Muut tulee uskomattoman helposti raskaaksi :(
Onko kellään samaa fiilistä? Kohta puoli vuotta ollaan (tosin puolivillaisesti) yritetty, ilman tulosta.
Olen 29, ja aina jotenkin kuvittelin että tulisin helposti raskaaksi, nyt aikamoinen epäusko että näin ei olekaan. Nolottaa ihan. Monesti mietin että miettiiköhän mies jonkun "paremman" naisen hankkimista, vaikka tietenkään ei tiedä missä "vika" oikeasti on.
Vähän vaan piti purkaa tuntoja, onko kellään muulla tunnetta että on jotenkin vajavainen ja huono?
Kommentit (34)
Meillä kesti ekan yrittämisessä 1,5 vuotta ja tää toka sai alkunsa ekasta kerrasta.
Nyt olen seurannut tässä ja viimekuussa ovista. En syö mitään lääkkeitä ja olen perusterve.. Kun tulit ekasta kierrosta raskaaksi niin yrititko esim ajoittaa ovista?
Tulin ekasta ovikseen osuneesta yhdynnästä raskaaksi. Nyt seitsemännellä kuulla raskaana karmeissa liitoskivuissa hävettää valittaa, kun tietää mitä monet olisi valmiita maksamaan päästäkseen tähän.
tasan ei käy onnen lahjat.
tsempit yritykseen!
Mä tulin raskaaksi kun seurustelin poikaystäväni kanssa kaksi viikkoa (hän jätti minut). Luultavasti tulin raskaaksi ensimmäisestä kerrasta, mutta raskaus ei kyllä ollut suunniteltu.
Otti hän minut kyllä takaisin kun kerroin raskaudesta, vaikka olin kyllä ihan valmistautunut yksinhuoltajuuteen.
Kyllä, ajoitimme ovikseen ja harrastimme oviksen aikoihin seksiä joka toinen päivä! Lisäksi join greippimehua (foolihapon takia) n. litran päivässä. Nopeesti siihen tottui, vaikka tuntui, etten saanut sitä aluksi edes lasillista alas. Tämän greippimehu vinkin sain ennen kuin aloimme yrittämään lasta, en tiedä onko sillä oikeesti ollut mitään vaikutusta..
En tiedä vaikuttavatko nämä, mutta en polta, en käytä alkoholia eikä miehenikään tee kumpaakaan. Lisäksi en ole koskaan käyttänyt hormonaalist ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:59"]
Tulin ekasta ovikseen osuneesta yhdynnästä raskaaksi. Nyt seitsemännellä kuulla raskaana karmeissa liitoskivuissa hävettää valittaa, kun tietää mitä monet olisi valmiita maksamaan päästäkseen tähän.
tasan ei käy onnen lahjat.
tsempit yritykseen!
[/quote]
Jee, kolme alapeukkua 10 minuutissa???
anteeksi, että raskauduin helposti. Anteeksi, että en haluaisi valittaa kivuista, kun monelle ystävälleni raskautuminen on ollut vaikeaa. Anteeksi, että vilpittömin mielin toivotin aloittajalle tsemppiä yritykseen.
tää on niiiiiiiin outo foorumi.
Ei kolmekymppisenä tulla raskaaksi yhtä helposti kuin kaksikymppisenä.
Asiaan liittyy myös julkisuusharhaa. Harva toitottaa kahvipöytäkeskustelussa että on yrittänyt vuoden tulla raskaaksi, hän puhuu raskaudesta vasta sitten kun tulee raskaaksi.
Totta.. mutta jotenkin ihmetyttää kun näiden nettikeskusteluidenkin perusteella (kuten tässäkin ketjussa näemme ;) ) useimmat ovat tulleet siitä ekasta, tai tokasta kerrasta.. ellei sitten ihan ajatuksesta.
Mutta huh huh.. onko se tosiaan näin että 30 v alkaa kolkutella ovella jo näin konkreettisesti...!
Totta.. mutta jotenkin ihmetyttää kun näiden nettikeskusteluidenkin perusteella (kuten tässäkin ketjussa näemme ;) ) useimmat ovat tulleet siitä ekasta, tai tokasta kerrasta.. ellei sitten ihan ajatuksesta.
Mutta huh huh.. onko se tosiaan näin että 30 v alkaa kolkutella ovella jo näin konkreettisesti...!
32v. Ekasta yrityksestä. Ei sekään mahdotonta ole.
En tiiä onko tästä sulle varsinaisesti apua mutta kerron silti oman kokemukseni. Olin melkein kymmenen vuoden ajan suhteessa kahden miehen kanssa (ei samanaikaisesti, avoliittoja molemmat) ilman minkäänlaista ehkäisyä, haave lapsesta hiljaa hiipuen. Nyt kuvioissa uusi mies: laakista raskaana. Liekö kyse yhteensopivuudesta vs. sopimattomuudesta vai mistä, mutta näin mulle kävi. Nyt 37 ja esikoinen kohta valmis maailmaan. Onkohan kellään muilla vastaavia kokemuksia?
No 28 v. tulin raskaaksi 10 kk yrityksen jälkeen (aktiivista se yritys oli). Toista lasta yritettiin 1,5 v. ja 31 v. olin, kun tulin raskaaksi. Oli kovin aktiivista ja epätoivoistakin. Olin toivonut tulevani nopeammin raskaaksi ja viimeistään vuoden yrityksellä. On tosi pitkä aika odottaa raskautumista. Lopulta hakeuduimme lapsettomuusklinikalle ja kierron kartoittamisen aikana tulinkin raskaaksi. Onneksi!
Puoli vuotta yritystä on lyhyt aika vielä ja toivottavasti pian onnistuu. Mutta onhan se hämmästys ja epäusko, kun ei olekaan raskaana heti, kun jättää ottamatta pillerit. Kun on niin sisäänrakennettuna aiemmin se raskauden pelko ja pienestä unohduksesta.
Mekin yritettiin "puolivirallisesti" puolisen vuotta. Seitsemännellä yrityskerralla tulin raskaaksi. Olin tuolloin 24 vuotias. Ehdin itsekin jo miettiä, onko minussa jotakin vikaa, kun ei plussaa kuulu. Lopulta kun plussasin, niin jostain syystä minusta tuntui, että vastahan sitä alettiin yrittämään. Tsemppiä ap:lle! :)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:34"]
Ei kolmekymppisenä tulla raskaaksi yhtä helposti kuin kaksikymppisenä.
Asiaan liittyy myös julkisuusharhaa. Harva toitottaa kahvipöytäkeskustelussa että on yrittänyt vuoden tulla raskaaksi, hän puhuu raskaudesta vasta sitten kun tulee raskaaksi.
[/quote]
No jaa. Mä kerroin tuolla ylempänä, että ensimmäistä lasta yritettiin 1,5 vuotta (alle kolmikymppisenä) ja nyt 33-vuotiaana tulin ensimmäisestä kerrasta raskaaksi. Ja eikös se vähän aikaa sitten julkistetun tutkimuksen mukaan naisen hedelmällisyys saavuttaa huippunsa 30-vuotiaana.
13
Jostain syystä minulla on sama fiilis :D Tai uskon, että ihmisten yhteensopivuudella on suuri merkitys esim raskautumiseen. Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, onko muilla samoja kokemuksia ennenkö lähden itse "testaamaan vesiä" ;)
Onhan noita tapauksia esim nicole kidman ja tom cruise joille ei yhdessä natsannut mutta muiden kanssa kyllä..
Mä olen tullut kaksi kertaa raskaaksi kertalaakista. 32v ja 38v. Tästä ei kuitenkaan sovi riemuiten puhua edes lähimmälle ystäväpiirille, sen verran katkeruutta se tuntuu herättävän. Eikä siinä mitään, onhan se ihan ymmärrettävää, mutta ei minun raskauteni ole aiheuttanut kenellekään keskenmenoja, eikä ole keneltäkään muulta pois.
Ei se niin helppoa kaikilla ole, meillä kesti esikoisen yritys 5 vuotta ja lapsettomuushoidoilla hänet ja sisaruksensa lopulta saimme. Edelleen tulen surulliseksi kun luen miten toiset tulevat heti raskaaksi. Vuosien lapsettomuushoidot jättävät kyllä jälkensä :(
vasta kun olette vuoden yrittäneet niin kannattaa huolestua.
Minä olin 19 kun aloimme yrittää esikoista. Reilu vuosi siinä meni.
Enkä ole ikinä edes syönyt esim. e-pillereitä eli ei voinut olla mitään niistäkään johtuvaa häiriötä .
kaikilla ei vaan heti nappaa! oma äitinikin sanoi, että hänkin on aina monta kiertoa odotellut ennen plussaa
Esikoista meillä tehtiin 2v. Olin 24 kun aloitettiin ja 26 kun raskaaksi tulin. Toinen sai alkunsa n. 8kk esikoisen syntymästä vaikka oli kierukka. Ehkä ensimmäinen raskaus sai paikat "toimimaan paremmin", tiedä häntä..
Itse tulin ensimmisestä yrityksestä raskaaksi, joten en voi tietää miltä susta tuntuu :( Uskon kuitenkin, ettei kivalta :(
Tikutatko ovista? Syötkö jotain lääkkeitä?