Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vettenterä rules

Kommentit (604)

Vierailija
421/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 11:15"]

Kukas se myöskin on aktivoitunut 28.10.2013?

http://jossai-nn.vuodatus.net/

Kesäkuusta saakka ollut hiljaista ja nyt merkintä. Uskomatonta sekodraamaa!

[/quote]

"Kun pään pitäisi kestää kaiken jälkeenkin"

Vyyhti, joka alkoi Elisasta, ei ole selvästi vielä loppuun käsitelty.

[/quote]Tuo vyyhti alkoi jo aiemmin. Media ei tosin osannut käsitellä sitä loppuun ja julkaista oikeuden päätöstä. Katso ketjua:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3831042/ketju/minttu_vettentera_syytti

Vierailija
422/604 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 18:16"]

Tekis mieli kysyä noilta muilta naisilta, että mistä ne tuntee Mintun :D

Ja kappas vaan, kukaan muu ei esiinny selkeästi tunnistettavalla kasvokuvalla kuin Minttu! :DDDDD

[/quote]

Minusta nuo muiden kuvat on ihan kuvituskuvien näköisiä. Siis sellaisia random-kuvia joita voi napata netistä koristamaan blogiaan. 

Tuon "Outin" kuva on kanssa jännä. Kuvassa on selkäesti ulkomaalaisen naisen kuva, mutta eihän se nainen ollut ulkomaalainen vaan sen mies! Marokkolainen mies ja suomalainen nainen. Jos haluaa jotenkin monikultuurisuuteen kuvassa viitata, niin sen voi tehdä varmaan jotenkin muutenkin kuin laittamalla kuvaan ulkomaalaisen naisen kuvan, etenkin kun blogissa se ulkomaalainen on mies, ei nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 11:54"]

Hei tiedättekö mitä, kokeiltaisko nyt porukalla sitä, ettei spekuloida asiaa enää täällä vauva.fi:llä. Annetaan Mintun (ja muiden) blogata, muttei anneta tätä ylimääräistä huomiota. Katsotaan, mihin suuntaan tilanne alkaa kehittyä, pysyykö blogi vuoden pystyssä, paljastuuko teksteistä selviä viitteitä huijaukseen tms. Ja kommentoidaan vasta sitten, kun jotain uutta paljastuu. Koska voihan tosiaan olla, että henkilöt ovatkin todellisia, eivät vain ole seuranneet EE-huijausta tai mudostaneet Mintusta kuvaa sen perusteella. Jos ajattelen asiaa omalle kohdalleni, että joku tuttavani olisi syyllistynyt moiseen, en minä kutenkaan hänelle kääntäisi selkääni. Ja saattaisin jopa lähteä mukaan hänen blogi-ideaansa. Meillä epäilijöillä nyt unohtuu se, että ei sitä EE-juttua sentään koko Suomi seurannut!

Koska jos ihan rehellisesti sanon, tämä ketju spekulointeineen alkaa mennä jo vähän naurettavaksi. olen itsekin kommentoinut alkupuolella pariin kertaan, mutta nyt tulee sellainen olo, että ketjun kannattaisi antaa hautautua hetkeksi. Ei ole mitään uutta sanottavaa, enkä ainakaan itse saa mitään kiksejä pelkästä Mintun parjaamisesta vanhoihin juttuihin vedoten. mutta jos hänen tämäkin projketinsa osoittautuu huijaukseksi, seuraan kyllä tilannetta ja spekulointia suurella mielenkiinnolla. Viime heinäkuun sateisina iltoina ja öinä se vauvan EE-ketju kun oli ihan parasta viihdettä, kuin jännitysromaani, jonka ilmiömäisinä salapoliiseina toimivat av-mammat.

[/quote]Taisit käydä viime vuonna tarjoilemassa tätä ajatustasi vaikenemisesta erilaisin sanankääntein. Usko vain, että tuollaiset "lopetetaanko, jookosta" tyyliset viestit eivät kuin korkeintaan ärsytä. Huijaus pitää pysäyttää heti alkuunsa. Eipähän tarvitse odottaa koko vuotta. Veikkaanpa, että jo parin viikon päästä blogit ovat vaienneet.

Vierailija
424/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:04"]

" ihan varmasti auttaa. tietää ettei ole yksin. kun oma maailma murenee toinen on vieressä ottamassa kopin. ravistelee pölyt pois ja potkii eteenpäin."

[/quote]
Ja taas otetaan koppeja! Tuli ihan muistot mieleen. Miksuhan aikoinaan miehiseen tyyliinsä kirjoitti, että nuori pitää päästää nuoralle tanssimaan, mutta vanhempien pitää olla alla ottamassa koppi tjsp. 

[/quote]

Eihän tuo voi tulla kuin yhdestä kynästä!

Kielikuva jäi mietityttämään. Kuinka voi otta kopin, jos maa murenee jalkojen alta? Miksi potkia eteenpäin, taluttaminen voisi olla nätempi tapa?

Vierailija
425/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lukeko blogeja, keskustelkaa vain täällä! Niin minä teen, en halua antaa ämveelle tyydytystä siitä, että klikkaisin hänen blogejaan.

Vierailija
426/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttis on blogimaailman äitihahmo. Hän on kuin rakastava lammaspaimen, joka kerää blogimaailman untuvikot, vielä heikoilla jaloillaan horjuvat pienet karitsat yhteen. Välittäen hän opastaa heitä eteenpäin kuin kirahviäiti, joka auttaa poikastaan nousemaan jaloilleen. Ja jos poikaset kompastuvat, hän nostaa ne ylös ja nuolee pölyt pois. Hän nyppii roskat pois sielun sinitarrasta ja silittää huolien rypyt pois mielen pussilakanasta. Minttis on tosi ystävä.

Rakkaudella Riikka

Vierailija
427/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei mua enää ihmetytä muu kuin se, miten yksinkertainen ihminen tää Minttis on. Miten käsittämättömän ylimielisesti hän pitää lukijoitaan itseään tyhmempinä. Hän saa nautintoa roiskiessaan kolmen pennin tunneroskaansa meidän niskaan samalla kun vetoaa anomymiteetin säilyttämiseen aivan satunnaisilla syillä. 

Tää kokonaisuus on kuin oksennettua suklaata - mutta samalla tarina on kiinnostava, koska aika harvoin näkee miten ihminen käyttäytyy lähes psykoottisesti itselleen kuoppaa kaivaen katkeraan loppuunsa saakka.

Jos nyt joku Minttiksen lähipiiristä sattuu tätä lukemaan, niin vahtikaahan vähän mitä tää rouva netissä tekee. Mun yksi kaveri melkein tuhosi elämänsä, kun hän vaipui psykoosiin ja kirjoitti koko Internetin täyteen harhojaan. Hänellä on sen verran nimeä, että iltikset repivät tapausesta lööpit, mikä sinetöi hänen uransa. Asiaan oli vaikea puuttua, sillä ihmistä ei saa holhouksen alaisuuteen ollenkaan helposti. 

Ja en nyt sano että meidän Minttis olisi kilahtanut, mutta tiettyjä merkkejä on ilmassa siitä, että muumit ovat pohtimassa laaksosta karkaamista.

Vierailija
428/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 12:11"]

Hei tiedättekö mitä, kokeiltaisko nyt porukalla sitä, ettei spekuloida asiaa enää täällä vauva.fi:llä. Annetaan Mintun (ja muiden) blogata, muttei anneta tätä ylimääräistä huomiota. Katsotaan, mihin suuntaan tilanne alkaa kehittyä, pysyykö blogi vuoden pystyssä, paljastuuko teksteistä selviä viitteitä huijaukseen tms. Ja kommentoidaan vasta sitten, kun jotain uutta paljastuu. Koska voihan tosiaan olla, että henkilöt ovatkin todellisia, eivät vain ole seuranneet EE-huijausta tai mudostaneet Mintusta kuvaa sen perusteella. Jos ajattelen asiaa omalle kohdalleni, että joku tuttavani olisi syyllistynyt moiseen, en minä kutenkaan hänelle kääntäisi selkääni. Ja saattaisin jopa lähteä mukaan hänen blogi-ideaansa. Meillä epäilijöillä nyt unohtuu se, että ei sitä EE-juttua sentään koko Suomi seurannut!

Koska jos ihan rehellisesti sanon, tämä ketju spekulointeineen alkaa mennä jo vähän naurettavaksi. olen itsekin kommentoinut alkupuolella pariin kertaan, mutta nyt tulee sellainen olo, että ketjun kannattaisi antaa hautautua hetkeksi. Ei ole mitään uutta sanottavaa, enkä ainakaan itse saa mitään kiksejä pelkästä Mintun parjaamisesta vanhoihin juttuihin vedoten. mutta jos hänen tämäkin projketinsa osoittautuu huijaukseksi, seuraan kyllä tilannetta ja spekulointia suurella mielenkiinnolla. Viime heinäkuun sateisina iltoina ja öinä se vauvan EE-ketju kun oli ihan parasta viihdettä, kuin jännitysromaani, jonka ilmiömäisinä salapoliiseina toimivat av-mammat.

[/quote]Taisit käydä viime vuonna tarjoilemassa tätä ajatustasi vaikenemisesta erilaisin sanankääntein. Usko vain, että tuollaiset "lopetetaanko, jookosta" tyyliset viestit eivät kuin korkeintaan ärsytä. Huijaus pitää pysäyttää heti alkuunsa. Eipähän tarvitse odottaa koko vuotta. Veikkaanpa, että jo parin viikon päästä blogit ovat vaienneet.

[/quote]

Juurikin noin. Täällä jokainen voi varmaan ihan itse päättää, jatkaako palstalla kommentointia vai ei.

Jos tunnet tarvetta lopettaa ja se on sinun kohdallasi hyvä lääke, niin siitä vaan.

Vierailija
429/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 12:11"]

[/quote]

seurasin kyllä keskustelua viime kesänä, mutta en ole tällaista kommentoinut. Moni muu varmasti niin teki. Kuten sanoin jossain aiemmassa veistissäni, olen täysin samaa mieltä, että huijaus oli perseestä jne, mutta enitenhän siinä kohahdutti kirjan myynti ts taloudellisen voiton tavoittelu nuoren tytön keksityllä itsemurhalla. Niin kauan, kuin blogissa ei kerätä rahaa tai ei esitetä pyyntöjä muiden ihmisten kokemusten jakamisesta, niin en näe, että se varsinaisesti vahingoittaisi ketään. 

En mä ketään käske lopettaa, tuo oli lähinnä ehdotus, että kokeiltaisko sitä vaihtoehtoa. Että mitä tapahtuu, kun ketään ei oikeasti kiinnpstakaan, ei ole ketjuja, ei spekulointeja. Että alkaako Minttu itse esim availla ketjuja jne.

Mutta mikäli ehdotukseni ei saa kannatusta, niin jatkakaa toki, ei se minua jaittaa ja luen varmaan ketjua silti, toivoen, että jotain uuttakin löytyis.

Vierailija
430/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 12:31"]

Tää kokonaisuus on kuin oksennettua suklaata - mutta samalla tarina on kiinnostava, koska aika harvoin näkee miten ihminen käyttäytyy lähes psykoottisesti itselleen kuoppaa kaivaen katkeraan loppuunsa saakka.

[/quote]

Itse kaivetun kuopan pohjalla ei ole kopin ottajaa, jos sinne pyllähtää...

Vierailija
431/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 11:33"]

Myös minä tunnen Saphiran gerbiilipiireistä!

- Jucca

[/quote]

Kiitos Jucca!

Helpotti kummasti, kun kerroit. Nyt on sitten "Saphira" todistetusti olemassa. Miten saatoinkaan epäillä!

Vierailija
432/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 11:33"]

Myös minä tunnen Saphiran gerbiilipiireistä!

- Jucca

[/quote]

Kiitos Jucca!

Helpotti kummasti, kun kerroit. Nyt on sitten "Saphira" todistetusti olemassa. Miten saatoinkaan epäillä!

[/quote]

Terkkuja vaan Jucalle! Saphira on tuttu meilleki, siis mulle ja Riikalle. Minttiksen luona ollaa istuttu välil iltaa koko porukalla. Saphira on sillai samal taval välittävä, koppia ottava ihminen kuin Minttis on. Meill on kaikilla ollu vaikeita aikoja ja ollaan pidetty toisiamme pystys kun omat voimat ei oo kaikkeen riittäny.

-Mixu

Vierailija
433/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tällaiseenkin ketjuun, ajalta ennen kuin Enkeli-Elisa oli pinnalla: http://www.vauva.fi/keskustelu/1189724/ketju/ihmiset_pimahtaa_netissa

Tiivistetysti kyseessä on siis ketju, jossa aloittaja päivittelee sitä, kuinka tuota Mintun (jonka nimeä siis ei mainita) blogia häiriköidään lähes identtisen blogin avulla ja yritetään saada kirjoittaja vaikuttamaan hullulta.

Tuon ketjun aloitusviesti vaikuttaa kyllä M.V.:n kirjoittamalta. Muistelisin ainakin, että juuri tuo vaan-sanan käyttäminen lauseiden alussa oli eräs toistuvista maneereista, joita siinä Hesarin E-E-jutussa taannoin ruodittiin. Muutenkin kirjoitustyyli tuntuu jotenkin tutulta..

Menee ehkä vähän ohi aiheen, pahoittelut siitä. Jonkinlainen huomionhakeminen tuostakin ketjusta kuitenkin ikävä kyllä välittyy.

Vierailija
434/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
435/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 11:43"]

Hieman aiheesta poiketen, mutta eipä tuo kirjallisuushomma taida Mintulla oikein leiville lyödä. Viime vuoden tulot olivat jotain 11 000 euroa, eikös se jo tule lähes pelkästään jostain minimiäitiyspäivärahasta? Enkeli-Elisaa myytiin käsittääkseni kuitenkin aika paljon eli eipä sekään paljoa tilipussia lihottanut. No, kaipa ihmiset kirjoittaakin kirjoittamisen riemusta eikä rahan takia. Hyvähän se on, että on jotain, mistä saa iloa ja nautintoa elämäänsä.

[/quote]

Ei varmasti lyökään. Myyntitulot pitää jakaa sille ajalle, kun kirjaa on kirjoitettu (esim. 2 vuotta). Suomessa aika harva ns. oikeakaan kirjailijaa elää pelkästään kirjoittamisella.

Vierailija
436/604 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 12:31"]

Tässä ei mua enää ihmetytä muu kuin se, miten yksinkertainen ihminen tää Minttis on. Miten käsittämättömän ylimielisesti hän pitää lukijoitaan itseään tyhmempinä. Hän saa nautintoa roiskiessaan kolmen pennin tunneroskaansa meidän niskaan samalla kun vetoaa anomymiteetin säilyttämiseen aivan satunnaisilla syillä. 

Jos nyt joku Minttiksen lähipiiristä sattuu tätä lukemaan, niin vahtikaahan vähän mitä tää rouva netissä tekee. Mun yksi kaveri melkein tuhosi elämänsä, kun hän vaipui psykoosiin ja kirjoitti koko Internetin täyteen harhojaan. Hänellä on sen verran nimeä, että iltikset repivät tapausesta lööpit, mikä sinetöi hänen uransa. Asiaan oli vaikea puuttua, sillä ihmistä ei saa holhouksen alaisuuteen ollenkaan helposti. 

Ja en nyt sano että meidän Minttis olisi kilahtanut, mutta tiettyjä merkkejä on ilmassa siitä, että muumit ovat pohtimassa laaksosta karkaamista.

[/quote]

Oho, kerro ihmeessä kuka. Julkisuudenhenkilö siis selvästi, joten nimen saa rauhassa sanoa.

Vierailija
437/604 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten blogi jatkuu vuoden ja kaikki ihmiset on aitoja. Ja kirjoittavat vaan omaksi ilokseen.. tai tai.. 

Vierailija
438/604 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
439/604 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 14:44"]

Tai sitten blogi jatkuu vuoden ja kaikki ihmiset on aitoja. Ja kirjoittavat vaan omaksi ilokseen.. tai tai.. 

[/quote]

Tai sitten arvon kirjailija nauttii siitä kun saa hämmentää vauva-palstojen päivystäviä sherlockeja.

Vierailija
440/604 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:09"]

Joo, mut kummasti vaan sit ei kukaaaan tunne. Kuten ei Enkeli-Elisaakaan.

Ei ole varmaan kiellettyä kertoa sairaaloissa työskentelevien kanslistihenkilöiden, että onko heillä juuri nyt 8-10kk vanhaa lasta retinoblastoomahoidossa? Eli jos on, ette kerro mitään, mutta jos ei ole, paljastatte sen tänne. Eihän silloin kenenkään henkilöllisyys paljastu tai muutenkaan ole yksityisyys uhattuna.

Eli kertokaas, kanslistit esiin!

[/quote]

Miksi kenenkään pitäisi kertoa salassapidettäviä tietoja vain tyydyttääkseen anonyymin av-mamman perverssiä uteliaisuudenkaipuuta? 

t. "kanslisti"

Ketju on lukittu.