ikis on lapsi.

Vierailija
13/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm....valtio rikkoo sitten lakia jos 20-25-vuotias on lapsi(äiti). Miksi minun on pitänyt käydä töissä jos kerran olin lapsi? Eikös tuo ole ollut lapsityövoiman käyttöä?

Vierailija
14/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista jos 35- vuotias on mummoäiti? Taitaa tämä eräs vastaaja olla itse vielä nuori?

Minusta ikähaarukka 25-35 on sellainen hyvä keski-ikä saada lapsia. Siitä alkaa molempiin suuntiin sitten olla nuori tai iäkkäämpi. Jos ajatellaan että 16- vuotias on siellä hännän alkupäässä nuorta niin se toinen kärki on 46- vuotta. Ehkä mieluiten niin että lapsen saaminen olisi tuolla nuoremmassa iässä vähän lyhyempi kuin mitä tuolla vanhemman päässä. Mutta melkolailla saa hoidoissa käydä nainen jos 50- vuotiaana lapsen vielä hommaa?

Olen itse +30 äiti ja voisin vielä kuvitella saavani lapsen seuraavan 10 vuoden sisällä. Lapsiluku taitaa kylläkin olla täynnä mutta se voisi olla mahdollista. Itse sain esikoisen 24- vuotiaana eikä siitä nyt montaa vuotta ole. Ehkä se jotenkin on ihmisillä ongelmana? Ajatella että hui kamala kun on 30- vuotias kun itse vasta parikymppinen, mutta ei ne vuodet nyt niin hitaasti mene ohi että 30 tulee jotenkin yllärinä.. Vai senkö takia joillekin tulee ikäkriisi? :D

Vierailija
15/15 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 15:08"]

Melkoista jos 35- vuotias on mummoäiti? Taitaa tämä eräs vastaaja olla itse vielä nuori?

Minusta ikähaarukka 25-35 on sellainen hyvä keski-ikä saada lapsia. Siitä alkaa molempiin suuntiin sitten olla nuori tai iäkkäämpi. Jos ajatellaan että 16- vuotias on siellä hännän alkupäässä nuorta niin se toinen kärki on 46- vuotta. Ehkä mieluiten niin että lapsen saaminen olisi tuolla nuoremmassa iässä vähän lyhyempi kuin mitä tuolla vanhemman päässä. Mutta melkolailla saa hoidoissa käydä nainen jos 50- vuotiaana lapsen vielä hommaa?

Olen itse +30 äiti ja voisin vielä kuvitella saavani lapsen seuraavan 10 vuoden sisällä. Lapsiluku taitaa kylläkin olla täynnä mutta se voisi olla mahdollista. Itse sain esikoisen 24- vuotiaana eikä siitä nyt montaa vuotta ole. Ehkä se jotenkin on ihmisillä ongelmana? Ajatella että hui kamala kun on 30- vuotias kun itse vasta parikymppinen, mutta ei ne vuodet nyt niin hitaasti mene ohi että 30 tulee jotenkin yllärinä.. Vai senkö takia joillekin tulee ikäkriisi? :D

[/quote]Biologisesti paras ikä saada lapsia on 20-30-vuotiaana. 35-vuotiaana hedelmällisyys alkaa laskea rajummin ja raskaaksi tuleminen vaikeutuu. Toisin sanoen myös ikävuodet 20-25 ovat ihan normaalia aikaa saada lapsia, vaikka tuon ikäiset tosi nuoria ovatkin. Vai kuulutko niihin, jotka pitävät parikymppisiä lapsiäiteinä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi