Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistin parisataa FB-kaveria, enää jäljellä parikymmentä

Vierailija
30.10.2013 |

Ja on niin IHANAN vapaa olo! Enää on jäljellä "oikeat ystävät" joita minulla ei ole kovin montaa, ja lähimmät sukulaiset. Ei enää tarvitse harjoittaa itsesensuuria, voin laittaa nyt ihan mitä lystää koska juttujani seuraavat vain rakkaimmat. Ennen pelotti kirjoittaa ylipäätään mitään kun en halunnut kaikkien vanhojen kuolukavereiden ym. tietävän asioistani. Miksi en ole tätä ennemmin keksinyt! 

Olen aina ajatellut, että pitää olla "niinkuin muut" ja että pitää olla niin suosittua ja teeskentelevää. Mitä helvettiä varten minä mielistelen sellaisia, joista en edes tykkää! 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno päätös. Minusta ihan aikansa elänyt tuo verkostuminen koulukaverin siskon kummin lapsen kanssa, jonka näki kerran entisen naapurinsa konfirmaatiossa 15 vuotta sitten tai työkaverin miehen entisen työkaverin kanssa, jonka tapasi nyt jo eronneen tuttavaparin grillijuhlassa vuonna 2005.

Vierailija
2/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on vain kymmeniä ja sama syy, kirjoitan ja julkaisen siellä mitä huvittaa :) Kannustan muitakin samaan päätökseen minkä teit! Olen myös rajoittanut muiden yrityksiä kaveroitua siellä kanssani laittamalla asetuksiin, että kaveripyynnön voivat lähettää vain omien kavereideni kaverit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että meitä on muitakin :) t.ap

Vierailija
4/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 13:42"]

Kiva että meitä on muitakin :) t.ap

[/quote]

Itselläni on 30 kaveria ja niistäkin pudottaisin vielä 10 pois, jos kehtaisin. Mutta aika tyytyväinen olen jo nyt. Tämän pienen joukon kanssa olemme läheisempiä ja aktiivisempia keskustelemaan ja jakamaan asioita kuin isojen massojen kanssa koskaan oli.

Vierailija
5/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suhtaudun Facebookiin siten, että kaikki siellä oleva on täysin julkista. Fb ei millään tavoin takaa etteikö kukaan muu pääsisi käsiksi kuviin tai teksteihin, jotka palvelussa on jaettu. Tiedän ainakin sen, että kaikki Facebookiin ladatut kuvat ovat täysin avoimesti saatavilla ilman mitään tunnuksia, jos vain tietää kuvan oikean osoitteen...

Vierailija
6/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä menin feikkiprofiililla faceen, vain ja ainoastaan yhden harrastusryhmän vuoksi. Minulla on siellä yksi kaveri. Livenä muutama enemmän....

Vierailija
7/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä menin feikkiprofiililla faceen, vain ja ainoastaan yhden harrastusryhmän vuoksi. Minulla on siellä yksi kaveri. Livenä muutama enemmän....

Vierailija
8/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 13:53"]

Tiedän ainakin sen, että kaikki Facebookiin ladatut kuvat ovat täysin avoimesti saatavilla ilman mitään tunnuksia, jos vain tietää kuvan oikean osoitteen...

[/quote]

Kuinka todennäköistä toisaalta on, että joku tietäisi sellaisen kuvan osoitteen, jota ei ole nähnyt?

Vierailija
9/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut. Nyt voit miettiä miksi kaksisataa ihmistä ei tervehdi sinua kadulla. Miksi tervehtisivät, koska et halua olla heidän kanssaan tekemisissä?

By the way, facebookissa voi valita, mille yleisölle julkaisee. Voi valita yleisöksi vain 20 parasta kaveriaan.

Itse jouduin joku aika sitten tilanteeseen, jossa piti etsiä asunto nopeasti. Löysin sen facebookin kautta. Siinä vaiheessa olin todella onnellinen, että minulla on laaja verkosto.

Vierailija
10/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 14:24"]

Onnittelut. Nyt voit miettiä miksi kaksisataa ihmistä ei tervehdi sinua kadulla. Miksi tervehtisivät, koska et halua olla heidän kanssaan tekemisissä?

By the way, facebookissa voi valita, mille yleisölle julkaisee. Voi valita yleisöksi vain 20 parasta kaveriaan.

Itse jouduin joku aika sitten tilanteeseen, jossa piti etsiä asunto nopeasti. Löysin sen facebookin kautta. Siinä vaiheessa olin todella onnellinen, että minulla on laaja verkosto.

[/quote]

Ei haittaa! Eivät hekään olleet juurikaan minun elämästäni kiinnostuneita. 

ap

Vierailija
11/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 14:24"]

[/quote]

Tää on niin tätä. Mua ei tervehdi sadat ihmiset "kadulla" muutenkaan, eikä tarvitsekaan. Pystyn keskittymään vain muutamaan ihmissuhteeseen elämässäni. En tarvitse satoja ihmisä joille kertoa asioistani ja joita tervehtiä (hehhee). Enkä tarvitse asuntoa ja jos, kyllä osaan sen muualtakin hankkia kuin facebook kavereideni avulla, ja nimenomaan haluan hankkia sen ihan ominpäin.

Facebook juuri luo tuota tunnelmaa, että jos et ole siellä aktiivinen ja verkostoudu mahd. laajasti, lakkaat ikäänkuin olemasta. Moni mainostaa facebookia ihan ilmaiseksi näillä väsähtäneillä  teeseillä. Mutta elämä kulkee eteenpäin. Tällainen satojen kanssa asioiden jakaminen oli 10 vuotta sitten kova juttu, mutta nyt mennään taas uudenlaiseen aikaan ja yksityisyys ja harvat, mutta sitä laadukkaammat ystävyyssuhteet onkin nyt in.

Vierailija
12/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no mulla ei ole oikeassa elämässä yhtään kaveria, joten en rajoittaisi varmaankaan fb-kavereiden määrää, jos niitä olisi tarjolla. Eli mulla on vähemmän kuin teillä, mutta ei siksi etten itse haluaisi enempää.

Periaatteessa johonkin puolituttuunhan voisi jopa tutustua paremmin, jolloin tästä voisi tulla ihan oikea ystävä. Aika epätodennäköistä on että kavereiden kavereista sellaisia löytyisi, enhän tunne heitä ollenkaan.

Vierailija
13/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole siellä kuin 10 aitoa kaveria ja hyvä niin. Kavereiden kaverit ei mua kiinnosta. Enkä myöskään laita sinne julkiseen jakoon naamani kuvaa.

Vierailija
14/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 13:53"]

Minä suhtaudun Facebookiin siten, että kaikki siellä oleva on täysin julkista. Fb ei millään tavoin takaa etteikö kukaan muu pääsisi käsiksi kuviin tai teksteihin, jotka palvelussa on jaettu. Tiedän ainakin sen, että kaikki Facebookiin ladatut kuvat ovat täysin avoimesti saatavilla ilman mitään tunnuksia, jos vain tietää kuvan oikean osoitteen...

[/quote]

Toki näin, mutta kun itsekin poistin 60 kaveria, minun ei tarvitse nähdä heidän yhdentekeviä päivityksiä. Nyt näen vain sen 27 lähimmän tutun päivitykset, jotka merkkaa minulle jotain.

Vierailija
15/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat ihmissuhteet syö turhaan energiaa ja aikaa. Kannattaa miettiä, mihin jaksaa omaa energiaa käyttää ja elää sen mukaan. Kaikki eivät halua 300 hyvänpäivän tuttua, vaan riittää se muutama ystävä ja kaveri jotka ovat sitäkin tärkeämpiä. Itse en näe järkeä pitää pinnallisia ihmissuhteita elämässäni. Tietty kadulla hymyillään ja moikataan esim vahojen koulukavereiden tai puolituttujen kanssa, mutta en halua heille jakaa elämääni jakaa facessa.

Vierailija
16/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tähän ketjuun kirjoittaneista kenellekään ole ulkomaalaisia ystäviä ja tuttuja?

Vierailija
17/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 16:04"]

Eikö tähän ketjuun kirjoittaneista kenellekään ole ulkomaalaisia ystäviä ja tuttuja?

[/quote]

Tarkennatko kysymystäsi? Kyllähän ulkomailla asuva ystävä voi olla facebookissa, mutta silti facekavereiden kokonaismäärä on "pieni". En ole varma tajusinko mitä ajoit kysymykselläsi takaa, tajusiko kukaan muu?

Vierailija
18/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse asun USAssa ja se onkin ainoa syyni, miksi siellä enää olen, koska voin pitää niihin vähiin suomalaiskavereihin yhteyttä helposti, Skypen lisäksi. Jos suomessa lomalla käydessä joku entinen koulukaveri kattoo kieroon kun oon kavereista poistanu, siinäpähän kattoo :)

ap

Vierailija
19/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mistä sinä tuon keksit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi