Pyöräilijä, soita kelloa
Jo muutama metri ennen ja hidasta vauhtia. Ei jalankulkija suutu.
Sinä pimuli joka sanoit ettei ole kelloa, se on erittäin helppo asentaa. Tarvit vain ruuvarin. Myös lamput on helppo laittaa samalla.
Kommentit (13)
Kokemukseni mukaan jonkinlainen äänimerkki pitää koirankävelyttäjän kohdalla tehdä jo hyvin kaukaa, ettei elukka saa kohtausta ja lähes hyökkää kimppuun. Mikään pari/muutama metriä ei todellakaan riitä.
olen testannut ja paras äänimerkki on vinkuva etujarru
En soita. Tahallani ajan sentin päästä ohi katkerana kun tukit tien. Mieluummin huudan "latua s@*tana!".
No kun soittokello saattaa lisätä pyörän painoa jopa parikymmentä grammaa ja ilmanvastuskin lisääntyy, tulee 30km lenkillä monta sekunnin kymmenystä takkiin.
Mutta älä soita kelloa jalkakäytävällä vaan taluta pyörääsi.
Sama toive. En kuule pyörän lähestymistä takaa, jos on vähänkin muuta liikenteen ääntä. Koira on pitkässä fleksissä ja saattaa olla jopa vastakkaisella puolella jalkakäytävää kuin minä. Tänään viimeksi pyöräilijä ohitti pahasti. Koira on fiksu eikä hyökkäile pyöräilijöitä kohti, mutta eläin se vain on ja minun pitäisi pystyä vastaamaan meidän molempien turvallisuudesta liikenteessä.
En myöskään halua, että pyöräilijä ajaa fleksiin ja kaatuu vauhdissa.
Mitä se auttaa kun kaikilla on kuulokkeet korvilla?
Jalkarattaisiin pitäisi saada pakolliset päristimet niin kuulisin niiden tulevan.
Minun takana ei tavitse kilkutella. Ottaa päähän kun kulkee kävelytien reunaa suoraan eteenpäin ja takaa tuleva pyörä kilkuttelee teatraalisesti. Ojaanko pitää hypätä alta vai mikä idea siinä on.
Ihmiset ovat niiiiiiiiiiiin itsekkäitä nykyään. Kukaan ei osaa oikein kulkea tuolla oikein. Hulluja pyöräilijöitä riittää, ajavat mummot kumoon ja lapset vauhdillaan, kävelijät toikkaroivat miten sattuu. Kaikkien pitäisi ymmärtää että täytyy ottaa kanssaihmiset huomioon kulkee sitten pyörällä tai kävellen. Minua ärsyttää tämä suomalainen itsekkyys, vastaavaan en ole törmännyt Suomen rajojen ulkopuolella ja olen matkustanut todella paljon elämässäni. Suomalaiset ovat itsekkäitä juntteja.
Ou jee! Mulla oli hyvä vauhti alamäessä ja edessä jyrkkä ylämäki metsätiellä. Edessäni oli pariskunta kävelemässä. Voi että rinkutin kelloa koko alamäen ajan ja olisin ohittanut oikealta (eikös kävelijät kuulu kävellä vasenta reunaa?), niin eikös nämä kohdatessa sännänneet toinen oikealle ja toinen vasemmalle, minä jarrut kirskuen en saanut täysin pysähtymään ja mummo meni kumoon.
Pysähdyin tietysti ja pyysin anteeksi ja kysyin tarvitaanko apua. No ei tarvittu, mutta papparainen kimittämään, kuinka kuuluu ohittaa vasemmalta... ei olisi sekään auttanut, kun molemmat säntäilivät toinen oikealle ja toinen vasemmalle. Voisivat hankkia kuulolaitteen.
Parhaiten saa tietä jos huutaa "ketjut irtos, miten tää pysäytetään" ja heilutat rattia samalla.
Maantiepyöräetikettiin ei sovi soittokello.
-spandexhipsteri-