Kysymys korkeasta verenpaineesta.
Mittasin äsken verenpaineen monen vuoden jälkeen. Tulos oli:
162/87
Ja
162/86
Vaikka olen syönyt monta vuotta lääkkeitä verenpainetautiin, niin nyt verenpaine on noin korkea. Miksiköhän?
Kommentit (25)
Geenit, ylipaino ja huonot elintavat.
Paha. Elintapojen muutos edessä Kuinka vanha olet?
Suolaa vähemmälle
Nuku paremmin
Älä syö lakuja tai salmiakkia
Kahvi vähemmälle
Meditoi
Muuten voit saada aivo- tai sydäninfarktin. Sen voi saada nuorempikin ihminen.
Sitä vaan ihmettelen, että syöt verenpainelääkkeitä, mutta pidät mittaamisessa vuosien taukoa??
Vastaanotolle puhumaan lääkityksen muutoksesta.
Hei, hyvä kun muistutit, pitää mitata verenpainetta, alkuvuodesta viimeeksi...
Ikä on 64 ja mittaamisen jälkeen ihmettelen myös miksi niin pitkä tauko mittaamisešsa on ollut.
Noin 20 kiloa on alipainoa.
Moneen vuoteen ei ole saanut nukuttua kunnolla vaan todella huonosti.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ikä on 64 ja mittaamisen jälkeen ihmettelen myös miksi niin pitkä tauko mittaamisešsa on ollut.
Noin 20 kiloa on alipainoa.
Moneen vuoteen ei ole saanut nukuttua kunnolla vaan todella huonosti.Ap.
No siinäpä se taisi tulla.
Olen huomannut, että verenpaine vaihtelee päivä kulun mukaan. Kun teen seurantaa, otan ensimmäisen mittauksen heti herättyäni ennen lääkkeen ottamista. Sitten kolme mittausta päivän mittaan. Seuranta lääkäriä varten tehdään 5 päivän ajan. Ihmettelen, jos sinulta ei ole sitä pyydetty.
Minulla on vihko, jossa on nyt 2 vuoden mittauksia. Niistä luvuista näkee itsekin, minne ollaan menossa. Ja helppo ottaa mukaan lääkärikäynnillä. Teen yhden päivän seurannan noin kerran kuukaudessa.
joo,voi olla että sulla on joku paikka kipeänä,silloin nousee verenpainekin. Nimim kokemusta on. Lääkkeet ei välttämättä auta. Esim ite kaaduin niin paineet oli 220/110 ja hoitsu sanoi että juuri sen trauman takia on korkeat. No tulihan ne alas sitte.
Otan tästä erehdyksestä opiksi ja mittaan tästä lähtien kerran viikossa.
Ja menen ensi viikolla lääkäriin puhumaan asiasta, koska pelottaa noin korkea verenpaine.
Ihmetyttää vain miten se noin korkea nyt on, syy siihen.
Ehkä syy on se, että on ollut äärettömän tressaantunut jo monta vuotta.
Ap.
Ja lapseni kuoli kaksi vuotta sitten.
Ap.
Mietin pitäisikö ottaa yötä vasten ylimääränen verenpainelääke pilleri?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitäisikö ottaa yötä vasten ylimääränen verenpainelääke pilleri?
Ap.
Älä ota. Mittaa ennen nukkumaanmenoa ja heti herättyä. Jos aamupaine on isompi, voi kertoa uniapneasta.
Mulla on ollut verenpaine vuosia 125/85 ja lääkkeet luonnollisesti tähän. Sain pitkän tajuttomuuskohtauksen ja paineet oli tunteja 102/66, mistähän se johtui, lääkäri ei löytänyt syytä.
Toihan on vielä hyvä.140/80 ollut mulla raja ja siihen on vielä pääsemistä .Vielä keikutaan en tiedä kuinka kauan.
Sori katoin yläpaineen väärin mutta alapaine on kuulemma vaarallisempi.
Mittasitko oikein?