Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi jakanut äänitystä "nalkutuksestani" somessa

Vierailija
11.09.2020 |

Lapseni on äänittänyt salaa kun olen riidellyt mieheni kanssa, ja jakanut äänitteistä "parhaat palat" lyhyinä klippeinä erääseen somekanavaan erilaisilla gifeillä ja emojeilla höystettynä. Muut ovat jakaneet näitä klippejä eteenpäin, ja minua todella pelottaa kuka nämä klipit nyt kuulee ja tunnistetaanko minut niistä.
Lapselta on nyt otettu puhelin pois ja hän on somekiellossa. Hän ei kuitenkaan suostu poistamaan klippejä somesta eikä suostu antamaan salasanaa tileilleen. Mitä voin tehdä, kun en pääse lapseni tileille poistamaan klippejä?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muuten ole jännää että PARIsuhteessa riitely on ihan hyvä asia, toivottavaa ja normaalia, rajojen luomista, ilman puhdistamista, hyvä hyvä hienoa hienoa.

Mutta kun on LAPSIA! Rikollista, tuomittavaa, häpeällistä, kamalaa.

Tää vanhemmuuden vaatimustaso on sairas. Kukaan ei jaksa lapsia tehdä kun saa vaan paskaa niskaan ja kyttäystä ja arvostelua.

Missään ei sanota, että on suositeltavaa parisuhteessa jatkuva huuto ja möykkä. Tai ylipäätään riitely.

Joka jumalan parisuhdeopas kannustaa riitelyyn. On niin tärkeä riidellä että ei tunteita tukahduteta!

Tunteiden tukahdutus ei tarkoita lupaa huutaa ja möykätä. Kukaan ei sellaista suosittele

Riitely ei tarkoita huutoa ja möykkäämistä. Olet ilmeisesti jäänyt paitsi vanhempiesi riitelytilanteista, kun et sen vertaa ymmärrä. Tai sitten teillä ei ole osattu riidellä rakentavasti niin kuin fiksut ihmiset tekevät. 

Tässä mallissa ei ole mitään nauhoitettavaa.

Tietäisitpä vaan, mikä kaikki on lasten mielestä hauskaa nauhoitettavaa :D

Vierailija
122/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti pitäisin lapsen puhelimen itselläni niin kauan, että suostuu poistamaan videon ja klassinen aresti siihen vielä päälle. Todella törkeää käytöstä ja lapsi tarvitsee kyllä pikaisesti rajoja.

Niin varmaan tekisit.

Ja sen jälkeen eläisitte onnellisina elämänne loppuun. Lapsi nöytryisi ja silmät kpsteina pyytäisi anteeksi. Ja sitten sinä voittajana sanoisit, että valta on minulla. Tahtosi on minun taskussani.

Ja sitten parin vuoden päästä lapsi olisi aikuinen. Ja a osaisi yhtäkkiä itse tehdä asioita. Kiittäisi vieläpä hyvistä rangaistuksista.

Sen pituinen se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa pikkumainen! :D

Vierailija
124/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on provo?!?  :-O

Tällaisella metodilla jos lasta "kasvattaa" , niin satavarmasti on psykopaatti lopputuloksena! :-(

Miten niin?

Metodin tehokkuus ja nerokkuushan on juuri siinä, että tilanne ja sen kehittyminen on täysin lapsen omissa käsissä koko ajan.

Kunhan lapselle on kerrottu ennen aloittamista homman "säännöt" , niin lopputulos on ihan täysin lapsesta itsestään kiinni.

Mikäli kyseessä on normaalia uppiniskaisempi tapaus, saattaa tietysti esineistöä päätyä roskalavalle jonkin verran ennenkuin lapsi ymmärtää että tässä ollaan ihan tosissaan, ja NYT VIIMEISTÄÄN kannattaa tappiot minimoida...

Mitäs sitten teet, kun lapsi kertoo koulussa että äiti muuten heitti mun huonekalut ja vaatteet roskiin? Siihen päälle ne klipit opettajan kuultavaksi niin ollaan hyvin lähellä lasua.

Ja lapsi saattaa kostaa tekemällä saman vanhempiensa tavaroille. Eipä olisi kiva löytää omia vaatteita silvottuna tai älylaitteita roskiksesta.

Siinä vaiheessa tekisin ihan itse lasun siitä lapsestani. Tuollaista perseilyä meillä ei katseltaisi.

Vierailija
125/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap se "Eeli ei saa enää mehukeittoa" -videon äiti?

(Eelin nimi muutettu).

Saman käyttäjän tilillä on neljä muutakin huutovideota.

Vierailija
126/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuosta voi tehdä rikosilmoituksen. Jos siis lapsi ei ole itse ollut riidassa osallisena. Keskusteluja, joissa itse on osallisena, taitaa saada nauhoittaa ilman, että keskustelun toiselle osapuolelle tarvitsee asiasta kertoa. Nauhoitteen jakamisesta en tiedä. Mutta jotain apuahan tuo lapsi tarvitsee, johtuu se sitten mistä vain (olkoot lapsi sitten luonnevikainen tai epävakaiden vanhempien uhri, tai vaikka näitä molempia), niin normaali lapsi ei käyttäydy noin.

Vierailija
127/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuosta voi tehdä rikosilmoituksen. Jos siis lapsi ei ole itse ollut riidassa osallisena. Keskusteluja, joissa itse on osallisena, taitaa saada nauhoittaa ilman, että keskustelun toiselle osapuolelle tarvitsee asiasta kertoa. Nauhoitteen jakamisesta en tiedä. Mutta jotain apuahan tuo lapsi tarvitsee, johtuu se sitten mistä vain (olkoot lapsi sitten luonnevikainen tai epävakaiden vanhempien uhri, tai vaikka näitä molempia), niin normaali lapsi ei käyttäydy noin.

Rikosilmoitus on varmaan nopein keino saada ne klipit poistettua, mutta jos ne ovat ehtineet jo lähteä leviämään niin ei se poistaminen auta mitään. Ja ap:n jutuista ymmärsin, että niitä on levitelty jopa eri somekanavissa eli toivoton urakka saada ne kaikkialta pois.

Vierailija
128/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Tajuaako rikkoneensa lakia ja hyviä tapoja? 

Ne

hyvät tavat tunuvat olevan hakusessa myös äitylillä. Ja lainrikkomisesta taas, vanhemmat ovat vastuussa alaikäisistä lapsistaan.

Vierailija
129/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus on varmaan nopein keino saada ne klipit poistettua, mutta jos ne ovat ehtineet jo lähteä leviämään niin ei se poistaminen auta mitään. Ja ap:n jutuista ymmärsin, että niitä on levitelty jopa eri somekanavissa eli toivoton urakka saada ne kaikkialta pois.

Rikosilmoitus voisi saada myös lapsen ymmärtämään tehneensä väärin. Ja sitä kautta lapsi saisi myös apua, koska se johtaisi lastensuojeluilmoitukseen. En tiedä minkä ikäinen lapsi on kyseessä, mutta tuskin mikään pikkukoululainen...

Vierailija
130/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kylläkin saa kuvan, että "nalkutus"  on oikiasti = huutaen riitely. Koska kuka nalkuttaen riitelee? Se on vain nalkuttamista silloin.

Jos näin on, voi olla, että vaikka korostan, että teinisi teki väärin jakaessaan kontentin - saattaa se olla hätähuuto siitä, ettei kestä perhedynamiikkaanne. Että teini joutuu kuuntelemaan liikaa riitelyä ja tämä on hänen ainoa keinonsa saada huomiosi siihen, miltä kuulostat tällaisessa tilanteessa.

Täytyy ottaa huomioon, että teini-ikäisen kognitiivinen ongelmanratkaisu ja kriisitilanteiden selvittämiskyky ei ole kovin kehittynyt vielä, joten vaikka hän teki väärin, keskittyisin miettimään, mistä moinen voisi johtua.

Lisäksi sinulla tulisi olla mahdollisuus valvoa teinin somea paremmin, siellä voi tapahtua vaikka mitä hirveyksiä! Tämä asia nyt ainakin hallintaan, siellä voi tapahtua jopa seks.hyväksikäyttöä (!!) tai siellä voi olla vaikka kiusaamista ja vaikka ja mitä. Eli nyt suosittelisin miettimään, onko omassa toiminnassakin parantamisen varaa ja keskustella riitelystänne huutamatta ja rasittamatta teini-ikäistä aikuisten asioilla (ts. niin, ettei teini joudu kuulemaan välienselvittelyänne) vakavasti.

Tässä on enemmän, mitä aloituksessa tulee ilmi; voisitko AP ystävällisesti vastata muutamaan kysymykseen, niin tulisi lisää selkeyttä asiaan; Miten nalkutit - mitä tämä sana sinulle konkreettisesti tarkoittaa? Mistä riitelitte? Miksi teininne kuuli riitelynne? Tapahtuuko tätä useinkin? 

Aika harva teini-ikäinen haluaa mitään jakaa somessa vanhemmistaan, joten silläkin aika rajua käytöstä.

t. psykologian opiskelija

Vierailija
131/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on lapselta selvä hätähuuto. Perheessä ei ole kaikki hyvin ja lapsi oireilee.

Tuskinpa on, ei varmaan silloin jakelisi nauhoitusta ympäriinsä.

Tämä. Ne lapset, jotka todella oireilevat ja ovat hädässä, ovat hipihiljaa. Ihan jo siksi, että tuollainen somepelleily tekisi kotihelvetistä vielä pahemman. Vain turvallisessa kodissa kasvava lapsi voi huoletta pellellä noin, koska ei ole riskiä, että olisi sen jälkeen pahoinpideltynä tms. 

Turvallinen perhe ei aina tarkoita sitä, että lapsen ei tarvitse pelätä fyysistä väkivaltaa.

Turvaton perhe voi olla myös sellainen, missä lapsi jää huomiotta, eikä hänellä ole keinoja, millä saada huomiota (huomiotta jättäminen voi olla haitallisempaa lapsen kehitykselle kuin aktiivinen väkivalta joissain tapauksissa) & turvautuu äärimmäisyyksiin.

t.psyk,opisk.

Vierailija
132/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini vie puhelimen yöpöydän laatikosta, niin sitten vaan otteet kovemmiksi. Lakkauttakaa liittymä. 

Vierailija
133/133 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono nalkuttava akka. Lapsen kosto on suloinen!