Olen pyrkinyt elämään aika häröilyvapaasti:
en ole hankkinut mitään omituisia riippuvuuksia esim. alkoholiin tai holtittomaan syömiseen. En ole lähtenyt uskomaan raamatun tai muiden satukirjojen hahmoihin. En usko, että voisin pelastaa maailman viherpipertämisellä enkä myöskään, että ylenpalttinen tavaroiden omistaminen tekisi minut onnelliseksi. Jotenkin silti olen onnistunut elämään vauhdikasta elämää ja nauranut paljon. Vaikka siis en edusta "mitään".
Löytyykö hengenheimolaisia?
Kommentit (12)
Mutta et kuitenkaan ole tyytyväinen elämääsi koska tulit täältä hakemaan vahvistusta ja joukkojen tukea elämäntavallesi?
Mä olen taas yrittänyt häröillä mahdollisemman paljon, koska tavoitteena on ollut kerätä elämänkokemuksia. Tämä oli siis ennen lapsia. Tällä hetkellä lapset hoitaa häröilyn. Olisin varmaan rasittava äiti, jos en tietäisi miltä tuntuu epäonnistuminen tai hölmöily.
Tunneäly, empatiakyky, elämänkokemus ja maalaisjärki sekä mielikuvitus sulla on jotenkin vielä vähän kehittymättä. Omituiset riippuvuudet eivät Ole hankittavia ominaisuuksia, vaan mielenterveyttä järkyttäviä kokemuksia, jotka vähentävät hyvinvointia.
omituisia riippuvuuksia kertoo kaiken oleellisen. EI niitä hankita huvin vuoksi!
Ei mene läpi. Palstailu on ehkä pahintä häröilyä mitä voi olla.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 21:02"]
Mä olen taas yrittänyt häröillä mahdollisemman paljon, koska tavoitteena on ollut kerätä elämänkokemuksia. Tämä oli siis ennen lapsia. Tällä hetkellä lapset hoitaa häröilyn. Olisin varmaan rasittava äiti, jos en tietäisi miltä tuntuu epäonnistuminen tai hölmöily.
[/quote]
Kyllä minulla on kokemusta epäonnistumisesta ja huonoista valinnoista, vaikka olen elänyt varovaista hissukkaelämää. Oot vissiin aika superihminen, jos onnistut epäonnistumaan vain häröilemällä tietoisesti mahdollisimman paljon. Meille tavallisille surkimuksille tulee epäonnistumisia ihan normaalin tylsän elämän ohessa.
Uskonnollisuus on geeni, ei oma valinta. Et ole myöskään ilmeisesti kova lukemaan, kun puhut ylimielisesti viherpiipertämisestä. Yleissivistys määrittelee ihmisen arvon siinä miten hän pystyy vaikuttamaan yhteiskuntaan.
Vaikutat pinnalliselta ja tyhjältä.
Mulla on aika vastakkainen elämänasenne kuin ap:lla, mutta tiedän tyypin ja yleensä emme tule toimeen. Olemme tunneskaalaltamme aivan ääripäitä. He asiakeskeisiä ja omasta mielestään kuivan huumorin ystäviä - minusta kyynisiä ja muiden epäonnesta ilakoivia, vahingoniloisia ihmisiä. Tuo omituiset riippuvuudet -kommenttisi lennätti sinut mielessäni suoraan tuohon samaan tunneälyltään rajoittuneiden porukkaan.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 19:20"]
en ole hankkinut mitään omituisia riippuvuuksia esim. alkoholiin tai holtittomaan syömiseen. En ole lähtenyt uskomaan raamatun tai muiden satukirjojen hahmoihin. En usko, että voisin pelastaa maailman viherpipertämisellä enkä myöskään, että ylenpalttinen tavaroiden omistaminen tekisi minut onnelliseksi. Jotenkin silti olen onnistunut elämään vauhdikasta elämää ja nauranut paljon. Vaikka siis en edusta "mitään".
Löytyykö hengenheimolaisia?
[/quote]
Kerrot paljon siitä mitä sinä et ole, mutta mitä sinä sitten olet? Sanot ettet edusta mitään, mutta on sulla varmaan jotain arvoja. Mitkä asiat sulle on tärkeitä elämässä? Mitä asioita arvostat? Millaisia ihmisiä arvostat?
Missä intohimo? Mistä innostut? Mistä kostut? Mitä rakastat? Mikä saa sinut itkemään onnesta?
Ajatteletko siis, että ihmiset pyrkivät hankkimaan riippuvuuksia sen sijaan, että sairastaisivat niitä?