Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähetät työasioissa tylyjä meilejä ja jopa HUUDAT!?

Vierailija
29.10.2013 |

Hämmästyttää aina, kun aikuiset ihmiset laittaa tosi töykeitä viestejä työn puolesta. Näitä näkee aina tasaisin väliajoin.

Vaikka joutuisit arvostelemaan tai korjailemaan jonkun tekemisiä tms, niin sekin tulisi tehdä ihan nätisti sanomalla eikä tylysti, eikä varsinkaan HUUTAMALLA.

Ei mulla muuta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tälle palstalle ei varmaan kannata työnteko-ohjeita lähetellä, kun ei täällä taida kovin moni työelämässä olla. Kannattasko lähettää toiveet jonnekin työelämäpalstalle?

Vierailija
2/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa tässä mietin juuri äsken kun taas ties monennenko kerran sain asiakkaalta erittäin tylyn ja käskyttävän viestin kirjoitettuna isoilla kirjaimilla ja huutomerkit perään...ja oma työni on ihan yhteisesti sovitussa aikataulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vittua sä tarkotat? en mä ole sulle mitään viestejä lähettänyt. osaatko sä tyhmä edes käyttää sitä sähköpostiasi?

Vierailija
4/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasioissa on kohteliasta kirjoittaa lyhyesti ja selvästi. Sillä toisessa päässä olevalla ihmisellä menee muuten hirveästi aikaa hukkaan tavatessa teidän liirumlaarumeita ja ihmetellessä, että mikä tässä nyt oli se varsinainen viesti.

Koska töissä ei voi olla varma, milllainen sähköpostiohjelma toisessa päässä olijalla on, viesteissä ei kannata käyttää mitään hienoja muotoiluja, boldauksia tai kursiiveja. On todennäköisetä, että ne eivät näy vastaanottajalle ja pahimmassa tapauksessa ne sotkevat koko viestin sekavaksi kasaksi erikoismerkkin korvikkeita. Jos jotain asiaa täytyy korostaa tai johonkin yksityiskohtaan kiinnittää erikseen huomiota, se on viisainta tehdä isoilla kirjaimilla. Työsähköpostietiketti on siis eri kuin nettipalstaetiketti, eikä kapiteelien käytössä ole kyse huutamisesta, vaan huomion kiinnittämisestä yksityiskohtaan.

Vierailija
5/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se huutamista kun laittaa caps lockilla tekstiä, todella moukkamaista ja ärsyttävää.

Vierailija
6/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh mulla on kanssa yksi työkaveri joka vastaa aina tylysti ja joskus morkkaa asiakkaita(ni) tyhmiksi tms eikä kirosanatkaan ole vieraita. useimmiten koitan hoitaa asiat ilman häntä. joillain on vaan joskus huono päivä ihan joka päivä :D

itse en uskalla työsähköpostiin tai oikeastaan muuhunkaan postiin laittaa mitään haukkumisia tms jotka voivat myöhemmin tulla puremaan omaan nilkkaan - viesti kun lähtee senjälkeen elämään omaa elämäänsä ja se voidaan jälleenlähettää kelle vain. upsista.

..minkä kirjoitin, sen kirjoitin.

Vierailija
7/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun jonkun ap:n kuvaileman viestin saadessa alkaa lähinnä naurattaa, sillä joskus viestin sisältö on vaan ihan käsittämätön ja viesti antaa lähettäjästä sellaisen turhantärkeän kuvan. Useimmiten tähän vielä voi yhdistää sen, että viestin lähettäjä on täysin pihalla viestin aiheesta ja vastauksen saatuaan ei enää kehtaakaan mitään vastailla, kun selviää, että on itse ollut hyvin väärässä. Tai tietysti joku vielä jatkaa tuossa kohtaa riehumista, se vasta hauskaa onkin!

Vierailija
8/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, ettei se vastaanottaja vaan jostainsyystä jaksa tehdä ja hoitaa hommiaan...

Vierailija
9/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ehkä mielestäsi tylysti, kun en osaa mitään liirumlaarumeita (en ole myyntimies) ja olen oikeassakin elämässä aika suorapuheinen ihminen.