Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välipalaideoita, kun ei ole ruokataukoa töissä

Vierailija
12.09.2020 |

Teen osa-aikaista työtä ja minulla ei ole ruokataukoa. Syön aamupalan klo 8 ja töissä on kahvitauko kello 14. Syön lämpimän ruoan kotona kello 16-17. Onko mitään ideoita, mitä söisin välipalaksi kahvitauolla?

Syön aamupalaksi jogurttia ja marjoja, joten en jaksaisi syödä jogurttia tai rahkaa välipalalla.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka tai hampurilainen ja banaani.

Vierailija
2/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ideasta. Söisin mieluiten jotain aika kevyttä ja terveellistä, koska syön sitten kotona lämpimän ruoan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jääkaappi käytettävänä? Jokin tuorepuuro, niitä voi vaihdella kivasti. Tee itse myslipatukoita. Tietty ihan voileivät mutta ne varmaan keksit itsekin.

Vierailija
4/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti, täytetty leipä, hedelmäpalat, hedelmäsalaatti, kasvistikut esim. hummuksen kera, keitetty kananmuna, karjalanpiirakka,  sultsina, röttönen, sulhaspiirakka, pala kalakukkoa

leikkeleitä ja vihanneksia, pieni annos edellisen päivän päivällistä, smoothie

Vierailija
5/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään tänään välipalaksi lämpimiä voileipiä. Lapset tykkää kun saa itse päättää mitä tulee päälle. :)

Vierailija
6/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannessosekeitto ruokatermoksessa.

Tee suolainen kasvispiiras ja ota siitä pala evääksi. Pakasta loput myöhempää varten.

Vierailija
7/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pätkäpaastoamaan. Hoidat samalla terveyttäsi.

Vierailija
8/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat sopivat kahvin kanssa, eikä sitten kukaan ala vinkua, että pidät safkista ilman lupaa. Kun piirakat kuuluu kahvipöytään.

Vierailija
9/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sitä Ap omilta lapsiltasi.

Vierailija
10/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinijuoma, voi kulauttaa nopeasti alas.

Vierailija
11/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee smoothie. Sen voi tehdä vaikka joka päivä erilaiseksi, ei kyllästytä, nopea syödä. Ja riippuen energian tarpeestasi, voit koota sen juuri sopivaksi. Jos tarvitset täyttävän version, laita mukaan pähkinöitä, avokadoa, jopa proteiinijauhettakin. Jos taas pärjäät vähemmällä, laita marjoja, vihreää reilusti, kauralesettä, puolikas banaani. Nesteeksi vettä, manteli- tai kaurajuomaa tai mikä vain omaan suuhusi tuntuu sopivalta. Joko lusikoitava tai juotava paksuus. Helposti saat tällä kartutetuksi päivän vitamiini- ja kuitutavoitetta. Vatsa tykkää.

Vierailija
12/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipiä terveellisillä täytteillä.

Vierailija
13/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen pärjää kyllä syömättä tuon ajan. Jatkuvat välipalat ja 2-3h välein syöminen on erikoista aivopesua, jota en ymmärrä.

Vierailija
14/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele pätkäpaastoamaan. Hoidat samalla terveyttäsi.

Just näin.

Vierailija
15/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jonkun välipalapatukan vai mitä nutrilett-patukoita nyt ovatkaan. Tai sellaisen ateriankorviketetran joka säilyy huoneenlämmössä. Joku hedelmä tuohon vielä.

Itse juon niitä kiireessä.

Vierailija
16/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen pärjää kyllä syömättä tuon ajan. Jatkuvat välipalat ja 2-3h välein syöminen on erikoista aivopesua, jota en ymmärrä.

Täysin samaa mieltä! Ruuansulatustakin ajatellen huono ohje.

Vierailija
17/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis pala voita ja tilkka kermaa kahvin sekaan? Siirtää mukavasti nälkää ja antaa energiaa. Mulla ei muuta töissä ole eväänä ja hyvin jaksan aamupalasta päivälliseen, kun tuon voi-kermakahvin hörppään välissä.

Vierailija
18/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ot, mutta onko tuo laillista ettei ole ruokataukoa?

Vierailija
19/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laillista, jos työpäivä alle 8 tuntia. Ja joissakin työpaikoissa ollaan se 8 tuntia yksin, jolloin syödään sitten töiden lomassa ja laillista sekin taitaa olla.

Itse otan töihin lähes aina vaan leipää ja hedelmiä sekä toisinaan pari keksiä herkutteluun. Leivät ovat helppoja ja siistiä syötävää myös silloin, kun ei ole taukoja ollenkaan. Täytteet vaihtelee sen mukaan mitä milloinkin on jääkaapissa/ tekee mieli. Perus on perinteiset meetvursti leivät, niin saa riittävästi suolaa ja jaksaa työskennellä. Toisinaan herkuttelen graavilohella.

Hyvin ovat leipäni ihan ulkoilmalämpötiloissa säilyneet ilman jääkaappia. Toki kuumimpina hellepäivinä pakkaan eväskassiin jäisen vesipullon (juomaksi) mukaan, joka samalla pitää ruoat kylminä. Teen tosiaan ulkotöitä ja työpäivät ovat sen 12 tuntia päivässä. Oma valinta, mutta parempi palkka ja pidemmät vapaat.

Vierailija
20/26 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä pähkinöitä tai hedelmä. Joskus syön Risifruttin vaihtelun vuoksi. Kirsikka on lempparini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä