Tein itse hampurilaisia, paistoin täysjyväsämpylät ja uunissa tein naudanjauhelihapihvit
Oli raikasta salaattia, kurkkusalaattia, cheddarsulatejuustoa, tomaattia ja kurkkua, majoneesia ja ketsuppia. Mies kehui kovasti, että on parempia kuin mc Donaldsilla. Mietin vaan että onkohan kuitenkaan yhtään sen ”terveellisempi” vaihtoehto.. mitä mieltä?
Kommentit (19)
Miten ne sen terveellisempiä kotona olisi, kun samat soosit ja juustot molemmissa?
Olisit keittänyt porkkanoita. Hampurilaisen ydinfunktio ei taida olla se terveellisyys.
Vierailija kirjoitti:
Evvvk
Maistuis varmaan sullekin!
Vierailija kirjoitti:
Miten ne sen terveellisempiä kotona olisi, kun samat soosit ja juustot molemmissa?
Ei ole vehnähöttöä tai upporasvassa paistettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän osa hampurilaisesta paistetaan upporasvassa?
Waude ap.
Kunpa viitsisin itse tehdä samoin.
On varmasti tosi herkkua, kadehdin toimeliaisuuttasi, mutta arvostan sitä.
Majoneesin voi myös tehdä itse. Grillaa pihvit ja ananasta. Kaikki nuo raaka-aineet on pieninä määrinä sellaisia että ihminen tarvitsee niitä. Ihan terveellistä jos et nyt joka sunnuntai syö. Ei ole niinkään e-koodeja.
En tiedä terveellisyydestä, mutta ainakin ovat suurta herkkua.
Kyllä maistuisi meilläkin, kun vaan joku vaan viitsisi nähdä noin paljon vaivaa.
Voi että, nyt alkoi tehdä mieli itseleivottuja sämpylöitä.
Ehkä teenkin huomenna, saunan jälkeiseksi iltapalaksi
Mulla taas alkoi haluttaa oma tekemiä jauhelihapihvejä.
Taidan ostaa huomenna punajuuria ja jauhelihaa ja valmistaa Lindströmin pihvejä, perunoita ja vihersalaattia päivälliseksi.
Oliko jauhen lihaa? Se on terveellistä
Ihan mikä tahansa on parempi kuin mcdonaldsilla, ei tuo nyt kummoinen kehu ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttelijat voivat vapaasti tulla kertomaan ketjuun, mikä hampurilaisen osa uppopaistetaan.
Tökki toi uunissa paistettu pihvi. Pannulla se kuuluu paistaa, sekä majoneesi.
Zinc
Net olisin jättänyt vex / muuttanut reseptiä ..
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas alkoi haluttaa oma tekemiä jauhelihapihvejä.
Taidan ostaa huomenna punajuuria ja jauhelihaa ja valmistaa Lindströmin pihvejä, perunoita ja vihersalaattia päivälliseksi.
Ei hoono
Zinc
Täytyy laittaa muistilistalle, en olekaan pariin vuoteen tehnyt noita ..
Vierailija kirjoitti:
Oliko jauhen lihaa? Se on terveellistä
Mutta ainoastaan kunnolla pestynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttelijat voivat vapaasti tulla kertomaan ketjuun, mikä hampurilaisen osa uppopaistetaan.
En alapeukuttanut, mutta hampurilaisen osista paistetaan upporasvassa ne leivitetyt sipulirenkaat.
En kyllä itse ole burgeriini koskaan sellaista laittanut, mutta teoriassa niin saattaisi käydä.
Että paistoit sämpylät ja uunissa sitten teit jauhelihapihvit?
Minusta jauhe(n)lihaan tulee uunissa vähän sellainen murekemainen maku ja rakenne, ei siinä mitään, omana ruokalajinaan se on vaikka muussin kanssa oikeen maukasta.
Hampurilaiseen ensisijaisesti grillaan pihvit hiiligrillillä, toissijaisesti kaasugrillillä ja jos ei näitä niin paistinpannulla. Niihin pitää saada sitä paistopintaa. Ja juustosiivu sitten viimesen kääntämisen jälkeen päälle osittain sulamaan.
Sämpylät sen sijaan minusta tulee uunissa oikeen maukkaat, en ole koskaan itse koittanut niitä paistaa pannulla.
Hampparihan on melko terveellinen ruokakokonaisuus, jossei sitä uita kaikenlaisissa soosseissa. Tuoretta lihaa, tuoreita kasviksia (salaatti, tomaattia, sipulia) ja sitten se sämpylä nyt tietty on vaaleeta viljaa yleensä. Mutta ei tuo kokonaisuus siis lainkaan pahimmasta päästä ole.
Jos sitten ymppää mukaan majoneesit ja juustokastikeranut, niin asia mutkistuu.
Evvvk