Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä jotain KirkkoSiskolta?

29.10.2013 |

Hei kaikki!

Olen tässä palstalla pörrännyt parisen vuotta enimmäkseen vastailemassa viesteihin, mutta en taida olla pitkään aikaan tarjonnut suoraan mahdollisuutta kysyä jotain minulta.
Enhän minä kaikkeen osaa vastata, mutta se ei toki kysymistä estä :)

Yritän parhaani.

Mukavaa päivää joka tapauksessa jokaiselle!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin olevinasi täydellinen, että inhoittaa.

Vierailija
2/34 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:26"]Olet niin olevinasi täydellinen, että inhoittaa.[/quote]

Minä taas olen saanut ihan toisenlaisen kuvan Kirkkosiskosta. Mielestäni on hyvä, että näin "tulee seurakuntalaisten lähelle". Jos jotain kirkolliset asiat ahdistaa, pystyy hän hyvin jättämään Kirkkosiskon viestit lukematta, kun ne aina ovat nimimerkillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko siihen, että Jeesus on kuollut puolestasi ristillä sinun syntiesi takia?

Vierailija
4/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko rukoilla puolestani, olen vähitellen tissuttelemalla alkoholisoitunut, ahdistus, syylisyys ja häpeä on hirveä.

5/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 2

Uskon, että usko on suuri, järkeäni ja ymmärrystäni suurempi salaisuus. Kirkon uskontunnustuksessa sanoitetaan tämä osuus tavalla, johon haluan liittyä. Uskon, että Jeesuksessa toteutui jotain sellaista johon ihminen ei itse kykene. Armahdusta, nähdyksi tulemista, puolustetuksi tulemista.

Mitä itse ajattlet kysymästäsi asiasta?

Vierailija
6/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSiskosta tulee mieleen joku Putoushahmo :) Eli nimi on vähän hassu, mutta mukavaa kun olet täällä tuomassa järjenääntä ja empaattisuutta palstalle.

Ei kysyttävää kiitos.

7/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 3.

Totta kai kannan murheesi rukouksessa eteenpäin.
Sen lisäksi toivon, että arvostat itseäsi niin paljon, että ryhdyt toimiin hakeaksesi apua alkoholismiin. Riippuvuussairaus  estää ihmistä olemasta vapaa, oma itsensä, se, joksi sinut on tarkoitettu.  Hoitoon hakeutuminen vaatii isoa myöntämistä, että tissuttelu on livennyt käsistä ja että tarvitsee apua. Ehkä myönsit sen juuri ja ehkä paranemisesi alkoi tästä? Toivon kaikkea hyvää matkallesi toipumiseen.

8/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitoselle.

Kiva kommentti, kiitos.
Nyt olisi kyllä niin herkullista pyytää sua keksimään mulle uusi nikki :) Millaista ehdottaisit?

Vierailija
9/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän itseäni ja tunnen itseni huonoksi, huonommaksi kuin muut. En ole menestynyt millään saralla. En ole kaunis enkä rohkea. Mikä avuksi?

Vierailija
10/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilisitko puolestani, että löytäisin taas seurakuntayhteyden. Nyt sellainen on kahdoksissa.

Vierailija
11/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tietää oliko muinaisilla pakanoilla jo kolmiyhteinen jumala kuten kristikunnalla nyt on?

Vierailija
12/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="KirkkoSisko" time="29.10.2013 klo 13:00"]

Numerolle 2

Uskon, että usko on suuri, järkeäni ja ymmärrystäni suurempi salaisuus. Kirkon uskontunnustuksessa sanoitetaan tämä osuus tavalla, johon haluan liittyä. Uskon, että Jeesuksessa toteutui jotain sellaista johon ihminen ei itse kykene. Armahdusta, nähdyksi tulemista, puolustetuksi tulemista.

Mitä itse ajattlet kysymästäsi asiasta?

[/quote]

Et siis vastannut suoraan. Mietin vain, kuinka moni kirkon työntekijöistä uskoo Raamatun olevan totta. Raamatun, joka on kristinuskon ylin auktoriteetti. En voi käsittää miten maallistunut kirkko on Suomessa. Voidaan opettaa mitä vain, jopa aivan täysin Raamatun vastaisia oppeja. Ja kun joku erehtyy sanomaan jotain Raamattuun vedoten, erotetaan kirkosta ja syljetään naamaan.

Itse erosin kirkosta juuri sen takia, että saman seurakunnan sisällä papit saarnasivat täysin päinvastaisia asioita. Puhuttiin niitä näitä, ympäripyöreitä lauseita, sitä, mitä kansa halusi kuulla, eikä sitä, mitä Jeesus on opettanut.

Olen löytänyt hengellisen kodin muualta. Uskon Jeesuksen kuolleen syntieni takia, koko maailman syntien. Uskon Raamatun erehtymättömyyteen.

Hermostun tästä asiasta herkästi, koska olisin todellakin toivonut voivani jäädä kirkkoon. Olisin halunnut voida uskoa Jumalaan ja Jeesukseen ja uskoa Raamattuun, mutten sitä kotiseurakunnassani voinut tehdä.

Vierailija
13/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSiskohan on just paras nimimerkki :) Eikä vähiten siksi että kuulostaa Putous-hahmolta :)

14/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksikolle

Voi miten surullista luettavaa. MInulle tulee mieleen, että häpeä johtuu siitä, että et ole saanut sitä arvostusta ja hyväksyntää mikä sinulle kuuluu. 
Jos huonommuudentunteesi on noin voimakasta, uskoisin, että hyötyisit hyväksyvästä keskustelumahdollisuudesta. Jossa saisit käydä läpi tunteitasi ja tarpeitasi mutta myös oppisit huomaamaan, millä tavalla juuri sinä olet upea ja riittävän hyvä ihminen ja olemaan vertaamatta itseäsi 'menestyneisiin'.
Veikkaan, että olet hyväntahtoinen etkä alista muita. Jos ne ovat hyviä piirteitäsi, vaihtaisitko ne esim koppavuuteen? Tuskin.

Löydä oma kauneutesi ja rohkeutesi.

Keskusteluapua voit hakea tietenkin terapiasta, mutta myös kirkon diakoniatyöntekijöitten, oppilaitospappien, työpaikkapappien jne kanssa voi käydä luottamuksellisia, voimaannuttavia keskusteluja varaamalla ajan.

Toivon sinulle voimaa ja varjelusta matkallesi kohti itsesi hyväksyntää.

Vierailija
15/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="KirkkoSisko" time="29.10.2013 klo 13:16"]

Kahdeksikolle

Voi miten surullista luettavaa. MInulle tulee mieleen, että häpeä johtuu siitä, että et ole saanut sitä arvostusta ja hyväksyntää mikä sinulle kuuluu. 
Jos huonommuudentunteesi on noin voimakasta, uskoisin, että hyötyisit hyväksyvästä keskustelumahdollisuudesta. Jossa saisit käydä läpi tunteitasi ja tarpeitasi mutta myös oppisit huomaamaan, millä tavalla juuri sinä olet upea ja riittävän hyvä ihminen ja olemaan vertaamatta itseäsi 'menestyneisiin'.
Veikkaan, että olet hyväntahtoinen etkä alista muita. Jos ne ovat hyviä piirteitäsi, vaihtaisitko ne esim koppavuuteen? Tuskin.

Löydä oma kauneutesi ja rohkeutesi.

Keskusteluapua voit hakea tietenkin terapiasta, mutta myös kirkon diakoniatyöntekijöitten, oppilaitospappien, työpaikkapappien jne kanssa voi käydä luottamuksellisia, voimaannuttavia keskusteluja varaamalla ajan.

Toivon sinulle voimaa ja varjelusta matkallesi kohti itsesi hyväksyntää.

[/quote]

kiitos sanoistasi.

16/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, numero 9. Toki voin rukoilla ja sen teenkin, mutta sen lisäksi kysyisin, miksi yhteys on katkennut. Mitä on tapahtunut? Onko tullut jotain henkilö- ja ihmissuhdetason kahnausta? Vai oletko kenties vaikkapa muuttanut toiselle paikkakunnalle ja kynnys osallistua toimintaan on liian korkea?

Seurakuntayhteyttä voi kokea myös somessa.
Kirkolla on oma fb sivu. https://www.facebook.com/kirkkosuomessa, lisäksi monilla seurakunnilla on omat sivut.
Kirkko toimii myös twitterissä, ei kaikki seurakunnat mutta usea. Lisäksi jos tykkää blogeista voi lukea vaikkapa Lilyssä Oisko tulta -blogia.

Näiden lisäksi toivotan sinulle rohkeutta osallistua semmoiseen tilaisuuteen joka sinulle tuntuu kiinnostavalta. Sen ei tarvitse olla oma seurakunta, myös muiden srk toimintaan voi osallistua. Esimerkiks erilaisia teemamessuja  (Metallimessu, Popmessu, Dancemessu) toteutetaankin laajemmin yhteistyönä.

17/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympille.

Valitettavasti mun tiedot muinaisista pakanakansoista ja yleensäkin uskontohistoriasta on kovin vajavaiset. Arvelisin, että oppi kolmiyhteisestä jumalasta ei kuulunut pakanauskontoihin. Sorry, pettymys että vastaan näin. Sopiiko kysyä, miksi teema kiinnostaa sinua?

Vierailija
18/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Olen kotiäiti ja sairastan myös masennusta, yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä sekä sosiaalista fobiaa, itsetunto on olematon. Pelkään menettäväni lapseni, jos menen johonkin aa-ryhmään, tai muuten tuon alkoholismin esiin. Kuitenkaan en koskaan juo lasten hereillä ollessa, ja saan heidät huolehdittua. Veljeni (joka oli alkoholisti + sekakäyttäjä, lisäksi itsetuhoinen) parani pelkän rukouksen voimalla aikoinaan, siksi uskon että mullakin on toivoa! -3-

Vierailija
19/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="KirkkoSisko" time="29.10.2013 klo 13:20"]

Heippa, numero 9. Toki voin rukoilla ja sen teenkin, mutta sen lisäksi kysyisin, miksi yhteys on katkennut. Mitä on tapahtunut? Onko tullut jotain henkilö- ja ihmissuhdetason kahnausta? Vai oletko kenties vaikkapa muuttanut toiselle paikkakunnalle ja kynnys osallistua toimintaan on liian korkea?

Seurakuntayhteyttä voi kokea myös somessa.
Kirkolla on oma fb sivu. https://www.facebook.com/kirkkosuomessa, lisäksi monilla seurakunnilla on omat sivut.
Kirkko toimii myös twitterissä, ei kaikki seurakunnat mutta usea. Lisäksi jos tykkää blogeista voi lukea vaikkapa Lilyssä Oisko tulta -blogia.

Näiden lisäksi toivotan sinulle rohkeutta osallistua semmoiseen tilaisuuteen joka sinulle tuntuu kiinnostavalta. Sen ei tarvitse olla oma seurakunta, myös muiden srk toimintaan voi osallistua. Esimerkiks erilaisia teemamessuja  (Metallimessu, Popmessu, Dancemessu) toteutetaankin laajemmin yhteistyönä.

[/quote]

Toiminta, jossa aiemmin kävin, loppui, eikä oikein ole rohkeutta mennä mihinkään uuteen ja vieraaseen. Luulen, etten ole edes yksin tällaisten ajatusten kanssa.

20/34 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä, että olet pettynyt kirkkoon. Totta kai Raamattu on kristinuskon pyhä ja keskeinen kirja. Tulkinnat siitä vain vaihtelevat. Raamattu on syntynyt tuhansien vuosien aikana ja kaiken aikaa ihmiset ovat tulkinneet sitä eri tavoilla. Tässä mielestäni on hyviä vinkkejä Raamatun lukemiseen siten, että voi liittyä sen sanomaan. http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/85BAC0DC354EF981C22572F1003B31E5?OpenDocument&lang=FI