Nolo kakkavaiva, jo 30min tarpeiden jälkeen jos pyyhkäsee niin paperi on ihan kakassa
Vaikka kakkaamisen jälkeen ois pyyhkinyt ja pessyt puhtaaksi, niin jo 30min kakkaamisen jälkeen jos menee pyyhkimään, niin paperi on ihan kakassa. Voiko jotkut pukamat aiheuttaa tällasta? Kakka ei tosiaan oo mitenkään löysää et valuis sieltä pois.
Synnytyksestä 6vk
Kommentit (24)
Mikset pese takapuoltasi ulostamisen jälkeen...?
Oisko laskeumaa ja kakkaa jää peräreiän lähelle, eikä peräsuoli tyhjene kokonaan?
Itselläni oli tuollaista toisen lapsen syntymän jälkeen. Painoin emättimeni peräsuolenpuoleista seinämää kakalla käynnin lopuksi, jolloin peräsuoli tyhjentyi kokonaan. Vaiva meni vuoden sisällä ohi, kun alapää palautui.
Ovatko molemmat sulkijalihaksesi täysin kunnossa? Onko asia oikeasti tutkittu? Ei tuo ainakaan normaalia ole.
Mulla on ulkoiset peräpukamat, ja täytyy aina pestä takapuoli kakkaamisen jälkeen, koska kyllähän niiden pukamien väleihin jää kakkaa jos vaan pyyhkii paperilla, ja se sitten hinkkautuu housuun sieltä. Eli pesu aina 2-hädän jälkeen ja ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ulkoiset peräpukamat, ja täytyy aina pestä takapuoli kakkaamisen jälkeen, koska kyllähän niiden pukamien väleihin jää kakkaa jos vaan pyyhkii paperilla, ja se sitten hinkkautuu housuun sieltä. Eli pesu aina 2-hädän jälkeen ja ongelma ratkaistu.
Joo mutta kun on SISÄISET PUKAMAT niin pesu ei auta. Kakka jää pukamien väliin ja sielt sitä valuu sitten vähitellen. Ap todnäk kärsii tästä.
mulla pukamat ei vuoda kakkaa, vaan jotain ihan kummallista kirkasta limaa.
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta kun on SISÄISET PUKAMAT niin pesu ei auta. Kakka jää pukamien väliin ja sielt sitä valuu sitten vähitellen. Ap todnäk kärsii tästä.
Totta. Eli lääkäriin vaan, noita sisäisiähän voi hirttämällä hoitaa aika helpostikin.
Ruokavalio kuntoon. Täydellinen teflonpython ei tahri.
Sattuu myös kakatessa mikä kyllä viittaisi noihin sisäisiin pukamiin. Voikohan jälkitarkastuksessa mainita vai pitääköhän ihan erikseen varata lääkäriaika
Ap
NIin millainen ruokavalio sulla nyt? kerro vaa rehellisesti
Mulla IBS ja ihan sama ongelma välillä. Ei siinä oikein muu auta kuin pestä vedellä, kuten kaikkien kuuluisi muutenkin.
Sama vaiva. Pyyhin huolella ja pesen. Sit käyn puolen tunnin päästä uudelleen "viimeistelemässä". Sen jälkeen on puhdas.
Kokeile käyttää Biolatten Boulardiita ja katso onko vaikutusta. Sen kapselin voi purkaa ja sirotella myös suoraan peräaukolle. Jos kyseessä on mekaaninen vaiva, kuten sinulla taitaa olla, ei toki auta. Tämä auttaa suolistovaivaisia.
Lihava ja ahmii kaikkea mahdollista eikä liiku yhtään niin ei siinä elimistökään toimi oikein
Onko sinulla ummetusta? Kyseessä voi olla vaiva nimeltä tuhriminen.