Kälyni alkaa olemaan jo aika epätoivoinen
15v. on prinsessahäitään suunnitellut, eikä niitä vain tule. Mies ei halua häitä, varmaan maistaraatissa kyllä menisi naimisiin.
Nyt käly oli jo miehensä siskon ja muutaman kaverin värvännyt avukseen. Kuorossa raakkuivat että kälyni ei tuollaista katso. Tosi noloa katsottavaa.
Tosiasiassa kälyllä ei ole varaa miestä jättää. On lorvinut kotiäitinä vuosia, miehensä on ihan hyvin toimeen tuleva.
Joka vuosi sama toistuu, näihin aikoihin käly alkaa puhua kesähäistä ja kohta on valtava perheriita ja sitten häät taas unohdetaan vuodeksi.
Kommentit (29)
Mitenkä taas tuntuukin että ap:n viestistä huokuu isooooooooooooo vahingonilo....
Jep, juna on mennyt jo ohi mitä prinsessahäihin tulee kun on lapset on tehty ja yhdessä on oltu vuosikausia. Ei miehiä saada enää siinä vaiheessa houkuteltua romanttiseen kosintaan ja mahtihäihin. Jos maistraatissa pääsee edes järkiavioon, niin ihan ok.
Jos haluaa oikeasti ne isot prinsessahäänsä, niin kannattaa vaatia ne ennen kuin aletaan hankkimaan lapsia.
Mun veljenvaimokkeella oli suunnilleen Sama tilanne. Se päätty niin, että nainen otti eron ja nai toisen. Veljeni jäi yksin ja katuu nyt.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:44"]
15v. on prinsessahäitään suunnitellut, eikä niitä vain tule. Mies ei halua häitä, varmaan maistaraatissa kyllä menisi naimisiin.
Nyt käly oli jo miehensä siskon ja muutaman kaverin värvännyt avukseen. Kuorossa raakkuivat että kälyni ei tuollaista katso. Tosi noloa katsottavaa.
Tosiasiassa kälyllä ei ole varaa miestä jättää. On lorvinut kotiäitinä vuosia, miehensä on ihan hyvin toimeen tuleva.
Joka vuosi sama toistuu, näihin aikoihin käly alkaa puhua kesähäistä ja kohta on valtava perheriita ja sitten häät taas unohdetaan vuodeksi.
[/quote]
Ap, onko kukaan koskaan istunut oikein alas kälysi kanssa ja kysynyt miksi häät ovat hänelle niin tärkeät? Hän on varmasti jo ihan oikeasti aikuinen, yli kolmenkympin kuitenkin, joten on aika erikoista että tuollainen satuleikki tai sen tarve on jäänyt päälle.
Kyse ei lie siitä ettei mies haluaisi hänen kanssaan naimisiin, eli kälysi haluaa överit juhlat eikä kumppanuutta jos oikein kärjistetään. Pitäisi luopua lapsellisita fantasioista ja ottaa tilalle aikusiten mielikuvitus- ja roolileikit, kun ne selvästi vetoavat häneen. Häät ovat ehkä pöyhkein amatööriteatteriesitys mitä maailmasta löytyy, huh hei, ihmettelen miksi henkinen kehitys jumittunut tuohon fantasiaan satupäivästä... voi surkeus.
Minulla oli pääasia juhlat. Olisin voinut elää avoliitossa yhtähyvin kuin avioliitossa. Mutta halusin järjestää hyvät hääbileet.
Alkaa olla. Terveisin Autocorrect.
Kälyni mies on juuri tuollainen erakkoluonne. Ei todellakaan nauti huomiosta.
Itse menin naimisiin pitkän avoliiton jälkeen ja syy häiden lykkääntymiselle oli se että mieheni olisi halunut isot häät minä pienet ja intiimit. Tein ehdotuksen miehelleni vaatimattomista häistä ja hän tyrmäsi ajatuksen, muutaman vuoden vaati että hän lopulta taipui ajatukseen ja meillä oli kauniit mutta pienet häät.
Luulen että kälylleni se suurin ongelma on se, että hän ei pitänyt meidän häitä häinä lainkaan eikä vaivautunut tulemaan edes paikalle ja nyt ainoa tapa että itse pääsee naimisiin on se että häät ovat meidän häiden kaltaiset ja se ottaa kovasti luonnon päälle.
-ap
Koko viesti kertoo paljon enemmän aloittajasta kuin hänen kälystään.
Eli he ovat olleet 15 vuotta yhdessä ja mies päättä menevätkö naimisiin vai eivät. Mun mielestä kuulostaa todella epäreilulta. Toinen odottanut jo noin kauan, luulisi miehen ymmärtävän jo naisenkin kannan. Toinen halunnut 15 vuotta naimisiin ja yksi vain päkkipäänä kieltäytyy. Miksi vain veljeäsi pitäisi ymmärtää? Miksi vain hän saa periksi? Ovat kuitenkin yhteinen tiimi, jossa PITÄISI huomioida molemmat.
Ja tuo sun kirjoitus... Aivan kuin halveksisit kälyäsi. Hän nyt on vain ollut kotona lasten kanssa, käyttää hyväksene sun veljeäsi ja elää elättinä. Ette varmaan ole kovinkaan hyvissä väleissä, kun sä olet tuollainen kapakala.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:22"]
[/quote]
vahingonilo on aina paras ilo.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:22"]
[/quote]
Nimenomaan! Vahingonilo oikein paistaa kirjoituksen läpi!
Mutta tuli mieleen, että mun tuttu oli yhdessä miehensä kanssa yli 20v, oli lapset, talot ja kaikki. Nainen oli aikamoinen säksättäjä ja määräilijä, ihmeteltiin monesti miten mies jaksaa. Nainen sitten kosi miestä ja alkoi suunnitella mahtihäitä. Kaikki tuntui olevan niin kuin nainen haluaa, ja mies sanoikin usein häiden alla että hänelle on ihan sama, nämä on X:n häät. Tuo lausahdus ihmetytti. Ovathan häät molempien häät, ei vain toisen. Ajattelin, että hän ehkä tarkoittaa että haluaa tarjota tulevalle vaimolleen unelmiensa häät, häntä ei niin kiinnosta servetit sun muut. No, mahtihäät pidettiin eikä mennyt vuottakaan kun mies lähti. Oli ollut jo pitkään onneton ja miettinyt miten pääsee tilanteesta. En vain ymmärrä miksi vielä suostui noihin kalliisiin häihin loppumetreillä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:21"]
Luulen että kälylleni se suurin ongelma on se, että hän ei pitänyt meidän häitä häinä lainkaan eikä vaivautunut tulemaan edes paikalle ja nyt ainoa tapa että itse pääsee naimisiin on se että häät ovat meidän häiden kaltaiset ja se ottaa kovasti luonnon päälle.
-ap
[/quote] No tässä paljastui apn luonne..
Mulle oli silloin 25-vuotiaana tärkeää saada ne "prinsessahäät" ja paljon vieraita jne.
Mutta ihmettelen jos joku 35+ haluaa vielä jotain prinsessapäiviä.
Nyt jos menisin naimisiin, niin haluaisin ihan pienimuotoiset häät, ihan lähimmät ihmiset + ruokaa, juomaa ja hauskanpitoa. Ja säästyneet rahat käyttäisin kunnon häämatkaan.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:44"]
Nyt käly oli jo miehensä siskon
[/quote]
Eli ap:n.
Kälyn mies ei ole veljeni vaan kälyni on mieheni sisko.
Ja kälyni mies varmasti menisi naimisiin mutta ei varmasti jos häät on isot prinsessahäät. Maistraatti, kotivihkiminen tai vaikka vihkiminen jossain kivassa pienessä jääkirkossa olisi varmaan ihan ok. Lisäksi uskon ettei edes isoja juhlia laittaisi pahakseen, kunhan ne ei ole mitkään jäykät pönötysbileet. Eli vihkiminen pienen lähipiirin läsnäollessä ja sitten bailut isommalla väellä.
Minun tekisi mieli mennä kälyn miehen tueksi tuohon vääntöön muttei todellakaan uskalla kun tuo akkatokka on vauhdissa.
-ap
11, lue avaus uudestaan. Mies menisi kyllä naimisiin, mutta ei halua häistään mitään jättimäistä musikaalinumeroa. On eri arvot kuin kälyllä ilmeisesti, eli kyse saattaa olla muustakin kuin "vain yhdestä päivästä".
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:24"]
Eli he ovat olleet 15 vuotta yhdessä ja mies päättä menevätkö naimisiin vai eivät. Mun mielestä kuulostaa todella epäreilulta. Toinen odottanut jo noin kauan, luulisi miehen ymmärtävän jo naisenkin kannan. Toinen halunnut 15 vuotta naimisiin ja yksi vain päkkipäänä kieltäytyy. Miksi vain veljeäsi pitäisi ymmärtää? Miksi vain hän saa periksi? Ovat kuitenkin yhteinen tiimi, jossa PITÄISI huomioida molemmat.[/quote]
Jos todella paljon haluaa jotain, niin miksi odotella 15 vuotta? Oliko niitä edes luvattu? Häät pitää vaatia ennen lapsia ja vuosikausien yhdessäoloa, tai muuten niitä ei tule. Se on aivan selvä, ettei morsian odotellessa nuorru ja aina vaan vaikeampi saada niitä haluamiaan superhäitä.
Kyllä me naisetkin olemme keskenämme erilaisia. Minä en olisi halunnut suuria prinsessahäitä mistään hinnasta, sillä olen aina inhonnut keskipisteeksi joutumista, ja sitähän ne häät olisivat merkinneet. Jo nuorena päätin, että jos niin hyvä tuuri käy, että sopiva mies kävelee vastaan ja haluaa minut vaimokseen, niin sereminiat hoidetaan lyhyen kaavan kautta kahden todistajan läsnä ollessa kirkon sakastissa. Eikä etukäteen olisi kerrottu kenellekään. Vasta jäkikäteen olisi kutsuttu läheiset kakkukahville ja paljastettu, mitä olemme menneet tekemään. - No niin ei käynyt, vihkiäisiä ei koskaan tullut. Hyvä niinkin.
Hyi sua ap. Voisitko olla tukena naiselle ja houkutella sitä pienentämään hääsuunnitelmia ja taas miestä rohkaisemaan astetta isompiin häihin.
Onko tuo miehellÄ rahakysymys?
Aika huvittavaa että jotkut häät on noin tärkeät ihmiselle, vieläpä tuossa tilanteessa kun on jo kauan oltu yhdessä ja lapsiakin on. Jos mies kuitenkiin naimisiin suostuisi, mutta ilman juhlimista, niin sehän on jo hienoa!
Itselläni oli aikoinaan vähän sama tilanne, että olisin halunnut isot häät ja äitini niitä ehkä vielä enemmän haaveili kuin minä. Hänellä oli ties mitä suuria suunnitelmia miten vuokrataan laiva pelkästään meidän häille jne, oli valmis laittamaan kunnolla rahaa häihin ja haaveili tyttärensä prinsessahäistä. Mieheni kuitenkin on hiljainen, aika erakkomainen "nörttityyppi" joka vihaa ihmisjoukkoja ja juhlia, eikä missään nimessä halunnut juhlien keskipiteeksi varsinkaan. Minulle se oli vähän pettymys tottakai mutta annoin periksi, ja mentiin kyllä naimisiin kirkossa mutta pelkät viran puolesta todistajat paikalla. Pääasia oli se naimisiinmeno, ei häät.