Vettenterä rules
Kommentit (604)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:09"]
No eihän tuolla tyypillä mitään ystäviä, varsinkaan seitsemää (!) naista, jotka haluaisivat koskea pitkällä tikullakaan Minttuun ja bloggailla samassa osoitteessa hänen kanssaan. Hyi s***tana. Tietenkin on "kirjoittamisen tuskassaan" pystyttänyt nuo kaikki hahmot itse pystyyn, kun Kolmas pyörä blogin ideat tyrehtyivät ja Enkeli-Elisakin oli pakko kuopata.
[/quote]
Kuulostat vähän entiseltä koulukiusaajalta...
Oliko Kolmas pyöräkin Vettenterän luomus? Sehän oli oikein viihdyttävä blogi.
[/quote]
Joo, watch out kun mä tuun :DDD
Ja miksei olisi, sitä täällä av:llä epäiltiin, ajallisesti kp rupesi hiipumaan samaa tahtia kun Enkeli-Elisa ryöpsähti kunnolla julkisuuteen. Feikkipersoonahan siinäkin oli ja minusta kirjoittelu Vettenterätyylistä.
olipa tylsä blogi. ja kaikki kirjoitukset rakenteellisesti vettenterän omaa käsialaa. juuei toimi. enkä osta kirjaa, jos sellainen taas tuon pohjalta väsätään. täyttä jaskaa.
Olen kiitollinen monista asioista elämässäni. Toisinaan kuitenkin tunnen kuinka katkeruuden siemen sisälläni kasvattaa hentoa varttaan. Pelkään sitä niin kuin lapsena pelkäsin susia lähimetsässäni, vaikkei siellä susia ollutkaan. Katkeruus on pelottavaa, koska sen myötä ihmisen identiteetti muuttuu ja varjo peittää jokaisen tunteen hämäryydellä. En halua hämärää elämääni, en katkeruutta varjostamaan itseäni.
tässä "mallan' postauksesta lainaus, vähän tutulta kuulostaa..mutta toisaalta tuollaista tunnelmointia kirjoitellaan luovan kirjoittamisen kursseilla ympäri suomea.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:29"]
Olen kiitollinen monista asioista elämässäni. Toisinaan kuitenkin tunnen kuinka katkeruuden siemen sisälläni kasvattaa hentoa varttaan. Pelkään sitä niin kuin lapsena pelkäsin susia lähimetsässäni, vaikkei siellä susia ollutkaan. Katkeruus on pelottavaa, koska sen myötä ihmisen identiteetti muuttuu ja varjo peittää jokaisen tunteen hämäryydellä. En halua hämärää elämääni, en katkeruutta varjostamaan itseäni.
tässä "mallan' postauksesta lainaus, vähän tutulta kuulostaa..mutta toisaalta tuollaista tunnelmointia kirjoitellaan luovan kirjoittamisen kursseilla ympäri suomea.
[/quote]
:D
"Hänen huulensa olivat kuin vasta ostetun värityskirjan valkoinen sivu."
Mitä jos kaikki Suomen blogiskenen hämmentävimmät tähdet Bingosta Mangoon ovatkin Vettenterän luomuksia?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:18"]
Siellä jo kovasti vakuutellaan että on ne muutkin bloggaajat olemassa: http://jossainkaukana.net/arki/?p=79#comment-7
[/quote]
Huomasinpa muuten kommenteissa samankaltaisuutta... Outi sanoo: "No minä en ainakaan ole Minttis", Minttiksen kommentissa puolestaan samaa No-maneeria näin: "No lukemisen vastuu on lukijalla -". No-sanan käyttö tällä tavalla ei kuitenkaan ihan niin kauhean yleistä ole, varsinkaan ilman sitä pilkkua.
Nuo valokuvat ovat tosi epämääräisiä kaikista muista, paitsi, yllätys yllätys: minttiksestä.
Noissa nyt tulleissa postauksissa ja kuvauksissa on havaittavissa samankaltaisuutena myös selkeä konkretian puute. Pintapuolisesti kerrotaan perhesuhteet ja elämäntilanne, mutta sitten onkin vain tunteita, unia ja kielikuvia. Suurin osa bloggaajista kuitenkin kirjoittaa konkreettisesti arjesta ja tekemisistään, esittelyissä kerrotaan, mistä ollaan, mitä tehdään, kuka sitä oikein on. Mutta näiden seitsemän naisen esittelyt ovat vähän sellaisia, ettei niissä ole persoonaa takana, tai siis ainakaan oikeaa ihmistä. Eli vaikuttavat juurikin siltä, kuin olisivat blogia varten luotuja henkilöitä, joita ei kuitenkaan ole mietitty ihan loppuun asti.
Monet oikeasti henkilövetoisesti kirjoittavat kirjailijat ja käsikirjoittajat luovtat hahmonsa paljon aidommiksi, heille keksitään perhe, asuinpaikka, ammatti, harrastuksia, kunnon historia, joka käsittää muutakin kuin sen hetkisen perhetilanteen. Vettenterä ei vain oikein tätä hallitse.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 22:25"]
Täällä taas luuta lakaisee.
Ei saa näköjään kehottaa ihmisiä olemaan antamatta tuolle EE-runoilijalle hänen kipeästi janoamaansa näkyvyyttä.
[/quote]
Totta kai saa kehottaa, älytöntä jos sellaisia viestejä poistetaan. Mutta toisaalta, jos ihmisiä kiinnostaa keskustella "EE-runoilijasta", miksei saisi keskustella? MV saa keskusteluista kyllä näkyvyyttä, mutta hänen saamansa näkyvyys on kaikkea muuta kuin positiivista.
[/quote]
Mielestäni silloin olisi parempi kirjoittaa ketjuun, jonka otsikko on vaikka "Petkunperä sucks" eikä "Vettenterä rules"
[/quote]
Anna mä arvaan. SÄ oot ollut koulukiusaaja?
[/quote]
Anna mä avaan. SÄ oot minttis?
[/quote]
totta kai mä oon MINTTIS. EIHÄN KUKAAN MUU VOI OLLA ERI MIELTÄ SUN KAA.
Ainakin tuo Outi näyttäisi tosiaan Vettenterän fb-profiilin perusteella olevan olemassa.
kaikkien täällä kirjoittavien pääajatus tuntuu olevan, että kukaan ei voi oikeasti pitää Vettenterästä. Edes kirjoittajana. Entä ne 30 toisen asteen opiskelijaa, jotka äänestivät Jonakin päivänä kaduttaan kuuden parhaan viime vuonna ilmestyneen kIrjaN joukkoon?
Sinead on laittanut lisätietoa esittelyynsä
"Syyt siihen, miksi lähdin mukaan tähän projektiin ovat hyvinkin moninaiset. Näin Mintun kyselyn osallistujista tähän blogiin, ja heti heräsi kiinnostus. Ajattelin, että tuo ideahan on loistava. Olen tietoinen siitä, että Minttu on kirjailija ja herättänyt jossain vaiheessa runsaastikin kohua. Itse en kuitenkaan tuota episodia suuremmin seurannut, ja koskaan en ole yhtään Mintun kirjaakaan ehtinyt lukemaan. Tunnen Mintun harrastukseni kautta ja olen tavannut hänet ensimmäisen kerran 2000-luvun loppupuolella. Emme ole olleet mitenkään läheisiä tuttavia, mutta tämän projektin myötä varmasti tutustumme paremmin. Fyysisesti meillä on välimatkaa puolen suomen verran, joten kovin usein ei tulla livenä tapaamaan. Idea seitsemästä naisesta ja päivittäin tulevasta blogipostauksesta kuulosti vaan hyvältä minun korvaani. Kirjoittaminen on aina kiinnostanut minua, mutta en ole kovin hyvä kirjoittaja, ja työni puolesta olen joutunut keskittymään vain asiateksteihin. Ajatuksenvirtaa tai tunnetiloja en ole kirjalliseen muotoon pistänyt sitten lukiovuosien. Chattikirjoittelua olen toki harrastanut, mutta se on ihan eri tyyppistä. Muita bloggaajia en tunne henkilökohtaisesti, mutta tiedän kaikkien nimet ja olen keskustellut jokaisen kanssa tässä viimeisten viikkojen aikana. Minä haluan olla mukana tässä projektissa, koska se mahdollistaa ajatusteni kirjoittamisen julkisiksi, ilman omaa nimeäni. Henkilöllisyyttäni en tahdo tarkasti paljastaa työni vuoksi. Ne jotka minut tuntevat, hoksaavat kyllä kuka minä olen, ja se ei minua haittaa. Ulkopuolisten ei nimeäni kuitenkaan tarvitse tietää, siksi käytän nimimerkkiäni. Omaa blogia tuskin olisin saanut koskaan aikaan, en ainakaan sellaista jossa nimettömänä kirjoittelisin tunnetilojani. Paljon helpompi oli lähteä näin valmiiseen konseptiin, jossa saa vielä bonuksena monia uusia ystäviä joiden kanssa asioita voi käsitellä myös yksityisemmin "
Minttis sanoo kommentissa: "Ja ehkä kuvittelen myös sen, että käsittääkseni toinenkin bloggaaja aikoo blogata tunnistettavasti itsenään."
Olenko ainoa, jonka mielestä tämäkin nyt kuulostaa jotenkin oudolta? Jotenkin kuvittelin, että kaikkien oli tarkoitus tehdä juuri niin.
Eihän sekään skenaario ole mahdoton, että yksi noista bloggaajista olisi todellinen ja muut Mintun luomia. Minttu sitten olisi ainoa, joka tuntee kaikki bloggaajat tms.
En kyllä tykkää yhtään kyseisen ihmisen kirjoitustavasta. Se on jotenkin... blaah.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:18"]
Siellä jo kovasti vakuutellaan että on ne muutkin bloggaajat olemassa: http://jossainkaukana.net/arki/?p=79#comment-7
[/quote]
Huomasinpa muuten kommenteissa samankaltaisuutta... Outi sanoo: "No minä en ainakaan ole Minttis", Minttiksen kommentissa puolestaan samaa No-maneeria näin: "No lukemisen vastuu on lukijalla -". No-sanan käyttö tällä tavalla ei kuitenkaan ihan niin kauhean yleistä ole, varsinkaan ilman sitä pilkkua.
[/quote]
No minäkin käytän kyllä usein no-sanaa... *nolo*
Onko kukaan katsonut niitä kuvia kuvahaun kautta? Laiskana odotan että muut tekisivät sen puolestani. Pliis viihdyttäkää minua!
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:51"]
No minäkin käytän kyllä usein no-sanaa... *nolo*
[/quote]
Ei tarvitse olla nolo, en tarkoittanut sillä :). Kyllähän sitä toki käytetään jonkin verran, mutta jotenkin se vain kiinnitti huomiota niissä peräkkäisissä kommenteissa. Niiden kommenttien tunnelmakin oli minusta jotenkin samanlainen, vaikka en osaa sanoa, mistä se johtuu.
Ai Minttis on polyamorisessa suhteessa kahteen mieheen?
Mielikuvitusblogissa ei sinänsä ole mitään vikaa. Tuota voi olla ihan hauska seurata, ei kai sillä niin väliä että ovatko nuo naiset oikeasti olemassa. Fiktiivisä romaanejakin on ihanaa lukea, en minä niitä lukieassani mieti, että hirveetä paskaa, tää henkiö ei oikeasti ole olemassa. Ongelmaksi muodostuu se, jos Vettenterä alkaa tietoisesti ihan valtakunnallisessa mediassa kertomaan satuja, niin kuin Enkeli-Elisassa kävi. Mutta voihan tämä olla tottakin, mene ja tiedä.
Heh, tuo viimisin postaus (avioerosta) on kyllä niin Minttiksen kynästä :) Jotenkin tuo ote kirjoittamiseen on aivan sama, oli kirjoittaja kuka tahansa. Kaikki kirjoitukset ovat kuin pieniä novelleja. Eivät oikeastaan mitään blogimerkintöjä...
Hmm. Haluaisin tavata sen 6-vuotiaan, joka huutaa kauhusta, kun vanhemmat eroavat. Ymmärrän kyllä jos vanhempia lapsia asia koskettaa, mutta minusta 6-vuotias on vielä niin pieni, että tuskin reagoisi noin... No hyvähän näitä asioita on tietysti ylidramatisoida... onpahan jänskempää.