Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orimattila kauhujen kylä

Vierailija
12.09.2020 |

Täällä jos olet ilman kavereita etkä siinä pidettyjen listalla niin olet kehitysvammainen. Ihan jokaisen vastaantulijan mielestä. Lääkäriin on mahdoton päästä sekä ala arvoisia juoruja kuulet itsestäsi viikoittain. Vaikka olen tehnyt ilmoituksen poliisille kiusaamisesta niin tuntuu että se vain paheni. Ihan kuin olisi sohaissut muurahaispesää ja nyt täytyy äkkiä lähteä muualle.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti mielipiteitä on laidasta laitaan. Joku ei muuttaisi ikinä, joku toinen ei voisi muuttaa pois mutta otsikko "Orimattila kauhujen kylä" on kaiketi hieman liioittelua, vai kuinka?

Orimattilassa on useita asuinalueita, jotka jakautuvat keskustaajamaan, eri kyliin ja uudempiin omakotitaloalueisiin. Ja kaikissa näissä paikoissa asuu eri ikäisiä ihmisiä, niin duunareita, kuin myös lapsiperheitä ja senioreita. Keskusta-alue, jossa mm. erään kirjoittajan parjaama Prisman parkkialue on :) sitoo ympärillee ns. lähipalvelut, joita käyttää noin 16 000 orimattilalaista. Jos ihan 'aukuisten oikeasti' miettii, niin Orimattila tarjoaa monipuolisia asumisvaihtoehtoja maaseudun rauhasta keskustan läheisyyteen ja kyllä, jos olet jos siellä koko elämäsi asunut (vauvasta vaariin tai miten vaan), niin ihmiset ympärilläsi muodotavat jonkinlaisen verkoston - tai sitten ei. Ja siihen verkostoon voi itse jollain tavoin vaikuttaa, eikä vain? Tämän lisäksi Orimattila ei ole kallein mutta ei myöskään halvin asuinkustannusten suhteen mutta kuitenkin eri luokkaa esim. Lahteen tai Helsinkiin verrattuna. 

Mielestäni on kuitenkin itsestä kiinni se, minkälaiseksi oman elinympäristönsä kokee ja jos jokin paikka ei ole sinulle se sopivin, niin kannattaa aina pohtia, voisiko jossain muualla elää mukavampaa elämää ja hankkia uutta näkökulmaa elinpaikalleen. 

Näin. Itselläni asuu Päijät-Hämeen alueella paljon lähisukulaisia ja kyllä myös Lahdessa ja juurikin Orimattilassa. Heidän kauttaan paikka ei todellakaan näyttäydy miltään 'kauhujen kylältä', vaan toimivalta asuinpaikalta. Samoin on omissa silmissäni ja tuntemuksissani. Jos sitten mietin omaa kotikaupunkiani Helsinkiä, niin myös tästä paikasta voi itse kukin sanoa, no melkein mitä vaan. Määritelmä 'kauhujen kaupunki' voisi todella kuvata tätä paikkaa eli tervetuloa tänne viikoksi elemään ja suosittelen silloin kulkemaan esim. perjantai-iltana metrolla siinä kello 20 jälkeen. Tiedä jos vaikka hieman ajatukset muuttuisivat luonnehdittaessa Orimattilaa? 

Helsingistäkin monet sanovat, että: äkkiä pois, älä missään nimessä jää sinne, rauhatonta, vuokrataloissa levotonta, vain hyvätuloisia tai köyhiä, keskiluokka kadonnut kokonaan ja ulkomaat muuttaneet Helsinkiin, ei siis tarvitse itse sinne lähten jne. 

Verrattuna Orimattilaan täällä Helsingin sulatusuunissa yksi ihminen katoaa hyvin massaan, naapurit eivät ole toistensa kanssa tekemisissä, joten niitä juoruilujakaan ei pääse liikkumaan mutta aina joku tuntee jonkun ja no, juoruilu on aika inhimillistä, juttuja kerrotaan, ja hyvät ihmiset kertovat hyviä mutta sitten ne muut, he jääköön omiin velleihinsä sotkemaan muiden asioita. Eli mikrotasolla kaikenlaiset ihmistyypit löytyvät myös täältä. Niin hyvässä, kuin pahassa. Ja näin uskon olevan, menet sitten minne tahansa asumaan.

Tsemppiä ja kaikkea hyvää itse kullekin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi