Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain mensan nettitestistä tuloksen 130. Kysyttävää?

Vierailija
29.10.2013 |

130 = älykkäämpi kuin 97,7% ihmisistä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs meitä "älykkäitä" on taas hämmästyttävän paljon liikkeellä:DD. 

Kyseisiä nettitestejä itsekin tehneenä tulokset eivät ole juurikaan heitelleet, vaan ovat

aina olleet siinä 130 paikkeilla. En tosin ymmärrä miksi, koska en usko olevani keskimääräistä yhtään älykkäämpi; tulos kuitenkin väittää muuta.

Tiedän mm. pari tyyppiä lähipiiristäni, jotka ovat näistä samaisista testeistä saaneet tuloksiksi n. 135-150 - ja voin ihan totta vannoa, että toinen heistä on jopa hieman heikkolahjainen ja toinen, no, ei hänkään mikään älykkö ole, vaikka kertoi mulle saaneensa testistä tuokseksi 150 ( nauroin ääneen ). 

Miten selittäisitte minulle, että miksi saan noista testeistä noin hyviä tuloksia? Mikään elämässäni ei ole viitannut siihen, että voisin kuulua "maailman älykkäämpään 10 prosenttiin". Ei herra varjele? Mutta jos näin silti on, niin eipä ihme, että tämä telluksemme on niin huonossa jamassa ja koko ajan ollaan huonompaan menossa. 

Vierailija
22/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:26"]

Minä sain 96, koen kuitenkin olevani älykäs, olen johtavassa asemassa rahoitusalalla ja koulutukseltani FM. Aivan typerä testi. En päässyt tähän edes suhteillani, vaan ihan itse hakemalla.

[/quote]

Hauska juttu, itse huomasin kun olen 10 vuotta yliopistossa opiskellut (kahta tutkintoa) että tyhmimpiä olivat kauppatieteelisen porukka. Heidän liksat silti suurimmat mutta vastuu heikoin. Myös paljon tutkimuksia, että alan ihminen sijoitusneuvojana ei eroa maallikosta mitenkään.

[/quote]

Niin siis huomasin tuon tyhmyyden matematiikan kursseilla, joilla tyhmät kysyvät jsitä mitä juuri opetettu, päivänselvää asiaa, ja nämä tyhmyrit aina taloustieteen pääainelukijoita.

[/quote]Itse olen humanisti.

[/quote]

Mutta täytyyhän sitä olla aika tyhmä, jos uskoo että rajallisessa tilassa ja rajallisilla resursseilla varustetulla maapallolla voi olla jatkuva kasvu, ja tähän uskoo aika moni taloustieteiilijä. 

En tiedä miten vaikea sinne on päästä. Voihan se olla vaikeaaakin, jos sinne hakee paljon tyhmiä/vajaaälyisiä, niin vain osa heistä pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 96, koen kuitenkin olevani älykäs, olen johtavassa asemassa rahoitusalalla ja koulutukseltani FM. Aivan typerä testi. En päässyt tähän edes suhteillani, vaan ihan itse hakemalla.

[/quote]

Hauska juttu, itse huomasin kun olen 10 vuotta yliopistossa opiskellut (kahta tutkintoa) että tyhmimpiä olivat kauppatieteelisen porukka. Heidän liksat silti suurimmat mutta vastuu heikoin. Myös paljon tutkimuksia, että alan ihminen sijoitusneuvojana ei eroa maallikosta mitenkään.

[/quote]

Taidat olla vain kateellinen. Ja näköjään typeräkin. Sijoitusneuvojat ovat kyllä suurimmaksi osaksi vanhoja merkonomeja ja tradenomeja, eivät todellakaan KTM:iä.

Kerro toki alasi, kun olet kauppatieteellisen alan opiskelijoita älykkäämpi. Kauppakorkean mm. rahoitusalan opiskelijat ovat kyllä kaikkea muuta kuin tyhmiä, eri juttu siit taas näiden pilipali-tieteiden kuten "johtamisen" opiskelijat.

Itse aiheeseen, sain tyhmänä kauppatieteilijänä 135 tuosta mensan nettitestistä ja DI-mieheni 138.

Vierailija
24/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 17:58"]

[/quote]

[/quote]

Taidat olla vain kateellinen. Ja näköjään typeräkin. Sijoitusneuvojat ovat kyllä suurimmaksi osaksi vanhoja merkonomeja ja tradenomeja, eivät todellakaan KTM:iä.

Kerro toki alasi, kun olet kauppatieteellisen alan opiskelijoita älykkäämpi. Kauppakorkean mm. rahoitusalan opiskelijat ovat kyllä kaikkea muuta kuin tyhmiä, eri juttu siit taas näiden pilipali-tieteiden kuten "johtamisen" opiskelijat.

Itse aiheeseen, sain tyhmänä kauppatieteilijänä 135 tuosta mensan nettitestistä ja DI-mieheni 138.

[/quote]

Tuohan menee jo yli 200 joten jos yhdistätte voimanne niin maailma on teidän.

Vierailija
25/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 17:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuohan menee jo yli 200 joten jos yhdistätte voimanne niin maailma on teidän.

[/quote]

No heh heh. :D Varmaan lähes jokaikinen suomalaispariskunta saa yhteensä tulokseksi yli 200. Ja nuo netti-älykkyysosamäärätestit nyt on hauskaa ajanviihdettä, kuka niitä ottaa vakavasti.

Vierailija
26/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sinua korkeamman tuloksen. Miltä se tuntuu sinusta, sillä olet selvästi hyvin ylpeä omasta tuloksestasi?

Vierailija
27/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä on niin herkullinen, että pakko offtopic kommentoida. 

JOhan tuo jo periaatteessa tiedettiinkin, mutta vahvisti vain uskon, että tunarit siellä rahoitusalalla on johtohommissa kun ollaan koko Eurooppa kusessa elämää suurempien pankkiirien ja niiden sijoituskeksintöjen takia.

Vierailija
28/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä on niin herkullinen, että pakko offtopic kommentoida. 

JOhan tuo jo periaatteessa tiedettiinkin, mutta vahvisti vain uskon, että tunarit siellä rahoitusalalla on johtohommissa kun ollaan koko Eurooppa kusessa elämää suurempien pankkiirien ja niiden sijoituskeksintöjen takia.

Vierailija
29/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:38"]

[/quote]

[/quote]

Niin siis huomasin tuon tyhmyyden matematiikan kursseilla, joilla tyhmät kysyvät jsitä mitä juuri opetettu, päivänselvää asiaa, ja nämä tyhmyrit aina taloustieteen pääainelukijoita.

[/quote]Itse olen humanisti.

[/quote]

Mutta täytyyhän sitä olla aika tyhmä, jos uskoo että rajallisessa tilassa ja rajallisilla resursseilla varustetulla maapallolla voi olla jatkuva kasvu, ja tähän uskoo aika moni taloustieteiilijä. 

En tiedä miten vaikea sinne on päästä. Voihan se olla vaikeaaakin, jos sinne hakee paljon tyhmiä/vajaaälyisiä, niin vain osa heistä pääsee.

[/quote]

Aloit puhua taloustieteilijöistä vaikka aiemmin puhuttiin kauppatietelijoista (ne ovat eri asia). Eli puhutko nyt ekonomeista vai ekonomisteista? En kyllä yhtään ylläty että kaltaisesi yksinkertainen yksilö ei sitä tiennyt.

Mistäköhän olet päätellyt että taloustieteilijät uskovat ikuiseen kasvuun? Anna toki vähän taustaa väitteillesi, juurihan sanoit että siihen uskoo moni eli merkittävä osa.

Normaalilla maalaisjärjellä varusteltu yksilökin tajuaa, että kasvu ei ole ikuista. Itse, kauppatieteilijänä, uskon siihen että rajalliset resurssit voidaan järjestää tehokkaampaan käyttöön.

Kauppatieteelliseen on pirun vaikea päästä ja sieltä hakijoiden joukosta, niiden 93 % hakijoista jotka eivät pääse, karsiutuu kyllä se tyhmin aines pois. Hae toki itse ja kerro miten helppo sinun oli päästä sisään. ;)

Vierailija
30/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastiko uskotte noihin nettitestien tuloksiin? Tein kuudennella luokalla Tieteen Kuvalehden sivuilla pitkän ja kattavan älykkyysosamäärätestin ja sain tulokseksi 132. Olen melko varma, että nettitestit antavat sataakolmeakymmentä periaatteessa kaikille niitä yrittäville. En ole tuon kokemuksen jälkeen antanut testeille hirveästi arvoa. Vai vihjaatteko, että tähän nimenomaiseen keskusteluun on kokoontunut Suomen älymystö? :)

Onko täällä ketään, joka olisi tehnyt nettitestin ja sen jälkeen mennyt oikeaan testiin ja saanut likimain saman tuloksen? Jos ei, niin en usko että kukaan teistä on oikeasti "älykkäämpi kuin 97 %" väestöstä. Mutta onhan se kiva uskotella itselleen niin, "vaikka teinkin testin vasemmalla kädellä ja vähän hutasten ja työkaverikin siinä pyöri vieressä ja luin samalla iltalehden viihdeuutisia ja imetin ja ratkaisin ristikkoa...." Juujuu. 

Vierailija
31/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain testistä 133. 

Lupaan tulla kertomaan miten oikea testi meni. ;-)

Vierailija
32/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä aloitetaan ensin ihan iiseillä, helpommilla kuin nettitestissä. Sitten vaikeustaso kasvaa tehtävä tehtävältä. Viimeinen vaatii jo pähkäilyä. Saman tyyppisiä tehtäviä siellä kyllä on.

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:46"]

Eroaako varsinainen Mensan testi nettitestistä ja jos eroaa, niin minkä verran? Olisi ihan mielenkiintoista tietää, kannattaako testiin edes mennä.

ei ap

[/quote]

Vierailija
33/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:58"]

Ap, et ihan yllä tuolla tuloksella Mensaan. Kymmenen vuotta sitten Mensan testi oli sellainen, missä oli vain tehtäviä, joissa oli erilaisia sarjoja mustista ja valkoisista pallukoista. En ole tuota nettitestiä nähnyt. Enkä tiedä onko tässä sama vai eri asteikko kuin silloin -pääsyraja oli 148. Itse sain silloin netin hömppätesteistä ja Mensasta melko saman tuloksen eli pyörivät siinä 150 paikkeilla. Mensan virallinen tulos oli 153.

[/quote]

No jaa, Mensan sisälläkin on oma arvoasteikkonsa..se onko tuosta hyötyä vai haittaa elämässä mitenkään onkin sitten oma lukunsa.

[/quote]

Anteeksi kuinka? Mikä ihmeen arvoasteikko? Enpä ole nähnyt ja Mensassa ollut jo lähes 10 vuotta. Sisäpiiriä jos tarkoitat, siihen pääsee mukaan jos haluaa.

Vierailija
34/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain nettitestissä muistaakseni 135 ja oikean testin tulos oli sitten että olen älykkäämpi kuin 99,9% väestöstä. Tein testin 2 vuotta sitten.

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:45"]

oikeastiko uskotte noihin nettitestien tuloksiin? Tein kuudennella luokalla Tieteen Kuvalehden sivuilla pitkän ja kattavan älykkyysosamäärätestin ja sain tulokseksi 132. Olen melko varma, että nettitestit antavat sataakolmeakymmentä periaatteessa kaikille niitä yrittäville. En ole tuon kokemuksen jälkeen antanut testeille hirveästi arvoa. Vai vihjaatteko, että tähän nimenomaiseen keskusteluun on kokoontunut Suomen älymystö? :)

Onko täällä ketään, joka olisi tehnyt nettitestin ja sen jälkeen mennyt oikeaan testiin ja saanut likimain saman tuloksen? Jos ei, niin en usko että kukaan teistä on oikeasti "älykkäämpi kuin 97 %" väestöstä. Mutta onhan se kiva uskotella itselleen niin, "vaikka teinkin testin vasemmalla kädellä ja vähän hutasten ja työkaverikin siinä pyöri vieressä ja luin samalla iltalehden viihdeuutisia ja imetin ja ratkaisin ristikkoa...." Juujuu. 

[/quote]

Vierailija
35/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nettitesti antaa tosiaan liian isoja pisteitä monelle. Kannustaan ihmisiä menemään sinne maksulliseen testiin, vaikkei oikeasti mitään rahkeita olisikaan Mensaan pääsystä.

Mäkin oon joskus tuon testin hutaissut läpi ja vähän yli 130 tuli (131 tai 132 muistaakseni). Itseasiassa en ole ikinä kuullut, että kukaan olisi saanut tuosta edes alle 110 ja kuitenkin sen 100 pitäisi olla keskiarvo. Selvästi siis yläkanttiin antaa pisteitä.

Vierailija
36/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aiot juhlistaa tätä suurta tapahtumaa?

Vierailija
37/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tekemässä se oikea Mensan testi, katsotaan sitten uudestaan. :D

Vierailija
38/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:05"]

Kuinka aiot juhlistaa tätä suurta tapahtumaa?

[/quote]

En mitenkään.

Vierailija
39/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:09"]

Käy tekemässä se oikea Mensan testi, katsotaan sitten uudestaan. :D

[/quote]

Voisin joskus käydäkin, jos nuo testit olisi lähempänä tai sattuisi joskus oikeaan aikaan olemaan testipaikkakunnalla. Ei jaksa matkustaa pelkästään sen takia.

Vierailija
40/45 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaako varsinainen Mensan testi nettitestistä ja jos eroaa, niin minkä verran? Olisi ihan mielenkiintoista tietää, kannattaako testiin edes mennä.

ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme