Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaan neuvoja kuluttajansuojaan liittyen

Vierailija
11.09.2020 |

Heippa! Miten toimia seuraavassa tilanteessa? Akatuksia, neuvoja? 🤗

Olen muutamaan otteeseen ostanut solariumiin 10 kerran kortin, joka on parturikampaamon yhteydessä. Paikkaa pyörittää yksityisyrittäjä. Olen käynyt siellä myös useamman kerran kampaajalla muutaman vuoden aikana. Myös lasteni hiukset olen leikkauttanut samassa paikassa.

Eilen ja tänään kävin solkussa työpäivän päätteeksi. Eilen paikalla ei ollut muita asiakkaita. Kaikki meni ihan tavallisesti, en muista kiinnittäneeni huomiota mihinkään erityiseen solariumin aikana. Olinkin ajatuksissani ja kuuntelin musiikkia. Laitoin puhdistusainepullon pöydälle puhdistettuani alustan, mutta se tipahti kädestäni jotenkin niin että pöytälamppu sen vieressä sammui. En uskaltanut alkaa kierittämään lamppua testatakseni sitä, kun ajattelin että se voi olla kuuma kun lamppu varmaan oli ollut pidempään päällä. Napsautin on/off-nappia muutaman kerran kokeillakseni jos lamppu menee päälle, mutta se ei mennyt. Niin mainitsin vielä asiasta tälle yrittäjälle lähtiessäni, hän sanoi että ei hätiä, hän katsoo lamppua sitten. Siis ei mitään hämminkiä.

Tänään menin uudestaan solariumiin, samaan huoneeseen kuin eilen. Olin saanut vaatteet pois, menin makaamaan alustalle ja maatessani kiinnitin huomiota rikkinäiseen muoviin yläpuolellani, about polven korkeudella. Niin että se solarium-lamppujen loiste tuli yhdestä kohdasta suoraan läpi. En tiedä onko sen muovin tarkoitus antaa mitään suojaa säteilyltä, mutta koska en tiennyt niin ajattelin että varmuuden vuoksi voisin vaihtaa huonetta ja solariumia. Ja samalla infota yrittäjää siitä, mitä olin huomannut. Hän oli juuri parturoimassa jotain asiakasta, kun kävin huikkaamassa asiasta. Hän tuli katsomaan solariumia ja kirosi moneen kertaan itsekseen. Sain mennä toiseen huoneeseen. Kun olin valmis, vähän reilut 20 minuuttia myöhemmin, oli tämä toinen asiakas lähtenyt ja yrittäjä alkoi syyttää minua, että olen rikkonut solariumin.

Jos olisin rikkonut jotain, olisin todellakin asiasta sanonut. Jos jotain olisi rikkoutunut noinkin pahasti, ei se millään voisi jäädä huomaamatta minulta. En keksi muuta kuin solarium oli ollut ennestään rikki ja se oli jäänyt minulta huomaamatta/rekisteröimättä. Tai sitten tässä välissä on tapahtunut jotain, mistä en ollut tietoinen. Yrittäjä oli vähän kiihtyneessä mielentilassa, sanoi että tämä tulee maksamaan hänelle noin 250 e ja minun pitäisi korvata se. Viikon aikana samaa solariumia ei ollut kuulemma käyttänyt lisäkseni kukaan muu. Hän sanoi myös, että ei voi tietenkään velvoittamaan minua maksamaan, jos en asiaa tunnusta. Mutta saan porttikiellon hänen solariumiin ja en ole tervetullut takaisin. Syytökset tuntuivat pahalta ja harmittavat vielä näin jälkeenpäinkin... :( Kun tiedän, etten ole solariumia rikkonut, tai jos olisin tuohon syyllinen niin olisin kyllä huomannut. Muutenkaan ei ole tapanani polvella lähteä avaamaan kantta lopuksi, vaan ihan nostamalla reunaa kädellä. Yrittäjä vielä syyllistävästi esitti teoriaansa kuinka olen rikkonut polvella solariumin, meni sinne itse makaamaan ja näytti minulle kuinka siinä on mielestään käynyt. :( Ymmärrän kyllä, että näin voi käydä, mutta näin en minä tehnyt, enkä ole mikään valehtelija.

Minulla on vielä 9 kertaa jäljellä 10 kerran kortista. Onko minulla oikeus saada siitä rahat takaisin tai kuluttajansuojaan vedoten käyttää korttini loppuun, kun siitä olen maksanutkin? Ei tee kyllä tämän jälkeen mieli käyttää hänen palveluitaan. Vaikka toisaalta ymmärrän asian hänenkin näkökulmansa, mutta en voi muuta sanoa kuin että minä se en ollut. Auttakaa. :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: Siis ajatuksia, ei akatuksia 😅

Vierailija
2/4 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laitoin puhdistusainepullon pöydälle puhdistettuani alustan, mutta se tipahti kädestäni jotenkin niin että pöytälamppu sen vieressä sammui."

Niin mitä tapahtui, kun lamppu sammui? Tässä on vähän selittelyn makua kieltämättä.. lamput hajoaa, huomaat yhtäkkiä rikkinäistä muovia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin kuin olis joku kosketushäiriö tai jotain. Eli lamppu, missä oli valot ja mikä on pöydällä samassa huoneessa missä solarium on. Tällä pöydällä on myös spray-pullot solkun puhdistamista varten. Kun puhdistusainepullo tippui sen lampun viereen mikä ehkä tärähdytti samaa pöytää, jossa pöytälamppu on. Mutta siis mitään ei tippunut tai lasia mennyt rikki tms. Ja mainitsin asiasta yrittäjälle lähtiessäni.

Vierailija
4/4 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun pöytälampusta sammui valo ja se ei mennyt nappulasta päälle.