Saikulle ennen äitiyslomaa - milloin jäit?
Jos jouduit jäämään saikulle ennen äitiyslomaa, montako viikkoa ennen jäit ja mikä oli päällimmäinen syy?
Kommentit (20)
Rv19 jäin kovien liitoskipujen vuoksi 2 viikoksi. Kivut jatkuivat ja saikkua jatkettiin neljä viikkoa lisää. Nyt menossa rv 25+4 ja tänään pamahti jälleen neljä viikkoa entisen putken jatkoksi, nyt syynä liitoskipujen lisäksi ennenaikaiset supistukset. Lääkäri oli jo nyt sitä mieltä, että kunhan tämä saikkupätkä loppuu, sairaslomaa jatketaan äitiysloman alkuun saakka. Joo-o, pää vain ei tahdo kestää kuukausien sairaslomalla oloa mutta minkäs teet :(
Jäin reilua kuukautta ennen äippäloman alkua tai kävin välissä vielä pari päivää töissä, sitten jäin lopullisesti. Syynä supistukset, kivuliaat siis. Poju syntyikin sitten jo silloin kun varsinainen äippäloma alkoi eli kuukautta ennen la:a
Jäin raskausviikolla 24 supistelun takia.
kolme viikkoa ennen varhaistettua äitiyslomaa jäin, syy selkäkivut ja supistelu, en vian enää kyennyt tekemään fyysistä työtä 8h päivässä...
Rv24, järkyttävät liitoskivut, hoitoala.
Rv 26 ja liitoskivut from hell, hoitoalalla minäkin. Ei voinut kävellä, istua eikä edes maata, kivut kesti 24/7 loppuun saakka. Tiedänpähän miltä tuntuu kroonisesta kipupotilaasta :/
Eka kerran raskausviikolla 20, pari viikkoa sairaslomalla ja takaisin töihin. Lopullisesti raskausviikolla 24. Ensisijaisena syynä raskausajan issias ja työ, jossa piti nostella/kantaa tavaroita (ja pomon joustamattomuus, eli työtehtäviä ei voinut sovitella). Nostelu ja kova kipu aiheutti myös kivuliaita supistuksia.
Rv24-25 ja synnärin sisätautilääkärin komennosta. Krooninen verenpainetautini oli syynä.
Jäin omasta pyynnöstä jo tammikuussa kun laskettu aika oli vasta huhtikuun puolessa välissä. Kova stressi oli ja jouduin kyllä vaatimaan lomaa, mutta sain sen lopulta. Täysi palkka tuli koko ajalta, kunta-alalla kuin olen. Jos vähänkin. Tympii, olet oikeutettu jäämään. Ajattele vain itseäsi ja maha- asukkia!
Tämän takia naisia ei kannata palkata.
1. raskaus muistaakseni rv 26
4. noin viikolla 22
5. noin viikolla 22
Kovat supistukset ja kivut.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:56"]
Tämän takia naisia ei kannata palkata.
[/quote]
Tämän takia sinua ei olisi tavinnut edes kantaa 9kk.
2vkoa olin saikulla ennen ä-loman alkua. Syy selkä- ja lantiokivut. kaksosraskaus olisi ollut lääkärin mielestä syy jäädä töistä jo aikaisemminkin pois, mutta kun olo oli kohtuullinen (vauvoilla kaikki ok, ei supisteluita) sinne asti, en nähnyt mitään syytä saikkuilulle.
No nyt olen ollut saikulla melkeen kolme viikkoa, rv16 alken. Syynä voimakas ahdistuneisuushäiriö sekä traumaperäinen stressi. Kokeilin eilen palata töihin, mutten kyennyt montaa tuntia olemaan. En tiedä palautuuko työkykyni ennen äitiysloman alkua. Viikko kerrallaan noi on nyt mulle sairaalajakson jälkeen kirjoittaneet lomaa.
Rv 39+2, vauva syntyi seuraavana päivänä. Olen tutkija.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:13"]
Rv 39+2, vauva syntyi seuraavana päivänä. Olen tutkija.
[/quote]
Miten kummassa voit kuvitella että jäit saikulle ennen äitiyslomaa, kun äippälomalle jäädään yleensä n. 1kk ennen laskettua..??
rv 26. Kaksosraskaus, supistuksia. Tod.näk. olisi laitettu ilman supistuksiakin, kun ennenaikaisen synnytyksen riski on suuri. Rv 28 jouduin vuodelepoon.
En muista montako viikkoa ennen, mutta la oli toukokuun alussa ja saikulle jäin joskus helmikuussa. Syynä oli se, että kohdunkaula oli lyhentynyt ja kohdunsuu aavistuksen auennut. Sain määräyksen välttää kaikkea ponnistamista. Työni on pääsääntöisesti juuri fyysistä ponnistelua ja kyykistelyä, joten ei auttanut muu kuin sanoa pomolle, että hommaa kahden tunnin varoitusajalla minulle pitkäaikaisen sijaisen.