Nyt se aktiivimalli kakkonen tulee
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään pahaa verrattuna sipilän kyykytyksen jossa rangaistiin siitä ettet saa töitä vaikka kuinka hakisit ja sossu lusmuja se ei koskenut ollenkaan. Itse olen 50++ ja haen jo nyt aktiiviseti töitä mutta minua ei palkata ja työksi lasken sen josta saa kuukausipalkan eli provikkapohjaiset ihmisten kiusaamispaikat voi unohtaa.
Pätkä ja kausityöläiselle on järjetöntä että laitat hakemuksia vain hakemusten vuoksi vaikka sinulla on jo työpaikka tiedossa. Sipilän mallissa tuli vain väliaikainen naurettavan pieni leikkaus kun tässä uudessa mallissa tulee karenssi.
No ei tule katenssia kunhan laitat hakemuksia, itsellä on valmis hakemus ja cv ja sen saman voin lähettää vaikkaa sataan paikkaan viikossa, helppoa kuin heinänteko.
Mutta mitä järkeä näitä hakemuksia on laittaa kun on jo työpaikka tiedossa? Tässä hallitus taas ajattelee vain kaavamaisesti että kaikki työttömät ovat vailla työpaikkaa. Entä muuten osa-aikatyössä olevat? Koskeeko heitäkin tämä pakkohakemusten teko? Pahimmassa tapauksessa vanhatkin työt lähtee alta jonkun lyhyen kokoaikaisen keikan takia.
Wau. Toivottavasti tuo ei koske osatyökykyisiä 😳
Olen itse osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja jäänyt työttömäksi.
MS-tauti vie voimia niin paljon että tuskin selviytyisin tuosta vaatimuksesta. Ehkä jotenkin jos lähettäisin saman hakemuksen spämminä jonkun valmiin listan mukaan. Sekin olisi kuitenkin pois kaikesta muusta jaksamisesta. Siitä että jaksan käydä kaupassa tai suihkussa tai siivota vessan tai vastata puhelimeen tai pukeutua päivävaatteisiin. Sekin kuormittaa kun työkkäristä soitetaan. Sen jälkeen ei jaksakaan enää tehdä muuta.
Samassa tilanteessa olevia on paljon. Roikutaan työttöminä kun vakuutuslääkärin mukaan työkykyä on vielä jäljellä 😨
Kiva jos elämä menee ihan mahdottomaksi kaaokseksi kun mitään ei jaksa tehdä ja karenssi vielä pukkaa päälle 😭
Vierailija kirjoitti:
Kauan on kärsitty vilua ja nälkää
Tämä veisu ei kuvaa enää ollenkaan tätä maata. Tässä maassa ei ole enää mitään puolustettavaa, koska valtio on yks V I T U N koulukiusaaja kansalaisiaan kohtaan.
Ja taas joku malli joka rankaisee vain niitä oikeasti työllistymään yrittäviä ihmisiä ja ne sohvalla makaavat elämäntapatyöttömät nauraa partaansa.
Luusisi että se olisi jo päivän selvä asia ettei näitä sohvalla makaajia saada pois sohvalta vaikka olisi minkälaiset aktiivimallit tahansa.
Voisi hallitus jo jättää ne elämäntapatyöttömät "rauhaan" ja näiden sanktio- ja keppimallien sijasta keskittää voimavarat siihen että jokainen joka oikeasti haluaa töihin saisi töitä ja ne jotka eivät pysty, niin pääsivät eläkkeelle tms,
Tämä nyt on vasta alkua, mutta hyvä että jotakin tehdään, kun rahat ei enää riitä.
Pakko jostakin on leikata.
" Näpertelyä karenssien ja työnhakumäärien kanssa. Ei mitään tekemistä todellisen ongelman kanssa: työpaikkoja on ollut liian vähän työttömien määrään nähden ja tilanne vain huononee koronan vuoksi. Nämä työttömiä syyllistämään pyrkivät toimenpiteet ulkoistavat kaiken työnhakijan kontolle. Kätevää viranomaisten ja työnantajien kannalta tietysti. Jörjetöntä on myös hallituksen väläyttämä työttömien omaehtoisen koulutuksen vähentäminen ja tiukentaminen. Tarkoituksena siis onkin tässä työttömyyden koneistossa ylläpitää koneistoa eikä saada työttömiä töihin! "
Vierailija kirjoitti:
Voisi hallitus jo jättää ne elämäntapatyöttömät "rauhaan" ja näiden sanktio- ja keppimallien sijasta keskittää voimavarat siihen että jokainen joka oikeasti haluaa töihin saisi töitä ja ne jotka eivät pysty, niin pääsivät eläkkeelle tms,
Luuletko että tuohon on nykytilanteessa varaa ainakaan tällä työttömyyskorvausten tasolla?
Työpaikkojakaan kun ei itsestään synny, vaan se vaatisi veronalennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on vasta alkua, mutta hyvä että jotakin tehdään, kun rahat ei enää riitä.
Paitsi että tämä vie vielä enemmän rahaa koska te-toimistohin joudutaan lisäämään uusia suojatyövirkoja.
No tuleekohan raportoinnista nyt sitten kuukausittaista vai viikottaista.
Toivottavasti mahdollisimman moni työtön alkaa raportoimaan päivittäin, niin saadaan edes työkkärivirkailijoille hommia 😁
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vaihteeksi leikattaisiin vaikkapa puoluetuista ja risteilylaivojen tuista?
Aina vaan ne leikkaukset pitää tehdä työttömiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vaihteeksi leikattaisiin vaikkapa puoluetuista ja risteilylaivojen tuista?
Aina vaan ne leikkaukset pitää tehdä työttömiltä.
Puhumattakaan kehitysavusta, Italian ja Espanjan tuista, feministi ja mk järjestöistä sekä kunniavieraiden tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään pahaa verrattuna sipilän kyykytyksen jossa rangaistiin siitä ettet saa töitä vaikka kuinka hakisit ja sossu lusmuja se ei koskenut ollenkaan. Itse olen 50++ ja haen jo nyt aktiiviseti töitä mutta minua ei palkata ja työksi lasken sen josta saa kuukausipalkan eli provikkapohjaiset ihmisten kiusaamispaikat voi unohtaa.
Pätkä ja kausityöläiselle on järjetöntä että laitat hakemuksia vain hakemusten vuoksi vaikka sinulla on jo työpaikka tiedossa. Sipilän mallissa tuli vain väliaikainen naurettavan pieni leikkaus kun tässä uudessa mallissa tulee karenssi.
No ei tule katenssia kunhan laitat hakemuksia, itsellä on valmis hakemus ja cv ja sen saman voin lähettää vaikkaa sataan paikkaan viikossa, helppoa kuin heinänteko.
Mutta mitä järkeä näitä hakemuksia on laittaa kun on jo työpaikka tiedossa? Tässä hallitus taas ajattelee vain kaavamaisesti että kaikki työttömät ovat vailla työpaikkaa. Entä muuten osa-aikatyössä olevat? Koskeeko heitäkin tämä pakkohakemusten teko? Pahimmassa tapauksessa vanhatkin työt lähtee alta jonkun lyhyen kokoaikaisen keikan takia.
No tokihan on edelleen velvollisuus hakea töitä myös sille ajalle, jolta saa työttömyyskorvausta. Ei se mihinkään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallitus säätää paljon pahemman lain mitä Sipilän hallitus :D oletteko demareita, vihreitä ja vasureita äänestäneet nyt tyytyväisiä? Se Sipilän malli oli vielä lempeä koska se leikkauskin oli mitätön.
Mikä tuossa nyt on sen pahempaa?
Sipilän aktiivimallissa oli se pielessä, että vaikka kuinka yritti saada töitä muttei onnistunut, työttömyysturvaa leikattiin. Tuossa nyt ehdotetussa mallissa ei ole mitään sellaista älyttömyyttä.
Ei silti, älytönhän tuokin hakuvelvoitteineen on. Mutta ei yhtä älytön sentään. Suurin osa työttömistä kun pyrkii työllistymään kuitenkin. Massatyöttömyyden syy on ihan muualla kuin siinä, etteivät työttömät lähettäisi hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tokihan on edelleen velvollisuus hakea töitä myös sille ajalle, jolta saa työttömyyskorvausta. Ei se mihinkään muutu.
Ja pahimmassa tapauksessa osa-aikatyön sijaan ollaankin työtön. Kuulostaa hyvältä lailta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa leikata yhtään mistään.
Päinvastoin, työkkäriin on varmaan pakko palkata lisää porukkaa lukemaan työttömien raportteja työnhaustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sitä velvoitetaankaan. Sehän näyttäisi olevan yksilöllistä (eli virkailijan päätettävissä) pitääkö laittaa yksi hakemus viikossa vai puolessa vuodesssa.
Mitä hemmetin on sillä ollaanko työttömäksi ilmoittautumisen jälkeen työttömään yhteydessä yhden vai kahden viikon jälkeen?
Toisekseen kuinkahan paljon näitä virkailijoita meinataan rekrytä lisää? Itse laadin työllistymissuunnitelmani kolme viikkoa sitten, eikä sitä ole vieläkään kuitattu (tämä Pirkanmaan työkkärissä). Mitään ilmoitusta ei ole tullut, että suunnitelmassa olisi jotain vikaa.
Hyvä että ei koske toimeentulotuella olevia. Meitähän taisi olla jo pitkälle yli 100 000. Sama raha sieltä tulee jokatapauksessa.
Jännä nähdä miten saadaan toimimaan 5 päivän sisällä henkilökohtainen käynti. Edes posti ei ehdi kulkea siinä ajassa virkailijalta työttömälle. Nykyisin ei oteta edes kolmen kuukauden välein yhteyttä koska resurssit ei riitä. No saadaanhan tuolla vähintään tuhansia uusia työllisiä rekryttyä te-toimistoon.