Mistä ihmeestä tämä kirvely alapäässä voi johtua??
Olen nyt jonkin aikaa kärsinyt kirvelystä alapäässä, joka ilmaantuu yleensä aina tiettyyn aikaan päivästä.
Joudun työssäni kävelemään paljon, ja pahin kirvelykohtaus ajoittuu usein työpäivän puoleen väliin.
Silloin alkaa siis yksinkertaisesti vain kirvellä niin ettei tekisi mieli liikkua metriäkään.
Virtsatessa alkaa kirvellä toimituksen loppupuolella.
Ainut mikä auttaa on järjetön veden juominen.
Selkeä virtsatietulehdus tämä ei kuitenkaan ole, senkin olen joskus kokenut ja lopulta virtsasin verta.
Mutta mitä tämä sitten on? Oireet saattavat aamulla ja illalla olla täysin poissa, mitä ei tietääkseni myöskään virtsatietulehduksessa tapahdu.
Kommentit (19)
No just. Ihan takuulla on virtsatietulehdus odottele vaan rauhassa kohta huutaa munuaiset hoosiannaa.
Voisiko se olla kuitenkin virtsatietulehdus? Jos ruohon aikaa päivästä on tilanne, että et ole aiemmin juonut riittävästi ja talon ollessa liian ’kuiva’, alkaa kirvely? En tiedä, ihan arvaus vain kun tässä juuri itse antibioottia kyseiseen vaivaa syön.
Ennenkun taudit on poissuljettu et voi tietää.
Oma veikkaukseni on kuivuminen hormonaalisista syistä. Työpaikalla istuminen ja käveleminen hankaavat, kotona olet sohvalla rennommin. Puoskarina määrään estrogeenivoiteita apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se olla kuitenkin virtsatietulehdus? Jos ruohon aikaa päivästä on tilanne, että et ole aiemmin juonut riittävästi ja talon ollessa liian ’kuiva’, alkaa kirvely? En tiedä, ihan arvaus vain kun tässä juuri itse antibioottia kyseiseen vaivaa syön.
Typottaja täällä taas päivää :D
Joku tulehdus tai voi olla myöa vulvodyniaa. Työhousut voivat painaa ja lietsoa vulvodynian kipua. Tai se, jos olet käynyt aamulla pissalla tavan vuoksi, etkä oikean hädän vuoksi. Olen elänyt itse vulvodynian hermokivun kanssa jo vuosia, enkä edelleenkään aina ymmärrä, mikä kipua lietsoo.
Kuivat limakalvot, jotka hankautuvat kävellessä? Kokeile laittaa vaikka Ceridal-öljyä.
Lääkäriin toki menen tämän jatkuessa. Ajattelin nyt vain kysyä täältä jos olisi jollekin tuttu vaiva.
Virtsatieoireista tosiaan esim. Seksin jälkeen aiemmin kärsineenä olen tottunut siihen että runsaalla nesteen nauttimisella ongelma menee ohi, mutta nyt tämä ei sitten tunnu menevänkään.
Ikää on tosiaan 30 että en nyt ensimmäisenä hormonaalista kuivumista epäilisi...
Ap
Vaikka oletkin vasta kolmekymppinen, niin komppaan tuota limakalvojen kuivumista.
Kokemusta on. 
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin toki menen tämän jatkuessa. Ajattelin nyt vain kysyä täältä jos olisi jollekin tuttu vaiva.
Virtsatieoireista tosiaan esim. Seksin jälkeen aiemmin kärsineenä olen tottunut siihen että runsaalla nesteen nauttimisella ongelma menee ohi, mutta nyt tämä ei sitten tunnu menevänkään.Ikää on tosiaan 30 että en nyt ensimmäisenä hormonaalista kuivumista epäilisi...
Ap
Sun vaiva paranee Ovestin-voiteella.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka oletkin vasta kolmekymppinen, niin komppaan tuota limakalvojen kuivumista.
Kokemusta on.
Kun huulet rohtuu osataan laittaa huulirasvaa!! Mutta jos alapäässä samaa vaivaa sitä ihmetellään, apteekissa on voiteita hyllyriveittäin kyseiseen vaivaan. Sieltä vaan sopivaa kyselemään, rikki nirhautuneet limakalvot ovat herkät kaikille tulehduksille.
Taisit käydä juhlimassa ja jatkoilla insinöörilääkärien kans.
Eturauhas tulehdus aiheuttaa tuollaista
voi olla klamydiaa? käy testissä.
Veikkaan virtsatietulehdusta. Itselläni oli samanlaista oiretta. Kävin kaksi kertaa gynellä ja sain kaiken maailman tökötit ja pillerit, mutta virtsatietulehdusta ei testattu. Tk- päivystyksen kandi sitten antoi dg:n ja reseptin virtsatietulehdukseen. Vaiva loppui jo ensimmäisen tabletin jälkeen.
Muista nyt myös että virtsatietulehdus voi olla eri paikoissa jolloin myös oireet ovat erilaiset. Virtsaputkentulehdus, virtsarakontulehdus jne.
Qullin puutteesta. Varma tieto. Kyllille mars ja naitatat itsesi puhki, niin kutina loppuu ja nussittuna nukutkin paremmin. Ei tarvi kiittää.
Älä nyt vaan lääkäriin mene