Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Anna Puu osaa ruotsia?

Vierailija
11.09.2020 |

Meni maku. Pisteet Juha Tapiolle, joka reippaasti puhui, vaikka ei ihan täysin osannutkaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hänen ei ole varmaan aikoihin tarvinnut ruotsia puhua, joten siksi. En minäkään osaa enää yhtään ruotsia, vaikka koulussa arvosana oli 10. En osaa varmaan enää edes perusteita, en ole tarvinnut kieltä missään, en edes vaikka työskentelen ihmisten parissa. Englantia sen sijaan tuntuu tarvitsevan nykyään oikeastaan lähes joka paikassa.

Vierailija
2/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Träd?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas mietin välillä eikö nuo ruotsinkieliset kilpailijat todella osaa suomea? Kyllähän sitä koulussa opetetaan.

Vierailija
4/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on Itä-Suomesta ja asunut ulkomaillakin (ei Ruotsissa)?

Vierailija
5/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi osta ruotsia, jos ei sitä tarvitse missään? 

Vierailija
6/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin välillä eikö nuo ruotsinkieliset kilpailijat todella osaa suomea? Kyllähän sitä koulussa opetetaan.

Eivät halua osata, koska ovat bättre folkea. 

Vierailija
7/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on Itä-Suomesta ja asunut ulkomaillakin (ei Ruotsissa)?[/quote

No Itä-Suomessa ei ainakaan ruotsia puhuta. Tuskin hirveästi englantiakaan. Suomea siellä puhutaan.

Vierailija
8/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on Itä-Suomesta ja asunut ulkomaillakin (ei Ruotsissa)?[/quote

No Itä-Suomessa ei ainakaan ruotsia puhuta. Tuskin hirveästi englantiakaan. Suomea siellä puhutaan.

Siksipä ruotsin kanssa voi olla epävarma

Vierailija
9/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ruotista aikanaan E:n. Mutta piti mennä tukikurssille kertaamaan alkeita, kun nyt yli 20 vuotta myöhemmin aloitin AMK-opinnot. En muistanut juuri mitään ruotisista. 

Vierailija
10/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? En minäkään puhu sanaakaan ruotsia töissä vaikka olen töissä ruotsalaisessa firmassa. Itsepä palkkasivat ja enkulla mennään mikä onkin mulla vahva.

Vierailija
11/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin ruotista aikanaan E:n. Mutta piti mennä tukikurssille kertaamaan alkeita, kun nyt yli 20 vuotta myöhemmin aloitin AMK-opinnot. En muistanut juuri mitään ruotisista. 

Ja suomeakin minun olisi näköjään hyvä mennä kertaamaan :D 

Vierailija
12/12 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ruotsia, koska en ole tarvinnut sitä missään. Tottakai kieli ruostuu jos sitä ei käytä eikä tarvitse missään. Työnantajani ei myöskään vaadi ruotsin kielen taitoa. Lisäksi ruotsinkieliset puhuvat minulle automaattisesti suomen kieltä, eivät edes yritä ruotsilla. Jos joku taas ei osaa suomea enkä minä ruotsia, niin juuri niitä tilanteita varten on olemassa kaikkien yhteinen kieli: ihana englanti. Elekielelläkin pärjää pitkälle.