Super nannyn neuvot käytännössä?!
Tässä SuperNannya katsoessa tuli mieleen et katsooko kukaan ko sarjaa napatakseen sieltä vinkkejä?
Mitä ootte kokeilleet ja onko keinot tosiaan noin toimivia mitä sarjassa annetaan ymmärtää?
Itsellå vielä niin pieni vauva ettei olla kokeiltu :)
Kommentit (3)
Katsoin joskus paljonkin ja menetelmät on hyviä ja todellakin toimii JOS vanhempi tekee kaiken oikein ja on johdonmukainen. Jos ei pysy sanojensa takana; esim vie jäähylle, kun sillä on uhattu, on seuraavan kerran kolme kertaa hankalampaa yrittää saada lapsi aisoihin.
Edullisella jäähypenkki ei toiminut ollenkaan, kakkosella taas tietyissä tilanteissa toimi hyvin. Ohjelman lapset ovat olleet liian pitkään ilman sääntöjä, säännöllisyyttä ja usein elävät aika ilotonta elämää. Usein vanhempien kasvatustustyylit ovat hyvin erilaiset ja lapset ymmällään. Sellaisessa tilanteessa niin lapset kuin vanhemmat tarvitsevat selkeät säännöt. Normielämässä on mahdollisuus luovia tilanteen vaatimalla tavalla. Joskus voi antaa periksi, kun kriittisissä tilanteissa ymmärtää pysyä tiukasti yhdessä sovitussa linjassa.
Mutta toki ohjelmasta saa vinkkejä joita voi kokeilla. Yhdelle sopii tavoitetaulukko, toiselle jäähyt.
Meidän kakkoselle esim sopii se kun lasketaaan kolmeen. Kun olen pari kertaa sanonut, että pitäisi pestä hampaat ja poika vaan hölmöilee, sanon, nyt mä lasken kolmeen ja sitten pestään hampaat, yksi, kaksi, kolme. Toimii yleensä tosi hyvin, kun ei olla ihan ylikierroksilla. Kai poika uskoo, että olen tosissani, tai kolmeen laskeminen antaa juuri riittävästi aikaa, että viesti menee perille. Ei tätäkään kannata liikaa käyttää, kunnon torjumisessa kovemmat aseet ja kun homma on täysin hallinnassa riittää yksi sanominen.
Tuossa ohjelmassa surullisinta on, että lapset ovat taakka vanhemmille, eikä se varmasti ole jäänyt lapsilta huomaamatta. Kaikkein helpoimmalla pääsee, kun pitää hauskaa lasten kanssa ja muistaa sanoa ja osoittaa teoin, että noista räkänokista on loppujen lopuksi enemmän iloa kuin häiriötä.
No kyllä minä olen muutamia konsteja kokeillut käytännössä ja kyllä olen saanu tuloksia. Kaiken a ja o on se että vanhempi pysyy omien sanojensa takana. Ei hermostu vaan uskoo itseensä. Melkein tilanne kuin tilanne menee sillä ohi. Pienillä toimii se nurkka/jäähy. Ite oon tollasella reilu 2v jo tehnyt sitä kun lyö, puree tms. Oppii pyytään anteeksi. Vaikkei puhu niin tulee halaamaan kun tietää että teki väärin.